2020-01-30, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Han har förmodligen även fler derbytorskar själv än hela Bajens trupp tillsammans

**
Idag börjar vårat matchande på riktigt (även om det var en inofficiell match mot Linköping tidigare i veckan). Blir intressant att se hur vi står oss mot Midtjylland, spontant känns det som att danskarna bör vara betydligt piggare än oss pga deras seriestart vs. Allsvenskan. Även kvalité såklart. Men hur som helst, äntligen börjar det! Dessutom spelas matchen på Kanalplan, vilket är mycket trevligt.

Haha, derbytorskar!

Vinn ni derbytabellen varje år, så tar vi hem titlarna!
Citera
2020-01-30, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det här med AIK förväntas spela offensivt, är mer påstående från Hammarbyare och Djurgårdare (eventuellt någon ny-Gnagare som trillar i fällan).

Vi är inte så ängsliga. AIK har alltid byggt på tät defensiv, och uddamålssegrar. Defensiven tar titlar, offensiven vinner matcher - sa Alex Ferguson. Vi kan inte börja bli ngt vi inte är.

Med det sagt, kommer Norling säkert skruva på spelsätt. "Vi är inte ni."

Därför ni har radat upp titlar de senaste tio åren?
Citera
2020-01-30, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Därför ni har radat upp titlar de senaste tio åren?

Två titlar på 10 år är bra mycket bättre än fem års lir i Superettan.
Citera
2020-01-30, 07:57
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Affane är något av ett mysterium, och det är något han vet om, i år skall han köra ett annat upplägg, har vi tur funkar det.

Nej det skall han inte, innan Paka är tillbaka hoppas jag på Hasse+Erling. Toko som första backup, Sana som #10. Nu ryktas det om att Sheffield United är intresserade av Hasse, men det var ju något av ett skambud, återstår att se om någon möter vårt priskrav.

När Paka är tillbaka vill jag gärna se Sana som regista(Pirlo-roll), han är väldigt bolltrygg och en bra passningsspelare så det hade nog fungerat rätt bra, det är iaf vad jag inbillar mig.

Gissar på att rätt många luftas även mot Sarpsborg, vi har ändå 2 träningsmatcher till efter den om Poya vill spela ihop en startelva innan cupen.

Det är ändå svårt att inte tycka synd om Affane som fick hoppa in, satte straffen stenhårt och säkert men direkt gick sönder. Försäsongen var ju liksom hans chans att få en ny chans hos oss, missar han nu eventuellt den pga skadan så är han nog körd, det finns ju en hel del boll i honom men det ska ju fram med. Har Poya snott travesterat Bagarn i Åshöjden "Finns det nån fotboll i Affane så ska jag nog plocka fram den"?

Så lär mitten se ut ja, svårt att se något annat faktiskt. Vem flyttar du på när Paka är tillbaka om Hasse&Erling stannar?

Ja, det blir kul att se hur vi ställer upp där. Skulle inte förvåna om vi kör mer ordinarie mot HIF den 8e dock, sista träningsmatchen hemmavid innan cupen.
Citera
2020-01-30, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är ändå svårt att inte tycka synd om Affane som fick hoppa in, satte straffen stenhårt och säkert men direkt gick sönder. Försäsongen var ju liksom hans chans att få en ny chans hos oss, missar han nu eventuellt den pga skadan så är han nog körd, det finns ju en hel del boll i honom men det ska ju fram med. Har Poya snott travesterat Bagarn i Åshöjden "Finns det nån fotboll i Affane så ska jag nog plocka fram den"?

Så lär mitten se ut ja, svårt att se något annat faktiskt. Vem flyttar du på när Paka är tillbaka om Hasse&Erling stannar?

Ja, det blir kul att se hur vi ställer upp där. Skulle inte förvåna om vi kör mer ordinarie mot HIF den 8e dock, sista träningsmatchen hemmavid innan cupen.

Det var trist att han blev skadad, men det kanske inte var så allvarligt? Körd vet jag inte, han är ju vår spelare så länge som han är i truppen, och jag tror inte Poya och Ferran beter sig som Norling och mobbar spelare. Visar han framfötterna på träningar osv så kan han säkert få speltid... som inhoppare, svårt att se han i startelvan.

Du menar om JJ kommer? Då blir det väl troligtvis JJ och Sana... men det är ju en konkurrenssituation, men vill vi spela Poya-boll så skall Sana vara i startelvan tycker jag, när han kom i somras gick han rätt ofta djupt ner i början och hämtade boll och visade vilken fin passningsspelare han är, från den positionen skulle han kunna vara en otrolig tillgång tror jag.
Citera
2020-01-31, 05:58
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Två titlar på 10 år är bra mycket bättre än fem års lir i Superettan.
Adde är gårdare. tvillingkärlek
Citera
2020-01-31, 08:33
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det var trist att han blev skadad, men det kanske inte var så allvarligt? Körd vet jag inte, han är ju vår spelare så länge som han är i truppen, och jag tror inte Poya och Ferran beter sig som Norling och mobbar spelare. Visar han framfötterna på träningar osv så kan han säkert få speltid... som inhoppare, svårt att se han i startelvan.

Du menar om JJ kommer? Då blir det väl troligtvis JJ och Sana... men det är ju en konkurrenssituation, men vill vi spela Poya-boll så skall Sana vara i startelvan tycker jag, när han kom i somras gick han rätt ofta djupt ner i början och hämtade boll och visade vilken fin passningsspelare han är, från den positionen skulle han kunna vara en otrolig tillgång tror jag.

Ingen aning om hans skada faktiskt, har varit extremt tyst om den efter att läkaren sa att han aldrig varit med om en sådan skada tidigare i det första skedet.
Med körd menar jag givetvis inte utmobbad utan körd beträffande att ta en plats, det är ändå rätt många före i kön.

Såväl om JJ kommer som om varken Erling eller Hasse sticker. Vi kör Erling+Hasse med Sana i nuläget men med Paka tillbaka och en kommande JJ blir det trångt värre. Vem man ska peta är givetvis som du säger en konkurrenssituation men det är lite av risken av överflödets förbannelse. Vi har ju Noah och Titi med.
Sana kan absolut spela i en sådan roll, där beror det nog mycket på vad som sker ut dock. Kommer JJ och Erling samt Hasse stannar blir det tufft att ta en lägre position.
Citera
2020-02-01, 11:22
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Råder delade meningar om träningsmatchen i går Gif-AIK.

Vissa i aik verkar väldigt nöjda(Svanberg eller vad han heter i testa stör) som tyckte aik skulle leda med 2/3-0 i första halvlek.

Själv tyckte jag aik såg bedrövliga ut och hade ni mött ett bättre lag så hade ni blivit straffade något enormt med de ytorna ni lämnade för omställningar.

Träningsmatch och man ska inte dra några slutsatser men jag tyckte inte det var mycket att vara positiv till i varken gif eller aik.
Citera
2020-02-01, 11:33
Medlem
Keldons avatar
Ingenting har bevisats ännu i år. Men KFF har jobbat bra med att dölja och sopa undan spåren efter klåparen MP. Med Nanne vid rodret, en rejäl försäsongsträning och liten gnutta tur så kanske vi slipper oroa oss för kontraktet från start till mål. Mycket back to basic har skett och det känns strålande! Men det gäller att fixa stabilitet nu för många trotjänare kommer sannolikt lämna efter denna säsongen. Detta är mest sannolikt sista säsongen med någon spelare kvar i truppen från guldlaget 2008.
Citera
2020-02-01, 12:00
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Råder delade meningar om träningsmatchen i går Gif-AIK.

Vissa i aik verkar väldigt nöjda(Svanberg eller vad han heter i testa stör) som tyckte aik skulle leda med 2/3-0 i första halvlek.

Själv tyckte jag aik såg bedrövliga ut och hade ni mött ett bättre lag så hade ni blivit straffade något enormt med de ytorna ni lämnade för omställningar.

Träningsmatch och man ska inte dra några slutsatser men jag tyckte inte det var mycket att vara positiv till i varken gif eller aik.
"Svanberg" står för nära klubben och är ingen man ska ta på allvar. Första tio var väl okej men ingen normal är nöjd med hur det såg ut sedan. Otieno, Pertan och Michel var väl okej och den förstnämnde är väl den enda riktigt positiva i år.
Citera
2020-02-01, 12:01
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Ingenting har bevisats ännu i år. Men KFF har jobbat bra med att dölja och sopa undan spåren efter klåparen MP. Med Nanne vid rodret, en rejäl försäsongsträning och liten gnutta tur så kanske vi slipper oroa oss för kontraktet från start till mål. Mycket back to basic har skett och det känns strålande! Men det gäller att fixa stabilitet nu för många trotjänare kommer sannolikt lämna efter denna säsongen. Detta är mest sannolikt sista säsongen med någon spelare kvar i truppen från guldlaget 2008.
Blir Fröling kvar?
Citera
2020-02-01, 16:51
Medlem
eternussermos avatar
Bajen ser ut att bli farliga i år, tog en rejäl skalp med 1-1 borta mot FC Flora.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in