2020-01-31, 16:21
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Bra att du skriver "bild av den typiska kvinnan" för att den gäller inte för alla kvinnor, min sambo tillhör undantagen men så har hon också lyckats i arbetslivet, en högt rankad höna som sitter på pinnen över.

Jag kan undra över personer som dig, likt en insekt i en glasburk som studerar sin omgivning, du verkar inte alls kännas vid att kvinnor är inpräglade flockdjur?

Dom kvinnor som bryter mot normerna får ta skit men det är den enda vägen för en kvinna att komma fram, en kvinnas värsta fiender dom finns ibland kvinnorna och inte hos oss män.

Jag är inte så flock-djurig själv. Alltid varit egensinnig och tänker annorlunda än många kvinnor. Rakt på sak och ärlig. Inte så anpassningsbar som jag kan se att vissa andra människor är. Gillar mitt eget sällskap och har inte så stor behov av att umgås med andra längre, aldrig haft nåt större bekräftelsebehov och inte sysslat med utläggning på sociala medier.

Så ja, jag är nog lite omedveten om de kvinnor man talar om här, för jag varken är sån själv eller känner såna kvinnor.
Citera
2020-01-31, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liebesraum
Vilken värdelös sörja. Finns inga kvinnor som tänker så och de som gör det får bittert ångra det när de inser sitt misstag.

Men finns dom eller finns dom inte, kvinnorna som tänker så?

Varför skulle en man födas värdelös?
Citera
2020-01-31, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Kvinnor kallas också män de inte gillar (feminina eller ej) för fitta eller kärring.

Jag spelade en fotbollsmatch en gång där vi hade en kvinnlig domare som sa "ni beter er som kärringar" till två spelare som tjafsade med varandra på planen. Bara ett exempel jag kommer på spontant.

Jenny9 på detta forum brukar kalla män hon inte gillar för "pussy" har jag för mig. Det är generellt rätt vanligt att kvinnor gör det när de vill trycka ner män. Betyder det att dessa kvinnor ser ner på kvinnor?

Du behöver inte oroa dig, kvinnor som är traditionellt kvinnliga kommer inte hatas eller ses ner på av någon man. Det är endast feminister som hatar och ser ner på traditionella kvinnor.

Andra kvinnor må göra det, men jag tycker att det bara visar att man har ett dåligt ordförråd och möjligen har lite sämre uppfostran om man kallar någon människa för ett könsord.
Och ännu värre om man kallar en man för något kvinnligt könsord, eller kallar en kvinna för ett manligt könsord.

Tycker inte om att "göra ner" folk med skällsord, men hellre säga att någon uppför sig som en sopa då än att kalla någon för "fitta" eller "kärring"...
Citera
2020-01-31, 17:03
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Så ja, jag är nog lite omedveten om de kvinnor man talar om här, för jag varken är sån själv eller känner såna kvinnor.

Ja, du verkar lyckligt omedveten om hur sossekärringar ljuger och intrigerar på arbetsplatserna. Inom kommunala och statliga verk är det ca 80% kvinnor som jobbar, och en stor del av dom är sociademokratiska feminister. Deras mål är att få manliga chefer sparkade, och ersatta av kvinnliga chefer.

Men du får vara så god och lita på oss Herrar som har utsatts för dessa sviniga satkärringar. Vi har goda skäl för att vara feministhatare.
Senast redigerad av Schnuppfen 2020-01-31 kl. 17:50.
Citera
2020-01-31, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Confusedsoul
Han kommer förbli förkrossad när han ser att majoriteten som gymmar är invandrare

Om du gymmar i Rinkeby kanske. Gymmets demografi beror på vart det ligger och kostnaden.
Senast redigerad av RainOfMisery 2020-01-31 kl. 17:08.
Citera
2020-01-31, 17:48
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag är inte så flock-djurig själv. Alltid varit egensinnig och tänker annorlunda än många kvinnor. Rakt på sak och ärlig. Inte så anpassningsbar som jag kan se att vissa andra människor är. Gillar mitt eget sällskap och har inte så stor behov av att umgås med andra längre, aldrig haft nåt större bekräftelsebehov och inte sysslat med utläggning på sociala medier.

Men att ändå så vet du bäst verkar det som fast att du inte äger en susning.
Det blir så när man väljer att vara en bokstavstrogen, det är varken ett tecken på intelligens eller erfarenhet utan helt enkelt en brist på.

Fitta och kärring syftar inte på könet, även kvinnor i en aktiv ålder kan utbrista djävla kärring!
Aldrig hört en svårt irriterad kvinna säga - fan, fitta också!!! ?

Förmodligen inte.
Citera
2020-01-31, 18:13
Medlem
skotittares avatar
Manligheten måste allt vara väldigt ömtålig om den kan hotas så lätt av lite luggar och tygpåsar.
Citera
2020-01-31, 18:21
Avslutad
Dessvärre sant! Det behövs krig nu så att de svaga dör ut precis som förr!!

Tur man har en svensk tuff karl som ingen babbe etc skulle våga sig på. En riktigt MASKULIN sådan! Det är en sak att vara man. Men en helt annan sak att vara MASKULIN.

Inbördeskriget kommer bli mer märkbart snart, vänta bara! Vi får se vilka som segrar. Och vilka som förlorar. Stor sannolikhet att de naiva vänsterliberala idioterna kommer dö ut förr eller senare.
Citera
2020-01-31, 18:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Vissa "män" är mer feminina än kvinnor. Vi lite äldre fostrades till män, idag är alla så indetitets o könsförsnurrade så man blir rädd. Vi män måste fostra våra söner till att bli män o inte några mesar..
Feminismen har gjort våra pojkar till gossar som aldrig kommer att bli några ritiga män om vi fäder inte tar vårt ansvar i deras fostran..

Dessvärre är systemet uppbyggt så att det är staten som fostrar därav detta resultat...
Citera
2020-01-31, 18:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Feministpacket har ju försvagat den svenske mannen och stympat hans naturliga ledarinstinkter. Som tur är har vi borgerliga kvinnor, och dom gillar fortfarande naturliga och trygga män.

Undvik socialdemokraterna, miljöpartiet (dom är värst) och vänsterpartiet, så slipper du bete dig som en kärring för att behålla jobbet.

M är också piss. Glöm aldrig vad Reinfeldt ställt till med.
Citera
2020-01-31, 18:53
Medlem
Liebesraums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Men finns dom eller finns dom inte, kvinnorna som tänker så?

Varför skulle en man födas värdelös?

Finns kvinnor som blir ihop med hemlösa alkoholister men de får ju lida resten av sitt liv för detta, de får sina liv förstörda. Jag har sett många exempel på detta i mitt liv, och det är inget att rekommendera.
Män skapar värde genom arbete och insatser. Om alla män bara glassade runt för att de tyckte att de var bra som de är, utan att behöva göra något, så skulle vi inte ha några samhällen idag.
Citera
2020-01-31, 19:09
Medlem
Skrämmande utveckling. Männen börjar bli som kvinnor. Samhället blir bara sjukare. Lost case
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in