2020-01-31, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Detta kan vara århundradets trollande vi beskådar, ett tips är att lyssna på myndigheterna.

Ett bra tips är att inte göra det. Hittills har de haft fel varje gång de har uttalat sig. De underskattar problemet och de anser att det viktigaste är att lugna ner folk för att undvika panik.
Citera
Medlem
Snarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Men snälla. Det här är gammal info vid det här laget. Nej du får söka JAG HAR FAN INTE TID LETA LÄNKAR ÅT ALLA! HAJA NÅN GÅNG.
Men för i helvete skriver du A får du väl skriva B också, dvs Länken/källan på ditt påstående...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 26xB
Sagoboken här: https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2020.01.30.927871v1

Jag är inte biolog eller epidemiolog så tänker inte ge mig i kast med att försöka bevisa antingen bu eller bä - diskuterar endast det som andra har pratat om så det finns till allmän vetskap: https://mobile.twitter.com/drericding/status/1221990534643929089 (se hela tråden på denna länk).

Det var lite intressant läsning. Speciellt de indiska forskarna som ansåg sig ha hittat märkliga "inserts" med sekvenser från hiv som inte borde uppkomma slumpmässigt.

Nu verkar dock den här personen ha hittat liknande "inserts" i besläktade Corona virus från fladdermöss och då faller hela idén med "tillverkat" virus. Han säger till och med att man inte nödvändigtvis behöver likna det med hiv.
dr Ding verkar hålla med och verkar dessutom lättad.
Citera
2020-01-31, 23:28
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Jo, jag skulle tro att slumpmässig, "fortuitious" innefattar kontakt mellan människa och djur, även om den ter sig rätt osannolik för oss västerlänningar. Vilket inte innebär att jag tror det ena eller andra ifråga om konspirationer!
Det finns två till yttranden som vill anspela på att människor har fingrat på viruses sammansättning
Citera
2020-01-31, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Med tanke på hur mycket felaktigheter som sprids om detta virus så kändes det lämpligt att påtala hur det faktiskt ligger till. Om du tycker osanning är demokratiskt så får det stå för dig. Du lär väl vara en av dom som står först i kön när vaccinet kommer låter det som.

Precis, den enda likheten är att båda är (+)ssRNA. Infektionsförloppet skiljer sig. Corona har dessutom endast en sträng.
Jag behöver nog inget vaccin.

Nu ljuger du igen. Både SARS, MERS och detta så kallade Wuhan corona virus är ALLA coronavirus. Det finns alltså FLERA olika strängar. Det är bara att googla, min fiende.

Det finns en anledning till att Kina satte hela staden Wuhan i karantän, och det mest sannolika är att Kina gör det för att de vet att viruset smittar redan INNAN smittbäraren visar symptom. From the horses mouth:

China's health minister Ma Xiaowei made a startling statement Sunday about the Wuhan coronavirus: He said people can spread it before they become symptomatic.
Citera
Medlem
USA förbjuder utlänningar att inträda för de som varit i Kina de senaste två veckorna

https://www.dailymail.co.uk/news/article-7952787/Delta-suspend-flights-China-February-6-April-30-coronavirus.html
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Precis vad jag sade för 5 dagar sen, att viruset muterar och då blev jag attackerad av fläskback mobben!
Vissa människor är fan inte kloka.

Jag kommer gå i mina skyddsglasögon, handskar och andningsskydd, i kollektivtrafiken, just nu bryr jag mig om att leva, inte noja!
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taozen
Du kan och kommer finna det själv, min uppfattning är att det är vederlagt av i princip vartenda expert som uttalas sig om viruset. Corona viruset har varit välkänt under många år, och vad som sprids nu har alltså enbart corona viruset som bas.

Citat:
Ursprungligen postat av taozen
Det finns tydligen många varianter av corona viruset, det som sprids nu är inte corona viruset i ren form, utan corona viruset plus en massa annat "inbakat".

Det är du som påstår , då ska du också backa upp det med källor på förfrågan, annars tillför du inget annat än rykten, det här är en tråd i Vetenskap, inte Laidback.

Det finns....

Nå, vad finns, visa oss.
Citera
2020-01-31, 23:30
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Mother of fuck...https://twitter.com/DrEricDing/status/1223308656101462016
Citat: "WHOA- the authors said the finding was “Unexpectedly” related to genes from HIV virus. Notably there were 4 gene insertions (see figure in above post #16). And so, which HIV gene proteins were found in the new #coronarvirus? Gag protein and Gp120- key HIV proteins..."

"insertions: “Gag protein of HIV is involved in host membrane binding, packaging of the virus and for the formation of virus-like particles. Gp120 plays crucial role in recognizing the host cell by binding to the primary receptor CD4”

"gain, these are new express published findings and not peer reviewed yet. Let’s not draw conclusions yet. But evidence suggest that 2 different HIV genes are present in the #coronarvirus S gene region (that didn’t map to any other coronavirus, according to other studies)."

Further the authors add that “This indicates that these insertions have been preferably acquired by the 2019-nCoV, providing it with additional survival and infectivity advantage. Delving deeper we found that these insertions were similar to HIV-1.”

Paper piles on: “these insertions are present at binding site of 2019-nCoV. Due to presence of gp120 motifs in 2019-nCoV spike glycoprotein at its binding domain, we propose that these motif insertions could have provided an enhanced affinity towards host cell receptors.

“This uncanny similarity of novel inserts in the 2019- nCoV spike protein to HIV-1 gp120 and Gag is unlikely to be fortuitous”.

https://twitter.com/ARanganathan72/status/1223320879162986496/photo/1
Citera
Medlem
fendadens avatar
Känns ju halvkul att det på tunnelbanan häromdagen stod en hostande och snörvlig kinesisk man i 30-års åldern med sin flickvän ca en halvmeter ifrån en. Såg på deras telefoner att de läste kinesiska inlägg dessutom så ingen tvekan att de kom från Kina i varje fall.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Tycker du har för taskig attityd ibland fan.

Med hiv liknande så menar man virusets extremt höga förmåga att mutera utifrån varje persons genetik/ arvsmassa.

Som beskrevs nyss- forskare i Tyskland har hittat 5 olika mutationer av viruset i 5 olika människor. Vilket både är och inte är anmärkningsvärt eftersom virus är duktig på att mutera hur som men med tanke på 5 olika mutationer i 5 olika individer så är detta virus extremt duktig på att läsa in genkoder (rna) vilket jag fullt begriper varför man kallar det hiv liknande och varför hiv mediciner har viss inverkan.

Inte har mänskligheten sett den här liknelsen på ett luftburet virus någonsin. Helt unikt och obehagligt ass fuck
Varför börjar du bråka med mig? Länken var allmänt intressant, du får ta HIV-tjafset med någon annan, jag tar inte ställning. Jag delar dock din slutkläm fullt ut.
Citera
Medlem
Kan viruset smitta från människa till djur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in