Citat:
Ursprungligen postat av
Turistparadiset
Alltså det är bara en handfull personer som ramlar ihop. Vad säger det i en 11 miljonersstad? Ingenting. Kan lika gärna vara hjärtproblem, stroke eller en mängd andra saker som man kan svimma av. Hur vet vi ens att det är från Wuhan och att det är nya klipp?
Jag såg en tjej på en buss i Sverige få världens jävla anfall i veckan. Hon skakade, krampade och var helt okontaktbar i ett par minuter. Betyder det att nueva Corona är helt bortom kontroll i Sverige redan?
Ok, men det hävdas vara nya filmer som kommer från Kina i samband med Viruset. Jag tycker det är anmärkningsvärt att det ligger döda människor lite här & där.
Har inte under hela min livstid sett en död människa ligga på gatan i Sverige. Här ligger flera stycken på samma gata.
Citat:
Ursprungligen postat av
Valpen_
Wuhan-coronavirus har redan gått om SARS i totalt antal smittade, känns lite oroväckande.
Fast det var väntat då det är mycket mer smittsamt. Sars är ju mer dödligt rent procentuellt men mindre smittsamt
Citat:
Ursprungligen postat av
pajkaslusk
Att folk blir akut sjuka och avlider på det här sätter är inget anmärkningsvärt. Man behöver
inte ens ha hosta.
Tycker du inte? Jag tycker det känns sjukt obehagligt att de går ut för att handla och sen bara faller ihop när de går.