2020-01-31, 19:38
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så vitt jag förstår ger hon bara exempel på vad griftefridsbrott kan innebära - hon säger inte att så är fallet i just detta ärende. Eller har jag fullständigt missuppfattat här?

I den senaste artikeln från AB så står det att flickan varit död en tid innan man fann henne.
Citera
2020-01-31, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
I den senaste artikeln från AB så står det att flickan varit död en tid innan man fann henne.
Ok, jag har varit upptagen. Då förstår jag. Sen att huvudet "varit av" som några nötter skrivit i nån artikel, kan betyda bruten nacke. Sätter dom 7-åringar att skriva numera?
Citera
2020-01-31, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Men hallå! Det är inte fallet här.
Aftonbladet påstår det.
https://www.aftonbladet.se/a/EWgeW3
Citera
2020-01-31, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Ja, i många fall har barn det bättre i familjehem, men de ska till varje pris återförenas med bio föräldrarna, skitsamma om de är missbrukare/psykiskt sjuka/våldsamma etc..Enligt soc.
Stämmer ej tvärtom har forskning visat på att barn som omhändertas gåt det sämre för n om dom stannat i hemmet
Citera
2020-01-31, 19:40
Medlem
tinkyminkys avatar
Kom att tänka på en sak, kan föräldrarna ha skyddad identitet och syns således inte på adressen?

En spekulation såklart, men inte omöjligt. Pappan är ju trots allt dömd för brott och kanske finns en hotbild?
Citera
2020-01-31, 19:41
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EWgeW3/foraldrar-misstanks-for-vallande-till-3-arings-dod

Flickan var bara några dagar gammal när hon omhändertogs av socialtjänsten.
Efter 2,5 år i familjehem beslutade kammarrätten att hon skulle återlämnas till de biologiska föräldrarna.
I går hittades den 3-åriga flickan död och föräldrarna står misstänkta.

De biologiska föräldrarna förlorade vårdnaden om sitt barn direkt efter födseln då det enligt domstolen var ”mycket turbulent kring henne”. De två föräldrarna hade kontakt med både den psykiatriska vården och missbruksvården. Samtidigt hade pappan tidigare dömts för grovt vapenbrott och förberedelse till grov misshandel.
Citera
2020-01-31, 19:42
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ok, jag har varit upptagen. Då förstår jag. Sen att huvudet "varit av" som några nötter skrivit i nån artikel, kan betyda bruten nacke. Sätter dom 7-åringar att skriva numera?

Här är den senaste artikeln från AB.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EWgeW3/foraldrar-misstanks-for-vallande-till-3-arings-dod
Citera
2020-01-31, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Här är den senaste artikeln från AB.

Jag har citerat ovan ur artikeln som jag hittade. Det är bra om man gör det, då den hamnar inom betalvägg så småningom - och då är en länk värdelös.
Citera
2020-01-31, 19:44
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Well, socialtjänsten behöver använda sig av vetenskapliga evidensbaserade metoder när de gör sina s.k. "riskbedömningar" och inte batikhäxornas egna högst godtyckliga magkänsla........

Det är mycket sällan batikhäxorna träffar rätt nämligen.

Svar till dig ovan.

Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Ja, i många fall har barn det bättre i familjehem, men de ska till varje pris återförenas med bio föräldrarna, skitsamma om de är missbrukare/psykiskt sjuka/våldsamma etc..Enligt soc.
Citera
2020-01-31, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beliverinlife
Stämmer ej tvärtom har forskning visat på att barn som omhändertas gåt det sämre för n om dom stannat i hemmet
Kunde väl knappast gått sämre än nu eller....?
Citera
2020-01-31, 19:50
Medlem
brutefishs avatar
"I domen skrev kammarrätten att föräldrarna “visat på en vilja och förmåga att förändra sina liv i positiv riktning”."

jisses, en pundare som på heder och samvete lovat att bättra sig. hela deras liv går ut på lögner och manipulation.

när man bevisat att man ren och har skött sig under en längre tid, DÅ kan det vara dags för att diskutera.

kammarrätten har blod på sina händer.
Citera
2020-01-31, 19:55
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beliverinlife

Problemet är snarare att barn omhändertas för sent och att skadan då redan är skedd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in