2020-01-31, 19:15
Medlem
Hur kan du ana att du är smittad?
Lite info fr BBB (kanske postad innan)
Andningsproblem verkar karakteristiskt första symptom.

https://www.bbc.com/news/health-51214864
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Första fallet i Sverige! Då blire fan krogen i kväll. Om det är undergången som kommit ska jag fan dansa och supa när jag möter den!
Citera
Medlem
Var inte wuhan satt i karantän när hon var där? Jävla dumma kärring om hon lämnade samtidigt som staden var satt i karantän, nu har hon dragit hit skiten...bra jobbat mongo.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grooth
Säkra källor från akuten på ryhov säger att kvinnan sökt vård i luckan!

De ifrågasätter alltså alla som befann sig på akuten under gårdagen!

Man kan ifrågasätta många saker om hur allt detta sköts och hur allt mörkas

Skulle vara intressant att veta om det är en svensk tjej el en asiat hemma på nyårsfirande?
Klart hon smittat fler vad dom än säger på nyheterna! Bor hon i hyreshus har hon tagit i dörr, hiss, ledstänger mm....och hur skulle hon kunnat vara utan kontakter sedan hon kom hem den 24de??? Hur har hon tagit sig hem då? Buss? Handlat mat? Gissa hur mycket grejer hon tagit i...
Vi får se
Citera
2020-01-31, 19:16
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Jo det är säkert bästa att du bunkrar upp och låser in dig för några år. Vi har ju faktiskt 1 smittspridare i landet och om du är +70 med lågt immunförsvar finns det 15% chans att du dör. Ifall du träffar smittspridaren. Och ifall du blir infekterad.

Om jag var du skulle jag oroa mig mer för att någon dödsnazist eller dylikt får för sig att du är för dum för att leva. Du har betydligt högre risk att dö om du ställer utanför valfri krog i sverige vid stängningsdags.

Det lät kanske lite väl olycksbådande så jag får väl tillägga att jag har precis samma risk.

Det finns ett talesätt: "ser man en mus i sitt hem så kan man vara säker på att det finns tio till". Samma sak gäller detta. Bara för att vi har en bekräftad smitthärd så innebär det även att det troligen redan nu finns flera smittade i Sverige.
Citera
2020-01-31, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Du är för lättlurad. Detta är ett klipp från Europas ECDCs RRA från idag:

"Further information is needed to assess the role of potential asymptomatic cases and cases with mild symptoms in the dynamics of the outbreak in order to address current uncertainties concerning the level of risk of sustained human-to-human transmission, and the effectiveness of control measures focussing on symptomatic case detection. If asymptomatic or mild cases are able to transmit the virus, this would indicate that detection of individuals who pose an infectious risk could not be based only on clinical history and examination."

De säger att yttligare information behövs för att man ska veta. Det är en sund hållning av en myndighet som ännu inte vet. men det finns många teorier och forskare har sagt hur de tror viruset är utiftån vad man vet om hur liknande virus har betett sig.
Citera
2020-01-31, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Läser nu att kinesiska forskare gått ut med att det inte verkar som att man får någon immunitet av coronaviruset utan riskerar att bli smittad igen.

https://www.scmp.com/news/china/society/article/3048320/china-coronavirus-deadly-day-hubei-record-high-42-patients-die

Någon kunnig som skulle kunna förklara hur det ens är möjligt? Viruset muterar konstant, eller?
Jag kan inte förklara hur det är möjligt men det vore en medicinsk sensation om det vore på det viset.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Läser nu att kinesiska forskare gått ut med att det inte verkar som att man får någon immunitet av coronaviruset utan riskerar att bli smittad igen.

https://www.scmp.com/news/china/society/article/3048320/china-coronavirus-deadly-day-hubei-record-high-42-patients-die

Någon kunnig som skulle kunna förklara hur det ens är möjligt? Viruset muterar konstant, eller?

ja ett sadant Virus lär ju endast en militärmakt vilja utveckla
Citera
Medlem
De 15 svenskarna som befinner sig i kinesiska 11-miljonersstaden Wuhan, där smittan först upptäcktes, kommer få hjälp att ta sig hem??????

Låt dom stanna där för i helvete, jävla nötter, vad fan håller man på med? Ska vi riskera att hela jävla landet insjunknar för 15 personer? Man vill ju fan sprida skiten så mkt som möjligt.
Citera
2020-01-31, 19:18
Medlem
Seemves avatar
Vilken flygplats är det som gäller som boende i jpkg när man ska österut?
Något sagt om hon åkt direkt eller mellanlandat någon vart på vägen från Kina?
Citera
2020-01-31, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Kan ha tagit ett flyg den 22 januari. Om hon har valt billigaste alternativet så är det rimligt att landa 24 januari. Då kan hon ha mellanlandat på fler flygplatser och haft långa stopp.

Hon anlände troligtvis med detta plan.. de stack sista dagen innan karantänen sattes i kraft.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/passagerare-fran-wuhan-forsenade-flyg-till-sverige/
Citera
2020-01-31, 19:19
Medlem
AussieRedMans avatar
Känslosam video från Wuhan
https://www.instagram.com/p/B7--7zOBsf1/?igshid=l3qu86rp9chb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem