2020-01-31, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag vill förtydliga mitt tidigare inlägg om vaccination mot lunginflammation. Det rör sig om ett vaccin mot Pneumokocker, vilket är bakterier.

Frågan blir då om coronaviruset direkt orsakar lunginflammation eller om det försvagar luftvägarna och därmed ger utrymme för ett bakterieangrepp. Givet att alla smittade inte får lunginflammation så tyder mycket på det senare scenariot, och hjälper vaccination emot lunginflammation till att förebygga allvarliga komplikationer av virusangreppet.

Nej tyvärr... det de kom fram till är att viruset kan skapa en cytokinstorm, dvs massa proteiner sätter sig på kärlen i lungorna och får dem att brista. Det är mer eller mindre en massiv allergisk reaktion. Detta leder till total lungkollaps. Mest troligen är det väldigt få som får denna reaktion, men tillräckligt många att det blir väldigt höga dödssiffror om viruset verkligen är så smittsamt som man nu säger.
Citera
2020-01-31, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Känns ju halvkul att det på tunnelbanan häromdagen stod en hostande och snörvlig kinesisk man i 30-års åldern med sin flickvän ca en halvmeter ifrån en. Såg på deras telefoner att de läste kinesiska inlägg dessutom så ingen tvekan att de kom från Kina i varje fall.

Skämtar du? Det är inte läge att skämta nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Det var inte jag som skrev det där... Vet inte om kontot blivit kapat eller vad. Tror snarare kass redigering av citat. Men Isåfall är det du som klippt dåligt...

Lyssna apa. Såhär skrev du -

Du menar att man ska låta er sitta och nojja och bygga ångest ifred? Gärna det i ditt fall.
Andra trevligare människor kan ju må bra av att få veta att det är Januari och den vanliga flunsan härjar...

Din vanliga influensa i Januari, gtfo jävla pajas.
Citera
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Skämtar du? Det är inte läge att skämta nu.

Tyvärr inte...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Är det? För USA-fallen rapporterade flera att de insjuknade runt 20-23 januari. Inkubationstiden har då varit mellan ca 10-23 januari. Om de smittade flera under denna inkubationstid då skulle flera fall dykt upp redan. Den enda sekundärsmittan dök upp först några dagar efter primärfallen insjuknade (sambo till primärfallet).

Men om Jönköping kärringen anlänt hit 24 januari så kan ju hon smittat massor av folk dagarna innan. Säg 22 januari för då satt hon förmodligen på ett plan eller buss eller liknande då hon var på väg att resa till Sverige. Om hon smittar någon den 22 januari så kan dessa personer få symtom mellan 23 Januari till 6 februari.

Så vi vet inte förens efter drygt 6 Februari.
Om hon smittar fler.

Då vet vi säkert. Ganska enkel matematik.

För visst förstår ni att till skillnad från vad Sveriges pr folk SÄGER i tv för att lugna folk och vad hela världens forskare vittnar om så är du absolut och definitivt smittsam flera dagar innan du fått symtomen.

Så kvinnan har med största sannolikhet vart smittsam och bland folk mellan minst den 20 -24 januari
Citera
2020-01-31, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Detta kan vara århundradets trollande vi beskådar, ett tips är att lyssna på myndigheterna.
vilka myndigheter, de bryr sig inte ens.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ett bra tips är att inte göra det. Hittills har de haft fel varje gång de har uttalat sig. De underskattar problemet och de anser att det viktigaste är att lugna ner folk för att undvika panik.

Svenska myndigheter har skött sig bra, finns inget att anmärka på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Kan säkerligen både rekombinera och muteras. Hur pass stor den frekvensen är låter jag vara osagt, men den lär inte vara exceptionell. Här har du den generella sekvensen: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/nuccore/MN908947.3?report=fasta

Men du kanske har suttit och sekvenserat det från massa plattor du odlat fram på fritiden? Vad vet jag.

Kan säkerligen både rekombinera och muteras. Hur pass stor den frekvensen är låter jag vara osagt, men den lär inte vara exceptionell. Här har du den generella sekvensen: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/nuccore/MN908947.3?report=fasta

Men du kanske har suttit och sekvenserat det från massa plattor du odlat fram på fritiden? Vad vet jag.

Givetvis muterar det, men till vilken frekvens?

Flera experter har uttalat sig om att viruset innehåller flera delar som pekar på att det är framställt i ett labb, det är alltså inget som skapats på någon matmarknad eller dylikt. Framtiden kommer utvisa, lägger du 10 minuter själv på att söka information kommer du finna det.

Även de högsta pandemi experterna sa för ett par timmar sedan direktsänt från vitahuset att mycket av virusets natur fortfarande är helt okänt och att inga tester än är helt tillförlitliga.

https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2020.01.30.927871v1
Senast redigerad av taozen 2020-01-31 kl. 23:36.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av baseballigan
Vad för träff?

Varje kväll efter Elmia mässorna så samlas samtliga bilar på A6, ju senare det blir, desto mer drägg och annat löst wt-folk kvarstår.
Senast redigerad av Skrattgrabben 2020-01-31 kl. 23:37.
Citera
2020-01-31, 23:33
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Men för i helvete skriver du A får du väl skriva B också, dvs Länken/källan på ditt påstående...
Lyssna. Ungefär tjugo pers har bett mig länka hit och dit, för mig inaktuella inlägg som jag skrivit för 1h - 48 h sen. Det är för mig totalt ointressant att flaskmata er med länkar som redan finns i tråden, dessutom blir det regelbrott korspostning.

Sök bland mina senaste inlägg i denna tråd så hittar du allt du önskar. Svårare än så är det inte.

Jag hinner inte gå igenom nytt om jag ska sitta här och mata er med sånt de flesta redan vet.

Ja, viruset 2019-ncov muterar mellan personer. Det har diskuterats för många timmar sedan i vissa fall dagar.
FRÅGA MIG INTE IGEN, SÖK O GÖR JOBBET SJÄLV.
Citera
2020-01-31, 23:36
Medlem
Sharm0tas avatar
Och dääääär sprack tian med råge.

There are currently 11,301 confirmed cases worldwide, including 258 fatalities.

https://bnonews.com/index.php/2020/01/the-latest-coronavirus-cases/

(Sitter och kollar på Contagion för maximal effekt, kusligt värre.)
Citera
2020-01-31, 23:38
Medlem
fittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Har ni läst detta som står hos CNN:
Amerikansk doktor menar att smittan kan spridas även om man inte har hunnit få några symptom

https://edition.cnn.com/2020/01/31/health/coronavirus-asymptomatic-spread-study/index.html

Det har vart allmänt kännt ända sedan viruset bröt ut! I princip alla läkare/forskare är överrens om att viruset börjar smitta direkt du blivit smittad, oavsett om du får symptom eller inte.

Den enda som säger emot detta i dagsläget är sveriges regering och våra egna statsbetalda forskare och läkare, som av någon konstig anledning försöker tysta det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in