2020-02-14, 13:19
Medlem
Ja gör det så får du en bättre uppfattning!

I vart fall hade en tidigare cache varit placerad just där.

Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tackar för svar, ska försöka ta det av stämningen så att jag inte ska behöva ställa frågor som det finns klara svar på.

Men då verkar om inte annat uppgifterna i tråden om att dungen vid bullerplanket var en i området känd mötesplats stämma.
Citera
2020-02-14, 13:19
Medlem
Honan6s avatar
Jag ser många bekräftelser på tidigare aningar om möjlig bevisning i åklagarens stämningsansökan.
https://issuu.com/honan6/docs/dokument

Åklagarmyndighetens pressmeddelande
www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/?newsId=3270291

Nederländernas motsvarighet till NFC
Tekniken för att åldersbestämma DNA-spår och fingeravtryck tror jag kan bli avgörande i detta fall. Nederländerna ligger långt före Sverige när det gäller detta och de har även en bättre teknik för att analysera digitala spår. Vi vet att SD har ägnat sig åt att manipulera med sina tidslinjer när det gäller GC och kanske en del av dessa korrigeringar har gjorts för att passa in i hans historia för att komma undan ett planerat mord?

"- Ett stort antal spår har skickats till Nationellt forensiskt centrum för analys. När NFC:s verktyg inte har räckt till har även vissa spår skickats till Nederländernas motsvarighet till NFC. Flertalet datorer och telefoner har tagits i beslag, tömts och analyserats.
"

Flinet blir till grin?
Det blir en intressant att se SD:s ansiktsuttryck när rätten kommer att höra de 40-tal vittnena som gjort iakttagelser vid tiden runt mordet och efter eftersom de deras berättelser motbevisar den tilltalades invändningar.

"Under den kommande huvudförhandlingen ska ett fyrtiotal vittnen höras på åklagarens begäran. Det handlar om vittnen som gjort iakttagelser vid tiden runt mordet och när målsäganden hittats död, samt personer som utfört tekniska undersökningar både lokalt och på NFC. Vittnen ska även höras för att motbevisa de invändningar som den tilltalade gjort, och vittnen som under förundersökningen lämnat uppgifter som belyser dels relationen mellan den tilltalade och målsäganden dels ett eventuellt motiv till mordet."
--------

Tekniknörden SD hade ordnat spegling av LW:s digitala enheter och kunde därför gå in i hennes gmail efter mordet?
Senast redigerad av Honan6 2020-02-14 kl. 13:25.
Citera
2020-02-14, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Här har vi nåt som kan vara "lite besvärande" att förklara.

Avrapporterings-PM från Eric Wikberg (huvudprotokoll sid 8-9) utvisande
att de två datorer som fanns placerade på köksbordet hos Lena Wesström den
15 maj 2018 kräver kod för inloggning till styrkande av att den som loggat in
fysiskt eller på distans på Lena Wesström mail kl 05.23 på natten den 15 maj
2018 måste ha haft tillgång till hennes lösenord/kod.

PM samt undersökningsprotokoll (protokollbilaga IT-protokoll Lena
Wesström, del 1, sid 280, sid 290 och sid 1230) gällande inloggningen kl 05.23
den 15 maj 2018 till styrkande av att någon med kännedom om Lena
Wesströms lösenord loggat in i Lena Wesströms mail efter hennes död.

Någon har alltså kl 05.23 loggat in på Lenas dator för att kolla/komma åt hennes mail.
Barnen sov, och ingen av dom hade väl anledning att kolla hennes mail kl 05.23 på morgonen.
Lena hade ingen annan person i huset det klockslaget.
VEM KAN DÅ HA VARIT DÄR OCH GJORT DET ????

Det kan vara lite besvärande kan jag tycka.
"Fysiskt eller på distans" menas med att det antingen varit på hennes dator eller nån annans dator., dvs att SD kan ha suttit hemma och gått in på hennes mail, vilket är troligast. Att man kan ha en annans lösenord är inte så märkligt. Men folk går normalt ändå inte in på andras mail. Så det är helt klart komprometterande.
Citera
2020-02-14, 13:22
Medlem
Citat:
Någon påtalade med bestämdhet tidigt i tråden att Lena var sönderslagen till oigenkännlighet, och med tanke på dom 17 slagen som hon fått i ansiktet/huvud med trubbigt våld så kanske vi kan enas om att den uppgiften borde var näst intill exakt.

Jag har mycket långt tillbaka inom tråden berättat att Gärningspersonen brukade sig av ett tillhygge vid det då aktuella mord-tillfället då vederbörande med berått uppsåt dödsmisshandlade sitt offer L*na Wesstr*m, [hon] vilken i sin tur senare avled på grund av de mycket svåra huvudskador hon tillfogades av Gärningspersonen.

Enligt ovan skrivet har bland annat medlemmen @Snor-Johan påpekat en svår mytomani ifrån min sida beträffande detta gällande både tillhygget och de grova slagen mot offret:s sårbara kroppsytor och huvudet.

Jag har även bland annat deklarerat inom tråden att ett basebolls-trä försvunnit från L*na Wesstr*m:s [tidigare] bostadsrätt och att Familjen Wesstr*m fortfarande saknar detta.

Det är högst troligast att det faktiskt var just detta baseboll-träet som brukades av Gärningspersonen som tillhygge vid det då aktuella mord-tillfället.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-02-14, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja det verkar som att de fortfarande hade en pågående affär men att Lena träffade andra män också och funderade på att lämna SD för gott.

Ja, fick den känslan också när jag läste.
Verkar varit en dysfunktionell moment 22 relation.

Ska bli intressant och få en djupare bild av personerna som verkligen hade inblick i den.
Citera
2020-02-14, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
17 slag mot huvudet (minst) tar sin lilla tid att utföra. Utöver det en massa andra skador på kroppen. Han måste ha varit fullständigt vansinnig för att ens uppbåda ett raseri i den här storleken.

Ja helt sanslöst! Man undrar om han fick utlösning före eller efter..
Citera
2020-02-14, 13:27
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag har mycket långt tillbaka inom tråden berättat att Gärningspersonen brukade sig av ett tillhygge vid det då aktuella mord-tillfället då vederbörande med berått uppsåt dödsmisshandlade sitt offer L*na Wesstr*m, [hon] vilken i sin tur senare avled på grund av de mycket svåra huvudskador hon tillfogades av Gärningspersonen.

Enligt ovan skrivet har bland annat medlemmen @Snor-Johan påpekat en svår mytomani ifrån min sida beträffande detta gällande både tillhygget och de grova slagen mot offret:s sårbara kroppsytor och huvudet.

Jag har även bland annat deklarerat inom tråden att ett basebolls-trä försvunnit från L*na Wesstr*m:s [tidigare] bostadsrätt och att Familjen Wesstr*m fortfarande saknar detta.

Det är högst troligast att det faktiskt var just detta baseboll-träet som brukades av Gärningspersonen som tillhygge vid det då aktuella mord-tillfället.

Mvh/ @JokerMannen

DET är väl en av anledningarna att att vissa (typ EGT och brännbollsträt) som skrev här försvann som en löning för ett tag sen... De är nog ganska många här som har varit SD´s "redskap" i tråden i olika former och skepnader. In i skamvrån med er, tack!
Citera
2020-02-14, 13:28
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Utlockad av SD för en födelsedagspresent?: "H*l*na Åstr*m ska också höras angående sin kännedom om Lena Wesströms publicerade och opublicerade geocacher till styrkande av att Lena Wesström tidigare haft en cache på brottsplatsen samt att hon hade för avsikt att lägga ut en ny cache där."

Jag har hela tiden hävdat att han har fått ut henne ,genom att locka henne att sätta upp en cache till yngsta sonen.

Fy fan att han har planerat detta mord, har inga ord.
Avståndet (dock inte med geocachemått räknat) mellan LWs lägenhet och brottsplatsen har av en tidning uppgetts vara 160 m, dvs minsta möjliga avstånd mellan två cacher.

Planerat 11-12 maj, även om tankarna och hoten har funnits där en längre tid. En tidigare skribent i tråden uppgav att LW och SD kanske hade träffats under helgen.
Citera
2020-02-14, 13:30
Medlem
Citat:
Någon påtalade med bestämdhet tidigt i tråden att Lena var sönderslagen till oigenkännlighet, och med tanke på dom 17 slagen som hon fått i ansiktet/huvud med trubbigt våld så kanske vi kan enas om att den uppgiften borde var näst intill exakt.

Låter troligt.
Tyder på hat, personligt sådant.

SD kan mycket väl lagt hela skulden på sitt misslyckade förhållande och med det ev också sin dåliga ekonomi på LW.
Citera
2020-02-14, 13:32
Medlem
Och SD ska alltså ha ringt till polisen och larmat om hotfulla personer i området? Det var nog hans huvudsakliga trumfkort till att förklara vad som kan ha hänt och den storyn han förmodligen gett till sina närstående?
Citera
2020-02-14, 13:37
Medlem
Citat:
Här har vi nåt som kan vara "lite besvärande" att förklara.

Avrapporterings-PM från Eric Wikberg (huvudprotokoll sid 8-9) utvisande
att de två datorer som fanns placerade på köksbordet hos Lena Wesström den
15 maj 2018 kräver kod för inloggning till styrkande av att den som loggat in
fysiskt eller på distans på Lena Wesström mail kl 05.23 på natten den 15 maj
2018 måste ha haft tillgång till hennes lösenord/kod.

PM samt undersökningsprotokoll (protokollbilaga IT-protokoll Lena
Wesström, del 1, sid 280, sid 290 och sid 1230) gällande inloggningen kl 05.23
den 15 maj 2018 till styrkande av att någon med kännedom om Lena
Wesströms lösenord loggat in i Lena Wesströms mail efter hennes död.

Någon har alltså kl 05.23 loggat in på Lenas dator för att kolla/komma åt hennes mail.
Barnen sov, och ingen av dom hade väl anledning att kolla hennes mail kl 05.23 på morgonen.
Lena hade ingen annan person i huset det klockslaget.
VEM KAN DÅ HA VARIT DÄR OCH GJORT DET ????

Så jäkla creepy !!

Det kan vara lite besvärande kan jag tycka.

Han har antagligen suttit hemma i köket och försökt radera spår på LW:s enheter.

Jag tror han hade Ultimate Tracking på hennes enheter. En tekniknörd med kontrollbehov ser till att lösa sin "nyfikenhet" i det dolda och därför visste han kanske exakt hur hennes andra konversationer sett ut under kvällen innan hon blev mördad? Han kunde helt enkelt följa henne dygnet om och sen "städa" lite när mordet var avklarat?
http://www.jjspy.com/ad/phone-tracke...iAAEgKUxPD_BwE
Citera
2020-02-14, 13:40
Bannlyst
Och såhär gick min Överprövning av FUP beslutet....

Sket sig.

https://minfil.com/dal9V9Y2n4/Avslag_pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in