2020-01-31, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwamiG
Allt annat är konspirationsteorier alternativt spekulationer. Sorry to break it to you.

vet du varifrån den där statistiken kommer ifrån?

kina

och kina ljuger, de går inte att lita på dem, och allt det man ser och hör pekar på det motsatta.
Citera
Medlem
Seemves avatar
Kvinnan i Jkpg verkar ha skött sig, bett vän ställa mat utanför dörren osv.
Däremot så verkar läkarna här utgå ifrån att det inte finns smittorisk innan man insjuknar, vad är det som gäller i den frågan egentligen?! Är något helt bekräftat än?

https://www.expressen.se/gt/smittade-kvinnan-isolerade-sig-sjalv/
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Tanke. Kineser som flyttat till Europa och andra platser i världen jobbar enligt mina fördommar ofta i restaurangbranschen. Jag tänker mig att det resande som skedde innan Wuhan/Kina sattes i karantän gjorts av personer som jobbar i branschen eller umgås med folk i den. Är det någonstans viruset har/kan spridas är det på nämnda restauranger. Har våra vetelängdsdoppare till stadstjänstemän gjort några försök att kartlägga de som besökt eller haft besök av Wuhan kineser innan man tog det hela på allvar?
Fladdermussoppa angavs i början av epidemin som smittkälla men jag har inte sett det på slutet.
Citera
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Har jag hävdat något annat?

Jo det började med att du påstod att WHO har officiella siffror på smittade när jag berättade för en annan att han inte kan räkna på dödlighet eftersom det inte finns några officiella siffror på smittade.
Citera
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkylatorn95
Nytt misstänkt fall i Eskilstuna
Jasså. Källa på det?
Citera
Medlem
liarsenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selust
https://twitter.com/DrEricDing/status/1223308656101462016?s=20

Man made? Hiv? Trovärdigt?

Har en post ang detta också. Inga kommentaren än. En diskussion ang detta hade stillat mitt sinnelag lite.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Vi eldar sopor massor av plast i Sverige, och kina skulle inre göra det ? Dessutom i detta läge? Haha
Nej, inte i krematorieugn, för tusende gången.
Citera
2020-01-31, 21:16
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Luftburet? Det är väl en droppsmitta?
Källa tack?!
Droppsmitta är det, når några meter beronde på droppens storlek och kraft i hosta/nysning.
Citera
2020-01-31, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwamiG
Ansiktsmasker hjälper inte!!!

Viruset sprids via beröring. Den där offentliga toaletthandtaget, bussäten, bord på restauranger osv. Använd fantasin.

Undvik offentliga platser. Tvätta händerna och desinfektera ofta. Laga mat hemma, ät inte ute. Gå bara till jobb och tillbaks. Undvik bakterie och virusnästen som gym.

Och snusare (som jag själv) lär ju vara lättsmittade när man tar snusen efter utelunchen.
Citera
2020-01-31, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Jag förstog att hon insjuknade någon vecka efter hon landat.
Och en smittad är smittsam, kan alltså smitta andra, under inkubationstiden på 14 dagar.

Citat:
China's health minister Ma Xiaowei made a startling statement Sunday about the Wuhan coronavirus: He said people can spread it before they become symptomatic.

https://edition.cnn.com/2020/01/26/health/coronavirus-spread-symptoms-chinese-officials/index.html
Citera
2020-01-31, 21:18
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Jo det började med att du påstod att WHO har officiella siffror på smittade när jag berättade för en annan att han inte kan räkna på dödlighet eftersom det inte finns några officiella siffror på smittade.
Jag skrev att WHO:s siffror är officiella.
Citera
2020-01-31, 21:18
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det finns officiell statistik över konstaterat smittade utanför Kina.

Det finns ingen statistik över faktiskt smittade i något land.

Ja, det är exakt det jag argumenterar för, tack för ditt klargörande, vi får se om han begriper nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in