2020-02-01, 15:56
Medlem
Wuhan-coronavirus har redan gått om SARS i totalt antal smittade, känns lite oroväckande.
Citera
2020-02-01, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
För de som skrattade åt att vi skrev att folk dör på gatorna.
Här är läckt material på att folk faller ihop på gatorna.
Gissar att det beror på septic shock
https://www.liveleak.com/view?t=uARzb_1580542019

Att folk blir akut sjuka och avlider på det här sätter är inget anmärkningsvärt. Man behöver
inte ens ha hosta.
Citera
2020-02-01, 15:57
Medlem
antoneriks avatar
Förbjud kinesiska medborgare att resa in i landet. Gör det nu direkt idag och gör samma sak med andra länder där smittan sprider sig. Ingen typisk svensk utredning-mentalitet får råda nu. Gör vad som krävs även om man bryter mot tio lagar och konventioner. Det rättsliga efterspelet får man ta när allting har lagt sig.
Citera
2020-02-01, 15:58
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 26xB
Går inte att förlita sig på endast kinesisk data:

https://twitter.com/ErikSTownsend/status/1223613931979190272
Det här hänger ihop med det jag sagt tidigare, samt det här med att testkiten är slut
So, we're about to enter a "data blackout" period. Chinese data will rapidly decay to zero statistical value because it will be so distorted by systems being overwhelmed in China that the data becomes useless. Meanwhile, ex-China data set isn't yet big enough to be meaningful.
/ErikSTownsend på twitter
https://mobile.twitter.com/ErikSTownsend/status/1223613931979190272
Citera
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Hur många har du träffat sedan du insjuknade och dagarna innan?
Stört ändå att du inte får testas trots kontakt med Wuhan-kineser. Visar det sig att du har Corona ska denna historia ut i all media så alla svenskar fattar.
Corona Malin hade väl sagt att ”risken är låg” att du smittats. Eftersom du inte bytt saliv med kineserna.

Jag kom hem i måndags kväll, och kände mig bara "flygförkyld", som man brukar efter en lång resa. Då träffade jag 4 st plus var till affären och provianterade.

Sedan dess inte en människa.

Som jag sagt hela tiden är jag inte orolig för min egen del, tror inte ens att det är corona. Många av säsongsinfluenserna har väl liknande symptom.
Däremot tycker jag att en så enkel åtgärd som att ta ett prov, skulle vara bra både för mig och samhället. Jag har varit i kontakt med Wuhan-bor, uppvisar symptom och vill inte föra smittan vidare.
Det borde räcka! För även om jag inte tungvispats med sällskapet får man väl räkna 5 timmar i en trång båt som en rätt så nära kontakt.

Nyss ringde lokala tidningen och ställde en massa frågor, bra att dom tar tag i det hela!
Senast redigerad av perVers2.1 2020-02-01 kl. 16:00.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Nej det stämmer inte. Viruset angriper
* luftvägar
* lymfkörtlar
* immunförsvaret
* lungorna

Men även efter att man känner sig bättre kan kroppen gå in i chock, eller sepsis, vilket är vad man sett när folk segnar ner plötsligt.

Sepsis är blodförgiftning.
Citera
2020-02-01, 15:59
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
I sin senaste situation report, igår, så skrivet who att Kina har drygt 9 tusen "confirmed cases of 2019-nCoV".

Dvs who är av uppfattningen at kina inkl hubei har diagnosticerat sina fall med just detta virus. Har who tagit fel?

Nej, WHO har inte fel men det betyder noll och ingenting om man ska titta på smittspridning. Confirmed cases betyder bara att de är sådana som testats och visat sig ha sjukan, varken mer eller mindre, kineserna själv säger att dom bara testar sådana som ligger inne på sjukhus med lunginflammation.
Citera
2020-02-01, 16:00
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandetiger
Fattar inte varför folk är så oroliga. Vi bor i Sverige ändå..? Skärpning! Ingen, INGEN, har dött utanför Kina. Sätt er ner i båten nu, alla proffstyckare och experter här på Flashback!

Inget att oroa sig över m.a.o.

Hur vet du att ingen utanför Kina har dött av Coronaviruset?
har du en källa på det?
jag har bara sett att det inte finns några rapporterade fall.
Vad har du för bra sida? Kan du länka?
Citera
2020-02-01, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Då återstår att se hur mycket vitlök min mage tål.🤔.

Hmmm... Jag undrar om alkohol är kontraproduktivt mot vitlök? Annars rejält vitlökskryddad middag och bourbon.

Tyvärr bara 40% i bourbon.🙁
då måste du nog äta flera säckar(kg vitlök, om det på nåt sätt ska hjälpa
Citera
2020-02-01, 16:01
Medlem
BushwickBills avatar
Såhär borde det ligga till om man lusläser NHC:s senaste rapport(http://www.nhc.gov.cn/yjb/s7860/202002/84faf71e096446fdb1ae44939ba5c528.shtml):

11 791 är inlagda på sjukhus för lunginflammation med diagnosticerat smitta
6 197(17 988 suspected - 11 791 faktiskt diagnosticerade) personer utöver 11 791 ligger inne på sjukhus för misstänkt lunginflammation orsakad av coronaviruset, dessa har man inte hunnit testa ännu och kan lika gärna vara sjuk i influensa eller något annat som orsakar lunginflammation.

6 509 personer sökte vård för virussymtom på feberklinik under dagen men blev hemskickade då deras symtom inte var tillräckligt allvarliga. Totalt har 118 478 fått denna "behandling", dessa är således INTE testade men uppvisar symtom som kan tyda på smitta och sätts därför i karantän i hemmet.

Någon som gör en annan tolkning?
Citera
2020-02-01, 16:02
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Många sociala misfits här inne som uppenbarligen är väldigt neurotiska. Lite sorgligt att se men de får åtminstone uppleva lite mening i deras annars händelselösa liv. Detta är deras moment liksom

Brukar de gå in i dina trådar som handlar om dina intresseområden och håna dig på det viset?
Eller är det en hobby du förbehåller dig rätten att pyssla med själv?
Citera
2020-02-01, 16:02
Medlem
Det här med att folk faller ihop på gatorna, hinner man känna att nåt är fel innan lungan kollapsar? Har man tid att ringa ambulans eller faller man bara ihop utan att känna något??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in