2020-01-31, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mollydexter
Om jag nämner en mening från trådstarten kanske det klarnar för dig vad diskussionen handlar om.

Oroa dig inte. Jag vet exakt vad trådstarten handlar om.

Citat:
Män och kvinnor som gillar jämnåriga har ett lättare liv tillsammans. Särskilt i fråga om att bilda familj och hålla samman.

Det finns inget bevis som pekar på att förhållanden blir lättare bara igenom åldern.

De absolut stabilaste förhållandena kommer ifrån två personer som är mogna och bryr sig om varandra. Och det finns inget som säger att kvinnorna idag mognar med åldern.. Inte män heller för den delen.
Men kvinnors del i det hela är viktigare att ta upp i den här tråden.
Citera
2020-01-31, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Oroa dig inte. Jag vet exakt vad trådstarten handlar om.

Det finns inget bevis som pekar på att förhållanden blir lättare bara igenom åldern.

De absolut stabilaste förhållandena kommer ifrån två personer som är mogna och bryr sig om varandra. Och det finns inget som säger att kvinnorna idag mognar med åldern.. Inte män heller för den delen.
.

Det är klart att mogna människor har lättare att agera mer moget. Det har du så rätt i.

Tråden som vi är nu i, kan ses i belysning från en annan tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Killar och riktiga män tänder ju sexuellt på fysisk skönhet och ungdom hos kvinnor. Hur känner ni unga och snygga tjejer angående att dessa egenskaper är tidsbegränsade och tar slut en dag? Oavsett hur mycket tid och kraft ni lägger på ert utseende så är det ju en investering som bara kan falla i värde.

Topic: hur känns och upplevs detta att er fysiska förmåga att attrahera män sexuellt faller över tid?

Här finns gott om män som säger att killar och riktiga män tänder på fysisk skönhet och ungdom hos kvinnor. Och det är ju helt riktigt. Men sen kommer frågan att dessa egenskaper är tidsbegränsade och tar slut.

Så problemet blir ju om man ser sin unga vackra frus utseende falla över tid och hon bara faller i värde och det hela är väldigt tidsbegränsande så måste ju det för en man innebära stora problem för honom om han samtidigt har en dröm om kärnfamilj där man ser familjen växa tillsammans om han samtidigt inte kan tända på henne gå grund av hennes tappade sexuella värde och ser henne som bara asful. Äcklig.
Citera
2020-01-31, 19:14
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Nej jag tror inte man kan meditera bort att man tänder mest på kvinnor mellan 18-25, det är nämligen då kvinnor är som vackrast. Kvinnor över den åldern får fokusera på sin egen personlighet och intelligens.
Håller inte med. 18-24-åringar är ju småtjejer. 25 är väl lägsta åldern jag skulle kunna dejta men jag håller mig helst till kvinnor i min egen ålder runt 30. Nu har jag en relation men har inget intresse av flickebarn.
Tycker synd om de som har passerat 30 och flåsar efter ungkött. Och om tjejerna.
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Kvinnor i den ålder du nämner är de mest fertila. De blir lättast gravida och har alltså störst chans att föda en frisk och livskraftig avkomma. Det är därför vi män vill knulla dem. Många av dem dessutom. Begreppet "att sprida sin säd" finns av en anledning. Det här handlar om djupt nedärvda evolutionära instinkter, och är inget som går att ändra på. Eller ens bör ändras på.
Jag har aldrig knullat för att skaffa barn.
Citera
2020-01-31, 19:20
Bannlyst
Citat:
Det är klart att mogna människor har lättare att agera mer moget. Det har du så rätt i.

Tråden som vi är nu i, kan ses i belysning från en annan tråd.

Tråden som vi är i nu kan enkelt förkortas till "Oj vad vidriga män är."

Helt i ofeminina och bittra kvinnors riktning. Det är lite som "Fy dig som är född till man och har biologiska drifter precis som alla oss andra."

Det är därför de flesta kvinnor idag är totalt ointressanta. De allra attraktivaste påminner och beter sig fortfarande som 20 åringar. Och alla har de en sak gemensamt. Dom gillar män.
Citera
2020-01-31, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Håller inte med. 18-24-åringar är ju småtjejer. 25 är väl lägsta åldern jag skulle kunna dejta men jag håller mig helst till kvinnor i min egen ålder runt 30. Nu har jag en relation men har inget intresse av flickebarn.
Tycker synd om de som har passerat 30 och flåsar efter ungkött. Och om tjejerna.

Jag har aldrig knullat för att skaffa barn.

Vilka man vill ligga med är ju var och ens ensak. Håller med om att en del pipiga män kan bli pinsamma när de inte inser yngre kvinnors preferenser utan tror de håller dit. Men det gäller ju alla som utgår från att någon är väldigt intresserad och denna är inte det minsta så.

Men för den som drömmer om en kärnfamilj och sen inte tål att en kvinna blir äldre utan att verkligen må dåligt av att bröstens spänst försvinner, kroppen förändras efter graviditet och allt annat som händer när man blir äldre får ju se det hela spolieras då det hela inte håller ihop. Ingen kvinna är tjugo år tills hon är åttio bara för att hon tagit ihop dem men en viss man. Men ibland tror jag inte att män förstår det.
Citera
2020-01-31, 19:24
Medlem
Citat:
Tråden som vi är i nu kan enkelt förkortas till "Oj vad vidriga män är."

Helt i ofeminina och bittra kvinnors riktning. Det är lite som "Fy dig som är född till man och har biologiska drifter precis som alla oss andra."

Det är därför de flesta kvinnor idag är totalt ointressanta. De allra attraktivaste påminner och beter sig fortfarande som 20 åringar. Och alla har de en sak gemensamt. Dom gillar män.

Du lät då väldigt bitter nu.

En man som gifter sig med en tjugoårig kvinna för att ha en kärnfamilj och sen se släkten växa får ju problem om han inte kan ta att hon blir äldre. Tycker han att kvinnokroppen blir äcklig efter tjugofem vad ska han göra? Jag tycker att han ska dumpa idén om att skaffa familj och byta modell vart femte år.

Vad tycker du?
Citera
2020-01-31, 19:29
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Vilka man vill ligga med är ju var och ens ensak. Håller med om att en del pipiga män kan bli pinsamma när de inte inser yngre kvinnors preferenser utan tror de håller dit. Men det gäller ju alla som utgår från att någon är väldigt intresserad och denna är inte det minsta så.

Men för den som drömmer om en kärnfamilj och sen inte tål att en kvinna blir äldre utan att verkligen må dåligt av att bröstens spänst försvinner, kroppen förändras efter graviditet och allt annat som händer när man blir äldre får ju se det hela spolieras då det hela inte håller ihop. Ingen kvinna är tjugo år tills hon är åttio bara för att hon tagit ihop dem men en viss man. Men ibland tror jag inte att män förstår det.
Ja, det är var och ens ensak vem dom pippar, men jag skrev att de som bara tänder på småglin när de är en bra bit över 30 är sorgliga.

Den man, eller kvinna som äcklas av sin partner för att denna åldras har aldrig älskat honom eller henne på riktigt. Så problemet ligger i att den som bara tänder på det unga utseendet inte kan älska andra. Omognad eller oförmåga, vet ej, men nån kärnfamilj och parrelation kan det aldrig bli om snoppen bara jagar småglin.
Citera
2020-01-31, 19:34
Bannlyst
Citat:
Du lät då väldigt bitter nu.

En man som gifter sig med en tjugoårig kvinna för att ha en kärnfamilj och sen se släkten växa får ju problem om han inte kan ta att hon blir äldre. Tycker han att kvinnokroppen blir äcklig efter tjugofem vad ska han göra? Jag tycker att han ska dumpa idén om att skaffa familj och byta modell vart femte år.

Vad tycker du?

Bitter? Jag är förbannad på att ni daltar med offer och hela tiden försöker trycka ner mäns sexualitet. Det gör mig irriterad..

Anpassa er istället och försök att vara mer attraktiva så kanske ni också får napp.

Dumpa idén om att skaffa familj? Varför skulle han göra det?

Det är väl bättre att han har en kvinna som fungerar i hjärnkontoret? Då är en välformad och blomstrande familj det minsta av hans problem.
Citera
2020-01-31, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Ja, det är var och ens ensak vem dom pippar, men jag skrev att de som bara tänder på småglin när de är en bra bit över 30 är sorgliga.

Den man, eller kvinna som äcklas av sin partner för att denna åldras har aldrig älskat honom eller henne på riktigt. Så problemet ligger i att den som bara tänder på det unga utseendet inte kan älska andra. Omognad eller oförmåga, vet ej, men nån kärnfamilj och parrelation kan det aldrig bli om snoppen bara jagar småglin.

Du uttryckte det väl.

Ofta i såna här trådar så är det samma män som klagar över kvinnors sexuella och fysiska förfall efter tjugofem års ålder som klagar över att det inte finns nog med kärnfamiljer i landet Sverige.

Och då får man anta att det är de här gubbarnas fel då. De kan inte hitta någon som vill ha dem. De som är för unga tycker de är för gamla och själva kan de inte stå ut med jämnåriga sexpartners.

Och, det där med kärlek och älska, finns kanske inte med i deras utrustning. Därav denna bitterhet mot kvinnor och de män som faktiskt utrustats med dessa gåvor.
Citera
2020-01-31, 19:41
Medlem
Citat:
Bitter? Jag är förbannad på att ni daltar med offer och hela tiden försöker trycka ner mäns sexualitet. Det gör mig irriterad..
Beklagar att du känner dig nedtryckt sexuellt.

Citat:
Dumpa idén om att skaffa familj? Varför skulle han göra det?

Om han inte ville ha kvar henne när hon fyllt tjugofem vad ska han göra då? Skaffa ett harem? Vad är lösningen när han ser henne som fysiskt äcklig efter tio års äktenskap?
Citera
2020-01-31, 19:44
Medlem
svenkolrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anthea
Ja exakt. Det måste var en hemsk situation att befinna sig i. Vad kan man göra?
Man åker till Asien.
Citera
2020-01-31, 19:44
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Du uttryckte det väl.

Ofta i såna här trådar så är det samma män som klagar över kvinnors sexuella och fysiska förfall efter tjugofem års ålder som klagar över att det inte finns nog med kärnfamiljer i landet Sverige.

Och då får man anta att det är de här gubbarnas fel då. De kan inte hitta någon som vill ha dem. De som är för unga tycker de är för gamla och själva kan de inte stå ut med jämnåriga sexpartners.

Och, det där med kärlek och älska, finns kanske inte med i deras utrustning. Därav denna bitterhet mot kvinnor och de män som faktiskt utrustats med dessa gåvor.
Instämmer. De verkar förbittrade för att de inte är unga längre. Förälskade i och besatta av ungdomen, inte människan. Men flertalet män, i alla fall i vårt land, är inte såna. Vi som inte är pojkar och gillar mognad är fler och fb ger ofta helt fel bild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in