2020-02-01, 15:29
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Fast Hubei skriver i sina rapporter att de bara rapporterar in inlagda på sjukhus med diagnosticerad lunginflammation, inte smittade, det är dessa siffror som NHC presenterar och som står på Wiki, jag har jämfört och NHC rapporterar vidare rakt av. Ha tålamod och ladda sidan ska du få se vad dom själva skriver.

Det pågår ingen kartläggning över antal smittade i Kina, bara utomlands.
Hur menar du att det förhåller sig med dödsfallen då? Är de korrekt diagnosticerade?
Citera
2020-02-01, 15:29
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Precis, ett land som bygger ett sjukhus på mindre än en vecka och en skyskrapa på mindre än en månad kan inte tillverka några tusen extra testkit.
Har du sett deras nybyggda "sjukhus"? Det är vita containers med lås på utsidan av dörren och galler för fönstren!
Citera
2020-02-01, 15:30
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake
Precis. Men folk tror att det registreras automatiskt. Kina är väl inte kända heller för den delen att dela med sig av verkligheten.

Det här argumentet mot Kina har man ju hört en del i tråden. Är det så att Kina sitter och uppdaterar kartan som John Hopkins har skapat menar ni? Är det Kina som via politiska påtryckningar tvingar WHO att släppa viss data?

WHO har boots on the ground. Inte bara i Kina, utan i andra länder. Skulle krävas en ganska systematisk mörkläggning och agenda.
Citera
2020-02-01, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vlkmslf
NHC (Kinas motsvarighet till svenska Folkhälsomyndigheten) ger ut statistik om:
Bekräftade, misstänkta, och allrvarliga fall av 2019-nCoV. Även per provins.
Dödsfall och återhämtning.
Antal människor som satts i karantän respektive släppts ur karantän.

Källa
https://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_the_2019%E2%80%9320_Wuhan_coronavirus_ outbreak#Cases_statistics
http://wjw.wuhan.gov.cn/front/web/list2nd/no/710
http://www.nhc.gov.cn/xcs/yqtb/list_gzbd.shtml

Väldigt bra länkar. Det är därifrån alla andra sajter hämtar sin statistik också

Ser att de senaste siffrorna måste vara:

There are currently 12,024 confirmed cases worldwide, including 259 fatalities.

https://bnonews.com/index.php/2020/01/the-latest-coronavirus-cases/
Citera
2020-02-01, 15:31
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vlkmslf
Jag ska försöka ladda in båda sidorna och läsa dem. I så fall är det mycket missvisande återrapportering på Wikipedia.

Ja, gör det! Pratar du Kinesiska? Det kan ju vara en brist i översättningen.

Tekniskt sett är det ju korrekt men eftersom Hubei bara verkar testa patienter som behöver sjukhusvård för lunginflammation är det inte korrekt i termen av antal smittade.

Dataläget överlag är under all kritik, exempelvis skriver NHC att det finns 118 478 individer under observation, varav 36någonting är i Hubei, vad fan innebär det? Om man skulle vilja kartlägga smittan borde dessa testas omgående men så verkar man inte göra. Såhär har jag uppfattat att förfarandet går till för en kinesisk patient som insjuknar i typiska virussymtom: Man uppvisar symtom, åker till en feberklinik, är man tillräckligt sjuk skickas man in till sjukhuset som då testar en för viruset, får man positivt så rapporteras det in till NHC negativt så får man vård utan att det rapporteras in. Är man inte tillräckligt sjuk får man åka hem och isolera sig utan att testas för viruset och då blir man en siffra i statistiken över suspected cases.
Citera
2020-02-01, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Har du sett deras nybyggda "sjukhus"? Det är vita containers med lås på utsidan av dörren och galler för fönstren!
Antagligen är det maskerade bårhus. Iaf om man ska följa konspirationsteorier här.
Citera
2020-02-01, 15:32
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vem fan kommer våga ta det vaccinet efter debaclet med svininfluensan? Visst om man är över 80 kanske det är värt det. Men att unga friska ta ett vaccin ställer bara till mer elände.
Alla jag känner, well, nästan varendaste en, tog svinis-vaccinet. Ingen av dem blev dålig, alla slapp svinisen.
Inte en enda fick narkolepsi.
Likadant med allas jobb, arbetskamrater.

Tycker du inte det är lite skumt att de som påstått sig få narkolepsi av vaccinet var tweenies eller tonåringar? Den åldern en viss promille helt på egen hand utvecklar narkolepsi?!?!?!?!?!
Citera
2020-02-01, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Du verkar inte förstå vad jag skriver och till viss del är det ömsesidigt.

Du får gärna länka till relevant text i Regeringsformen, annars tror jag vi avslutar här.

ska jag absolut göra. tar tid å hitta tillbax dit,
Citera
2020-02-01, 15:34
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Antagligen är det maskerade bårhus. Iaf om man ska följa konspirationsteorier här.
Eller palliativ vård?
Citera
2020-02-01, 15:34
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Nja det tror jag inte. De följer bara utvecklingen som Xi startat när han satte hela Hubei-provinsen under karantän.
Ergo, mini—karantän-celler.
Citera
2020-02-01, 15:35
Medlem
TheJackets avatar
Vad är erniciteten på kvinnan i Jönköping?
Citera
2020-02-01, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T89
eller kanske snarare att man utgår från att personen som just blev överkörd är/var en haschtomte utan att faktiskt testa honom....

Nä snarare så att likasinnade i hans umgänge som håller på med skiten skyller på det tragiska med tåget medan dom utanför som iakttagit och dragit slutsatsen från det uppenbara står där och tycker synd om allt och alla inblandade som saknar insikt.

Nog om offtopic jidder.

Spännande att Sverige önskar svar från WHO när viruset är smittsamt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in