Citat:
Ursprungligen postat av
MarkofTheBeast
Hur kan du säga att det inte finns något att vara rädd för bara för att ingen har dött utanför de områdena? Om smittan hinner spridas mer ökar också risken för att fler blir svårt sjuka (ibland livshotande) i ett system med hårt belastad sjukvård blir det svårare att stävja.
Låt säga att ett tiotal insjuknar som är på samma arbetsplats som min sambo och min son samtidigt har en lungsjukdom och inte skulle klara det så bra, är det inte naturligt att vara orolig då? Eller ska man vara kall istället? Jag bryr mig inte så mycket för egen del trots lite högre riskgrupp men tror fan min mamma hade dött om hon blivit sjuk tex
Varför skulle ett tiotal insjukna på din sambos arbetsplats? Är arbetsplatsen i Wuhan?
Är genuint intresserad i det scenario du berättar om. Hur kommer sjukdomen dit? Varför ser vi ingen explosion av smittade annat i Wuhan/Hubei?
Det är ganska uppenbart att du har ångest av det här och då tänker man inte rationellt. Mitt tips är att söka hjälp, det gjorde jag när jag hade ångest. Det finns bra hjälp att få och mycket handlar om att inte stirra upp sig själv helt i onödan som du faktiskt gör nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grollaren
Eller människor som kan räkna och läser mycket?
Inget vidare.
Jag tycker vi kör på random myndigheters uttalande, samt alla inlägg på facebook istället.
Räkna och läser mycket? Så länge du inte sitter och forskar på Corona just nu så hjälper det väl ingenting att du läser tveksamma källor och hittar på något..? Du ojar dig över att folk lyssnar på "random myndigheter" men bygger hela din tes om att allt är mycket värre på en youtubevideo. Ser du ironin?
Citat:
Ursprungligen postat av
vlkmslf
Det har den alltså inte. Och även om den hade det vore det ovidkommande. Ska du nu förbjuda "folk som inte ser verkligheten" att diskutera kan du börja med att sluta skriva i den här tråden.
Ni "förnekare" i den här tråden verkar mest rädda av alla.
Rädd? För vadå? Jag är genuint orolig för er. Jag har varit där ni är, med orealistisk ångest och oro. Det var fruktansvärt och det kändes så verkligt, när det är kroppen som reagerar på impulser.