2020-01-31, 18:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det var väl det LW ville,Att lägga korten på bordet och berätta för HD om SDs förhållande med LW men det fick hon väl inte va? Det var väl då som SD började med sina hot och trakasserier mot LW,Att SD ville äta kakan och ha den kvar förstår väl alla vid det här laget,Att LW verkligen trodde på SDs alla lögner bevisade hon väl när hon gav upp arbetet som pastor,Och det bevisar väl att hon hade moral om någon

Moral? Att ha ett förhållande med en gift
man i 6 år?

Och hon gav inte upp arbetet som pastor.
Hon fortsatte att freelanca som pastor så
länge det fanns någon som ville anlita
henne.

Hon berättade ju ändå för HD om
förhållandet. Men det blev väl inte det
resultat hon räknat med? HD slängde inte
ut SD utan gav honom en ny chans och
ville försöka reparera deras förhållande.
Och alla vände sig istället mot LW.
Citera
2020-01-31, 18:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Anhöriga?? Du tror inte fam är medvetna av vad som skedde då flera av dom stod bakom anmälningarna enligt Schazz ? Det är sonen själv som är källa så trovärdigare uppgifter hittar du knappast.

Notera på datumen att barnen var små vid tillfället. Det finns flera uppgifter om att lämnat t.om. sjuka barn nattetid för att tillfredsställa sitt omättlig behov att catscha.

Mollan UWs fd fru blogg .
Citat:

Ursprungligen postat av Schazz

Ursprungligen postat av Schazz:

Citat:

Kanske är det signifikativt att du och några till upprörs mer över att det skrivs om det än att det faktiskt skedde. Dvs, sällar dig till dom som låtit eländet fortgå.
Finns något trångsynt i att bli mer provocerad av den som har curage att säga att något är fel emedan den som orsakat problemen skyddas.

Och dina andra källor, hur trovärdiga är de?

Ulfs blogg ska ha varit bakåtdaterad. Minna att det var en tråddeltagare som var insatt och visade på det, dvs att bloggen var falsk.

MH:s blogg, som visar på en människa som är djupt förbittrad och känner sig kränkt. Som helt klart mår dåligt och som visar på hat mot både LW och inte drar sig för att offentliggöra privata saker som skadar barnen?

Schazz vet jag inte hur man ska tolka riktigt. Tror inte att det handlar om lögner, men varifrån och hur infon kommer är viktigt att veta för att kunna tolka allt. Vi får heller inte hela paketet, dvs svårt att veta omfattning och varför.

Sen undrar jag vem din pippi är? Det om något är väldigt skumt. Varför inte själv skriv i tråden om man har uppgifter? Den källan tror jag vad jag vill om.

I dina händer....
Citera
2020-01-31, 18:37
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Om du tycker det så är det en sak. Det som betyder något är ju vad hon tycker???
Och, det är faktiskt olagligt.

Om hon hade medverkat i utredningen hade han förmodligen åkt dit för ofredande.

Men du kanske tycker att det är ok att ofreda någon?

Personligen tycker jag att det verkar som att SD är hotfull, försöker genom dessa hot att kontrollera L*ena. Jag anser inte heller att man väljer att trycka ner någon huvud mot bilgolvet och knoggnugga någon. Nu tror ju jag att han gjorde det för att han helt enkelt var frustrerad (och kunde knappt behärska sig och att det inte handlade om att få ut henne). Jag har aldrig slagit någon av mina vänner och själv inte heller blivit varken hotad eller slagen. Inte ens när det har varit osämja om något. Jag tycker heller inte att det låter klokt att smygfilma någon genom deras fönster.
För sjutton, han hade ju egen familj. Vad har han där att göra?

Och jag tror, jag är ganska säker på att vi får höra mer, värre saker.

Det är HAN som går över alla gränser.
Vi lever inte på 1700-talet där en person ägde andra och kunde bestämma över deras liv. Hota och slå är i dag olagligt, vare sig det är vuxna, barn eller djur.

Tycker du verkligen att det är ok att skicka ut privata bilder och sms offentligt? Jag tycker att det visar en person som är mycket ful i sitt inre som gör något sådant. Ännu fulare tryne har personen om syftet är att skada, hota, inskränka någons livsutrymme.

Jag lämnar aldrig, aldrig ut något som någon har gett mig i förtroende. Om det inte skulle vara kriminellt eller något som hjälper polisen att ta fast en kriminell.

Jag tycker givetvis att SD har gjort fel
och är dum i huvudet.

Men om man är så dum så man som
vuxen kvinna skickar intima bilder till
någon så får man ju skylla sig lite själv
att man ger honom den makten över
sig.

Och det enda val man har då är att
strunta i om han sprider dem om man
inte vill att han ska kunna utpressa en.
Att ta makten ifrån honom.
Citera
2020-01-31, 18:39
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, det är helt bedrövligt!
Det, om något, måste ju skada barnen.

Att det finns människor i tråden, som enligt
egen uppgift, inte känner dem IRL men
ändå tar sig rätten att försvara och
bortförklara LWs agerande och lägga
skulden på barnen.
Fruktansvärt att det fått fortgå.
Min tes är att LW uppväxt i ett frikyrkligt hem inneburit en forstran med inslag av aga. Bara i tidiga år danas man i att med våld löser man problemet med barn som inte lyssnar.

Om och i vilken utsträckning LWs barn har utsatts för aga vet jag ej men en kvalificerad gissning är att anmälningarna kommer av att NW i tonåren växt till sig såpass att han inte accepterar att bli slagen utan börjar slå tillbaka. Att sonen (NW) är källan som ventilerat sin frustration vida omkring över slagsmålen med modern stärker den tesen.

Varför är detta relevant för denna tråd är för att det finns en del fog att misstänka det kommer visa sig att LWs förhållningssätt till våld är av stor betydelse i bråken med SD (om han är skyldig) och för vad som hände bakom planket.

Nej ingen har rätt att mörda LW för det. Tillägg till dom i tråden som fortfarande inte förstår att se skillnad mellan gärningen och vad som orsakade den.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-01-31 kl. 18:54.
Citera
2020-01-31, 18:49
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Fruktansvärt.
Min tes är att LW uppväxt i ett frikyrkligt hem inneburit en forstran med inslag av aga. Bara i tidiga år lär man sig att med våld löser man problemet med barn som inte lyssnar .

Om och i vilken utsträckning LWs barn har utsatts för aga vet jag ej men en kvalificerad gissning är att anmälningarna kommer av att NW i tonåren växt till sig såpass att han inte accepterar att bli slagen utan börjar slå tillbaka. Att sonen (NW) är källan som ventilerat sin frustration vida omkring över slagsmålen med modern stärker den tesen.

Varför är detta relevant för denna tråd är för att det finns en del fog att misstänka det kommer visa sig att LWs förhållningssätt till våld är av stor betydelse i bråken med SD (om han är skyldig) och för vad som hände bakom planket.

Tänker du att LW misshandlade SD där vid planket (eller i närheten), och därav gjorde SD motstånd som ledde till hennes död?
Citera
2020-01-31, 18:58
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Nej.

Jag anser inte att det var LWs fel att hon
mördades.

Jag försöker se om det fanns något hon
kunde ha gjort annorlunda som kunde ha
räddat hennes liv.
För att andra kvinnor i liknande situation
om möjligt ska kunna undvika att bli
mördade.

Ja då e jag med . En klok tanke .
Tyvärr tror jag att LW och SD:s relation var satt på gungfly hela tiden , typ dömt att misslyckas , tror inte du detsamma ?
Citera
2020-01-31, 19:00
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Intima skrev väl inte EGT?
Intima, då tänker jag på sex.

Som jag minns det var det kramar/pussar som kunde tolkas som att det var mer än bara kompisar. Fick EGT veta i andra hand...

”Intim”;

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Fast jag skrivit om olika GM och de indicier jag funnit så efterfrågades dom, så jag tar upp en tråd jag finner mest i, den mot ML.

Läcköeventet 2018-04-21 - 23
USA 2018-04-28 - 2018-05-13
Geocachade med en kompis på måndagskvällen och FTF:ade en cache 20:28 i Virsbo
Pratade med CO till säg 20:45
Virsbo – Västerås 32 minuter restid och med 6st cacher på vägen ger ca 60min
Lämnade kompisen då ca. 21:45
Restid till Örebro 1:05, då är han hos LW ca. 22:50 (inte mycket tidigare i alla fall, men senare med marginaler).

Under vintern verkade ML och LW funnit varandra och vissa loggar pekar på umgänge utanför geocaching. Någon i tråden benämner ML som "mammas nya kille", om jag inte missminner mig.
Sedan börjar LW intressera sig för JH (BeholderX) och detta eskalerar på Läcköeventet.
LW är "intim" med JH, men försöker undvika att vara det inför ML men han visar "irritation" över situationen.
ML och LW reser och bor tillsammans under Läcköeventet.

Som ni ser reser ML till USA 5 dagar efter Läckö och kommer hem på söndagen innan mordet.
Sedan blir tidsaxeln väldigt intressant, speciellt om uppgiften att någon stod och väntade utanför LW.

Leker man med Sh.Holms uppgifter att LW inte ville veta av SD, vem skulle hon då gå ut med?

Har svårt att se hur och varför LW skulle försöka hota SD eller göra nått som får honom ur balans. Känns som hon hade fullt upp med JH och ML, lägg till dessutom förberedelserna inför födelsedag och norgeresa.
På SD:s "fördel" så undrar jag varför han i så fall skulle vänta till just måndagskvällen och då få bråttom att prata henne till rätta.

Som sagt, spekulationer på dom indicier jag finner.
Citera
2020-01-31, 19:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag tycker givetvis att SD har gjort fel
och är dum i huvudet.

Men om man är så dum så man som
vuxen kvinna skickar intima bilder till
någon så får man ju skylla sig lite själv
att man ger honom den makten över
sig.

Och det enda val man har då är att
strunta i om han sprider dem om man
inte vill att han ska kunna utpressa en.
Att ta makten ifrån honom.

Jag vet inte vad bilderna och messen innehåller.
Självklart är det risker med allt du gör.

Du vet ju inte riktigt vem du inleder ett förhållande med. I början är man väl alltid försiktig, efterhand får du mer tilltro. Öppnar dig mer. Ger förtroenden. Till sist vågar man älska, öppna sig, ge av sitt innersta.

Ska du aldrig våga det? För att personen kan använda det som hot?
Kanske t om döda dig?

Kanske bäst att låsa in sig?
Fast du vet väl om att hemmet är den farligast platsen av alla? Förutom fallolyckor för äldre, är olyckor i hemmet för barn vanliga. Och också misshandel händer ofta inom hemmets väggar... Ingenstans är du skyddad, hur oskyldig du än är. Det finns nog många som lidit skada, helt utan egen förskylan.

Man ska inte behöva som människa tänka att man inte kan öppna sig, inte vara med någon för att människan kan använda allt mot dig och slutligen mörda dig.

Som tur är håller våra lagar med om det.
Sluta att lägga allt ansvar på L*ena.
Citera
2020-01-31, 19:34
Medlem
När skall åtal väckas? vet någon?
Citera
2020-01-31, 19:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
När skall åtal väckas? vet någon?

Om en vecka kanske?

"– Jag pratade på måndagseftermiddagen med försvaret och man har inte hunnit ta del av allt material och har begärt förlängd tid till på fredag, säger Åsa Hiding."
[...]
"– Som vi nu bedömer det kommer vi att vara färdiga på fredag, då tror vi att vi kommit till den punkt då vi inte kommer att begära mer utredningsåtgärder och åklagaren kan förbereda åtalet. Men om vi inte blir färdiga får vi begära förlängning. Det här få ta den tid det tar, säger Ingvar Backman."

https://www.na.se/logga-in/atal-i-hjarstamordet-drojer-tar-tid-ga-igenom-14-000-sidor-forundersokning-forsvaret-har-inte-hunnit
Citera
2020-01-31, 19:49
Medlem
Citat:
Om en vecka kanske?

"– Jag pratade på måndagseftermiddagen med försvaret och man har inte hunnit ta del av allt material och har begärt förlängd tid till på fredag, säger Åsa Hiding."
[...]
"– Som vi nu bedömer det kommer vi att vara färdiga på fredag, då tror vi att vi kommit till den punkt då vi inte kommer att begära mer utredningsåtgärder och åklagaren kan förbereda åtalet. Men om vi inte blir färdiga får vi begära förlängning. Det här få ta den tid det tar, säger Ingvar Backman."

https://www.na.se/logga-in/atal-i-hjarstamordet-drojer-tar-tid-ga-igenom-14-000-sidor-forundersokning-forsvaret-har-inte-hunnit
Tack för svaret! Det blir spännande att läsa FUP.
Citera
2020-01-31, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Tack för svaret! Det blir spännande att läsa FUP.
Är det ens möjligt att skicka ca 7-8 000 sidors pdf filer till en vanlig dator? Och hur lång tid, om det nu går, tar det att ladda ner en sån lunta? 600 sidor tog 15 min (Peter Plax-mordet)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in