2020-01-31, 19:52
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Skrämmande utveckling. Männen börjar bli som kvinnor. Samhället blir bara sjukare. Lost case
Och kvinnorna försöker anamma manliga attribut, för det är så judemedia intalar dem att man är en "stark kvinna".

Det är typiskt kulturmarxism att vända upp-och-ned på allt. Alla normer ska brytas och vändas ut-och-in. Det blir som i Orwells 1984: "Krig är fred. Frihet är slaveri. Okunnighet är styrka."
Senast redigerad av PK-befriad 2020-01-31 kl. 20:01.
Citera
2020-01-31, 20:04
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Så ligger det inte till.

Så tråkigt att du inte vill ta till dig av kunskap. Att män och kvinnor inte föds likvärdiga och att de flesta svenska kvinnor är marinerade i feminism är två obestridliga fakta, som du tydligen inte kände till innan jag upplyste dig.

Du kan inte på allvar förneka dessa saker. Det enda som möjligen kan diskuteras är i vilken grad dessa saker gäller. Föds män med mycket lägre värde än kvinnor eller föds de med jättemycket lägre värde än kvinnor? Är samtliga svenska kvinnor skadade av feminism, eller bara 90% av dem? Huruvida fenomenen existerar i betydande grad råder ingen som helst tvivel om.
Citera
2020-01-31, 20:53
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Men att ändå så vet du bäst verkar det som fast att du inte äger en susning.
Det blir så när man väljer att vara en bokstavstrogen, det är varken ett tecken på intelligens eller erfarenhet utan helt enkelt en brist på.

Fitta och kärring syftar inte på könet, även kvinnor i en aktiv ålder kan utbrista djävla kärring!
Aldrig hört en svårt irriterad kvinna säga - fan, fitta också!!! ?

Förmodligen inte.

Mig övertalar du inte. Det är inte de högutbildade intelligenta människorna som växt upp under ordnade förhållanden som i första hand använder sånt språk.
Nej jag har aldrig hört någon jag känner säga fitta nä, vi använder inte sånt språk eftersom vi inte är uppvuxna i WT-kvarter.
Jag vet det jag vet av min omgivning, lika mycket som du vet från din omgivning. Varför du tror att du skulle ha större grunder för din uppfattning är underligt. Man förstår inte hur du resonerar.
Citera
2020-01-31, 20:57
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Så tråkigt att du inte vill ta till dig av kunskap. Att män och kvinnor inte föds likvärdiga och att de flesta svenska kvinnor är marinerade i feminism är två obestridliga fakta, som du tydligen inte kände till innan jag upplyste dig.

Du kan inte på allvar förneka dessa saker. Det enda som möjligen kan diskuteras är i vilken grad dessa saker gäller. Föds män med mycket lägre värde än kvinnor eller föds de med jättemycket lägre värde än kvinnor? Är samtliga svenska kvinnor skadade av feminism, eller bara 90% av dem? Huruvida fenomenen existerar i betydande grad råder ingen som helst tvivel om.

Du kan inte bestämma att svenska kvinnor är feministskadade då det är din åsikt. Godtyckliga åsikt.
Först och främst måste vi reda ut vad det innebär att vara feministskadad, på en konkret nivå.
Sedan kan vi undersöka hur många svenska kvinnor som är det. Just nu sitter du mest och gissar baserat på hur du känner inför svenska kvinnor.
Det är ungefär samma som att jag skulle säga att 99% av männen i Sverige är porrskadade. Och det kan jag inte säga eftersom jag inte vet något om den saken.
Lika lite kan du uttala dig om kvinnor.
Citera
2020-01-31, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liebesraum
Finns kvinnor som blir ihop med hemlösa alkoholister men de får ju lida resten av sitt liv för detta, de får sina liv förstörda. Jag har sett många exempel på detta i mitt liv, och det är inget att rekommendera.
Män skapar värde genom arbete och insatser. Om alla män bara glassade runt för att de tyckte att de var bra som de är, utan att behöva göra något, så skulle vi inte ha några samhällen idag.

Fast arbeta måste ju dom allra flesta göra, vare sig man är kvinna eller man, så det tar jag som en grund i ett vuxet liv.

Jag försöker förstå, så förklara ifall du orkar och vill varför en man skulle anses värdelös vid sin födsel?
Citera
2020-01-31, 22:07
Medlem
stone_sleepers avatar
Grabbar, här är looken som är inne just nu

https://www.grammy.com/sites/com/files/styles/news_detail_header/public/bts_siriusxm_2019_1142209411.jpg?itok=pO43KDuK

Läppstift = check
Flickfrisyr = check
Se ut som flickor = check
Citera
2020-01-31, 22:23
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Mig övertalar du inte. Det är inte de högutbildade intelligenta människorna som växt upp under ordnade förhållanden som i första hand använder sånt språk.
Nej jag har aldrig hört någon jag känner säga fitta nä, vi använder inte sånt språk eftersom vi inte är uppvuxna i WT-kvarter.
Jag vet det jag vet av min omgivning, lika mycket som du vet från din omgivning. Varför du tror att du skulle ha större grunder för din uppfattning är underligt. Man förstår inte hur du resonerar.

Därför att det märks så tydligt att du lever i en isolerad värld, antingen så är du väldigt ung eller så tillhör du den lilla klicken överklass eller wanna bee vänster som tycker en massa men inte vet så värst mycket alls om folk.
Uttrycket WT säger mig att du är ung, max 30.

Uuj uj du har aldrig umgåtts med höga VD:s så du tror att maktelitens sätt är likt det franska hovets ala 1700-tal.
Du tror att deras fruar är lika fina, en finare sorts människor, det är en fasad, bakom så är dom som alla andra och privat så gärna värre då även dom behöver slappna av och få vara naturliga.
Citera
2020-01-31, 22:28
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Därför att det märks så tydligt att du lever i en isolerad värld, antingen så är du väldigt ung eller så tillhör du den lilla klicken överklass eller wanna bee vänster som tycker en massa men inte vet så värst mycket alls om folk.
Uttrycket WT säger mig att du är ung, max 30.

Uuj uj du har aldrig umgåtts med höga VD:s så du tror att maktelitens sätt är likt det franska hovets ala 1700-tal.
Du tror att deras fruar är lika fina, en finare sorts människor, det är en fasad, bakom så är dom som alla andra och privat så gärna värre då även dom behöver slappna av och få vara naturliga.

Jaha, och när man är naturlig då kallar man folk för fitta och kärring? Jag har en helt naturlig uppväxt, men fitta och kärring, det har vi aldrig hållt på med. Varför skulle man?
Du kanske ska fokusera på varför man ska använda sånt språk istället för att försvara det och få det att framstå som önskvärt. Varför tycker du att det är bra att använda sådant språk?

Ja nån vänster är jag då rakt inte, är uppväxt i ett moderathem. Där pappa jobbade och mamma var hemmafru i 20 år. Funkade hur bra som helst, och detta trots att vi inte använde oss av ord som fitta och kärring när vi blev irriterade på varandra.

Jag är 35 år.
Citera
2020-01-31, 23:52
Medlem
Sverige är ett experimentland där man genom social ingenjörskonst försökt att skapa den nya människan och överta landet spirituellt.

Feminismen, homorörelsen och invandringen är dom tre största verktygen man använt sig av.

Man börjar med att propagera för den sexuella frigörelsen, ger kvinnor p-piller och abort vilket gör att kvinnor kan ligga med vem som helst utan att behöva välja en man med dom rätta egenskaperna för en bra fader. Nu kan tjejer ligga med lite mer ”spännande” killar som är deras farsas värsta mardröm. Detta ger en form av frigörelsekänsla gentemot patriarkatet. (givetvis en falsk känsla, inplanterad av popkulturen och feminismen) Självklart blir dom ju kära, blir skaffar barn och blir dumpade. Nu börjar en ond cirkel, kvinnor anklagar alla män för sitt dåliga val och börjar odla ett manshat som multipliceras av andra kvinnors dumpningar. Nästa generation faderlösa barn får med sig ett manshat av mamman. Detta får feminismen att blomma ut, självklart med stor hjälp av media. Manshatande kvinnor söker sig till politiken. Samtidigt har utbildningspolitiken belönat nördarna som också kan kallas för gamma-männen (sexual- social hierarchy) som hatar alla män över dom i statusrangordningen bland männen. Dom ser nu chansen att kunna få bräda det mer manliga männen och ger feministerna allt dom vill ha. Feministerna tar emot och tackar genom att ta in ett överskott på män genom flyktingmottagande. Iom att det nu finns fler män än kvinnor ökar kvinnornas makt enligt principen om tillgång och efterfrågan. Män blir lättare att dressera och blir därmed feminiserade. Eftersom det alltid finns ett stort överskott på män så kan en kvinna lätt byta ut en man om inte den lyder eller passar. Nu slår hybrisen in hos kvinnor och feminismen löper amok, fler män importeras och lagstiftning som gynnar kvinnor införs. Det är där vi är nu.

Både män och kvinnor börjar inse hur galet allting blivit. Problemet är bara att nu sitter feminister, gamma-män och andra som tjänar på systemet på höga poster i samhället. För att försvara sin makt måste dom införa ett kommunistiskt samhälle annars rasar allt och pendeln kommer slå tillbaka till 50-talet och det vill ju inte dom.

Dom närmsta åren avgörs hur det går, tillbaka till det gamla Sverige eller så blir det ett mångkulturellt, feministiskt land som kanske håller i 30 år innan det rasar samman av inbördeskrig och låg intelligens.

Dags för både män och kvinnor att vakna.
Citera
2020-02-01, 00:41
Medlem
Liebesraums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Fast arbeta måste ju dom allra flesta göra, vare sig man är kvinna eller man, så det tar jag som en grund i ett vuxet liv.

Jag försöker förstå, så förklara ifall du orkar och vill varför en man skulle anses värdelös vid sin födsel?

Det beror på vad du menar med värde? Vilket typ av värde menar du?
Citera
2020-02-01, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 811919513114
Sverige är ett experimentland där man genom social ingenjörskonst försökt att skapa den nya människan och överta landet spirituellt.

Feminismen, homorörelsen och invandringen är dom tre största verktygen man använt sig av.

Man börjar med att propagera för den sexuella frigörelsen, ger kvinnor p-piller och abort vilket gör att kvinnor kan ligga med vem som helst utan att behöva välja en man med dom rätta egenskaperna för en bra fader. Nu kan tjejer ligga med lite mer ”spännande” killar som är deras farsas värsta mardröm. Detta ger en form av frigörelsekänsla gentemot patriarkatet. (givetvis en falsk känsla, inplanterad av popkulturen och feminismen) Självklart blir dom ju kära, blir skaffar barn och blir dumpade. Nu börjar en ond cirkel, kvinnor anklagar alla män för sitt dåliga val och börjar odla ett manshat som multipliceras av andra kvinnors dumpningar. Nästa generation faderlösa barn får med sig ett manshat av mamman. Detta får feminismen att blomma ut, självklart med stor hjälp av media. Manshatande kvinnor söker sig till politiken. Samtidigt har utbildningspolitiken belönat nördarna som också kan kallas för gamma-männen (sexual- social hierarchy) som hatar alla män över dom i statusrangordningen bland männen. Dom ser nu chansen att kunna få bräda det mer manliga männen och ger feministerna allt dom vill ha. Feministerna tar emot och tackar genom att ta in ett överskott på män genom flyktingmottagande. Iom att det nu finns fler män än kvinnor ökar kvinnornas makt enligt principen om tillgång och efterfrågan. Män blir lättare att dressera och blir därmed feminiserade. Eftersom det alltid finns ett stort överskott på män så kan en kvinna lätt byta ut en man om inte den lyder eller passar. Nu slår hybrisen in hos kvinnor och feminismen löper amok, fler män importeras och lagstiftning som gynnar kvinnor införs. Det är där vi är nu.

Både män och kvinnor börjar inse hur galet allting blivit. Problemet är bara att nu sitter feminister, gamma-män och andra som tjänar på systemet på höga poster i samhället. För att försvara sin makt måste dom införa ett kommunistiskt samhälle annars rasar allt och pendeln kommer slå tillbaka till 50-talet och det vill ju inte dom.

Dom närmsta åren avgörs hur det går, tillbaka till det gamla Sverige eller så blir det ett mångkulturellt, feministiskt land som kanske håller i 30 år innan det rasar samman av inbördeskrig och låg intelligens.

Dags för både män och kvinnor att vakna.

Vilken rappakalja.

Vad får ni fan allt från?
Där finns inte ens ett uns stadig logik i något av din textmassa.

Ditt ”ideal”: en värld med kvinnor utan P-piller och aborträtt, med fäder som skulle avgöra vem de skulle gifta sig med etc etc kryllade av faderlösa ungar, kvinnor som avled eller blev skadade för livet pga olaglig abort, betydligt större kriminalitet än vad vi någonsin har i Sverige 2020.
Och om du inte tror på detta , kolla upp statistiken tack.
Eller ännu bättre leta upp vilket gravt konservativt land som helst med dina misogyvna ideal och jämför.
Citera
2020-02-01, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liebesraum
Det beror på vad du menar med värde? Vilket typ av värde menar du?

Jag vet faktiskt inte, då det aldrig är något jag tänkt på innan jag läste i denna tråd.
Slogs mest av att jag inte kan se hur en nyfödd gosse skulle ha mindre värde än en nyfödd tös, överlag.

Jag är för att människor har lika värde, så länge man inte mördar folk eller andra enligt mig dåliga saker.

Jag tycker nog att alla människor har samma värde från början, men beroende på om man väljer att göra bra saker så kan ens värde öka, och gör man dåliga saker kan det sjunka. Men det är mest något sorts moraliskt värde, så kanske jag har missförstått diskussionen?

Eller så har jag för lite kunskap så att jag inte ser problemet? Känns som att det skulle kunna vara så nu, men skadar inte att få ny kunskap ☺
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in