2020-01-31, 23:20
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Nån jävla galning som påstår att Kina har designat detta virus med en släng av HIV i? Källa?
Inte "nån jävla galning"

Ett helt team - ett dussin indiska forskare. De menar att ca 25% av vad som är i viruset inte borde finnas där. Se mitt inlägg med flera länkar ett par sidor bak.

Kineserna släppte åtminstone infon om materialet, byggstenarna i Ncov. Det får man se som att de vill att någon smart jävel räddar dem och resten av världen.
Citera
2020-01-31, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Intressant! Tack för länken!

Tycker du har för taskig attityd ibland fan.

Med hiv liknande så menar man virusets extremt höga förmåga att mutera utifrån varje persons genetik/ arvsmassa.

Som beskrevs nyss- forskare i Tyskland har hittat 5 olika mutationer av viruset i 5 olika människor. Vilket både är och inte är anmärkningsvärt eftersom virus är duktig på att mutera hur som men med tanke på 5 olika mutationer i 5 olika individer så är detta virus extremt duktig på att läsa in genkoder (rna) vilket jag fullt begriper varför man kallar det hiv liknande och varför hiv mediciner har viss inverkan.

Inte har mänskligheten sett den här liknelsen på ett luftburet virus någonsin. Helt unikt och obehagligt ass fuck
Citera
2020-01-31, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan du publicera alla varianter här i tråden, samt något som styrker det du påstår om "ren" form, samt vad massa annat som är inbakat?

Bifoga minst två oberoende källor på rubbet.

Tills du har gjort det bör du hänga i konspirationsavdelningen med dina skrönor, tycker jag.

Du kan och kommer finna det själv, min uppfattning är att det är vederlagt av i princip vartenda expert som uttalas sig om viruset. Corona viruset har varit välkänt under många år, och vad som sprids nu har alltså enbart corona viruset som bas.
Citera
2020-01-31, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Ja men med det sagt så innebär det även att förväntad mutation på det här sättet inte sker slumpmässigt eller naturligt vilket naturligtvis kinas jävla wet markets med saliga blandningar av vilda djur och dålig hygien absolut kan lyckas med det. Forskarna menar inte med det uttrycket att det måste ha skett i ett laboratorium.. är du med ?

Jo, jag skulle tro att slumpmässig, "fortuitious" innefattar kontakt mellan människa och djur, även om den ter sig rätt osannolik för oss västerlänningar. Vilket inte innebär att jag tror det ena eller andra ifråga om konspirationer!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ministerstyre är olagligt, Folkhälsomyndigheten bestämmer vilka åtgärder man skall vidtaga, sannolikt i samråd med berört departement, men myndigheten bestämmer.

Tycker bara det är så jävla värdelöst då detta helt klart är en inkommande pandemi. Svetsarn sitter och snackar om att han gladeligen företräder sossarna i nästa val i dagens Aftonbladet. DET är alltså enda agendan våran Stadsminister har i dagens blad. Fyfan vilken jävla pajas. Helt jävla insane skrämmande vilken hjärnfunktion som Sveriges högsta höns sitter på. Helt sjukt land. Klarar jag denna skit lämnar jag detta land omgående. Tur att jag har mycket bra förutsättningar för det. Mvh
Citera
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Nya siffror från Hubei:

Antal sjuka 7 153 (+1347 sedan igår) och antal dödsfall 249 (+45 sedan igår)

50 utskrivna också.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du har en förenklad bild av Kina.

Men mest intressant: Skulle Löfven kunna beordra att hela Småland (exempel) spärras av, ingen får resa ut från Småland. Jönköping stängs ner, vägspärrar och militär vaktar alla utfarter från Jönköping. Alla affärer i Jönköping håller stängt, och all kollektivtrafik är stoppad. Skolor och arbetsplatser håller stängt på obestämd tid.

Jag tror inte att det är möjligt. Med Jönköping, 100.000 invånare. I Kina görs detta med en stad som har 10 miljoner invånare, världens 24:e största stad. Samt en hel provins med en befolkning stor som Frankrikes.

Nej, Löfven får inte göra det, men Folkhälsomyndigheten kommer att få göra det med lagstöd, om det anses motiverat, och med tanke på att våra myndigheter ofta reagerar när det är för sent behöver man inte oroa sig.

Hur stort område/en, (när, var och hur,)som man eventuellt spärrar av beror på hur läget ser ut, man gör taktiska överväganden om man avser att använda strategin att försätta områden i karantän.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du har en förenklad bild av Kina.

Men mest intressant: Skulle Löfven kunna beordra att hela Småland (exempel) spärras av, ingen får resa ut från Småland. Jönköping stängs ner, vägspärrar och militär vaktar alla utfarter från Jönköping. Alla affärer i Jönköping håller stängt, och all kollektivtrafik är stoppad. Skolor och arbetsplatser håller stängt på obestämd tid.

Jag tror inte att det är möjligt. Med Jönköping, 100.000 invånare. I Kina görs detta med en stad som har 10 miljoner invånare, världens 24:e största stad. Samt en hel provins med en befolkning stor som Frankrikes.
Nej Löfven kan inte göra det.

Smittskyddsläkaren kan däremot.
Citera
2020-01-31, 23:26
Medlem
LGDs avatar
Så man har överlevt knivhugg och bilolyckor för att dö av ett jävla kinesvirus?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan
Så tror ni detta är ett ”anfall” av kina. Få världen ur balans . Smittar runt mest i väst. Biologisk krigsföring. Sen när det härjat som mest slår de till på allvar och invaderar europa?

Foliehatt på

Offra Wuhan sprida det innan nyår sen ut i värden medans Wuhan är isolerat.
var det så du menade?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Titta på fallet i Tyskland. De testade en familj på 5 personer. Alla hade viruset. Alla hade OLIKA MUTATIONER AV viruset, dvs 5 varianter på 5 personer.

Länk finns i tråden.

Precis vad jag sade för 5 dagar sen, att viruset muterar och då blev jag attackerad av fläskback mobben!
Citera
2020-01-31, 23:27
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taozen
Det finns tydligen många varianter av corona viruset, det som sprids nu är inte corona viruset i ren form, utan corona viruset plus en massa annat "inbakat".

Kan säkerligen både rekombinera och muteras. Hur pass stor den frekvensen är låter jag vara osagt, men den lär inte vara exceptionell. Här har du den generella sekvensen: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/nuccore/MN908947.3?report=fasta

Men du kanske har suttit och sekvenserat det från massa plattor du odlat fram på fritiden? Vad vet jag.

Citat:
Ursprungligen postat av taozen
Det finns tydligen många varianter av corona viruset, det som sprids nu är inte corona viruset i ren form, utan corona viruset plus en massa annat "inbakat".

Kan säkerligen både rekombinera och muteras. Hur pass stor den frekvensen är låter jag vara osagt, men den lär inte vara exceptionell. Här har du den generella sekvensen: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/nuccore/MN908947.3?report=fasta

Men du kanske har suttit och sekvenserat det från massa plattor du odlat fram på fritiden? Vad vet jag.

Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Precis vad jag sade för 5 dagar sen, att viruset muterar och då blev jag attackerad av fläskback mobben!

Givetvis muterar det, men till vilken frekvens?
Senast redigerad av Slipsluder 2020-01-31 kl. 23:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in