2020-01-31, 16:15
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Skulle inte förvåna mig om Sverige blir landet som gör att viruset blir en helt okontrollerbar smitta. Tänk vilka bilder/videos som skulle spridas från svenska akutmottagningar om många blir smittade. Sverigebilden skulle totalt krackelera.
Ja, föreställ dig anstormningen av anhöriga när hela Rosengård är drabbad av smitta.

Citera
2020-01-31, 16:15
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Vet man ännu om den smittade är någon boende i Sverige eller en kinesisk turist?

Svensk kvinna som besokt Kina.
Citera
2020-01-31, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake
Tro fan första fallet är hos mig! 🙏

Jädra otur..
Citera
Bannlyst
Det kommer komma massor med fler fall jag lovar att detta bara är början. Han lär redan smittat massa andra personer.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quinz
"Svenska sjukvårdens beredskap god
...I Sverige är sjukvårdens beredskap god enligt ansvariga myndigheter, även om vaccinavtal och antivirala läkemedel ifrågasätts.

Jag som är fullt frisk avvaktar utvecklingen innan jag blir rädd. Och tvättar händerna noga, vilket är vad hälsomyndigheterna rekommenderar som skydd för att inte bli smittad."

Vill bara skratta när jag läser dessa reporters åsikter. OK terese!! vi ska lyssna på dig!

Skrattretande det du har fetat. Om nu den svenska beredskapen är så god varför springer de idag brådskande till regeringen för att få in viruset i smittskyddslagen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zikavirus
Vi? Våran äckliga jävla stadsminister förtjänar att gå under. Nonchalant jävla ynkrygg. Vidrig människa.

Tror du vi lever i någon form av diktatur där statsministern bestämmer saker och ting? Otroligt hur okunniga människor som du är samtidigt som ni spyr galla över saker ni inte begriper.

Om Folkhälsoinstitutet säger att vi t.ex. ska klassa utbrottet som samhällsfarligt då kommer det att genomföras (oavsett regering och statsminister).
Citera
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ja, föreställ dig anstormningen av anhöriga när hela Rosengård är drabbad av smitta.

Exakt, här har vi en så kallad utmaning.
Citera
2020-01-31, 16:17
Medlem
King-kuntaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Vet man ännu om den smittade är någon boende i Sverige eller en kinesisk turist?
Hittar inte inlägget men någon skrev i tråden att h*n har varit i kontakt med Wuhang-kineser och började känna sig dåligt kort därefter. Synd om det vore samma skribent.

Edit: Inte samma person.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake
Nu förbereder dom för att få tvångsisolering i Sverige enligt P3 nyheter!

Too little too late! Typiskt svenska byråkrater att alltid vara sist ute, detta kommer få konsekvenser.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terror-Ister-Band
Svensk kvinna som besokt Kina.
Låt oss hoppas att hon inte åkt kukkarusell via Tinder medan hon burit på coronan.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Den nu som är smittad lär bli isolerad samt ett av alla dessa special flygplan kommer hämta upp denna patient öch flyga till Linköping där en isolerings enhet finns, Vi kommer se enstaka fall av skiten i Sverige likt alla andra Fågel och Svininfluensan som skapade en hysteri och i detta fall ska det vara en kvinna som vistats i Wuhan regionen och kommit hem till Sverige symtomfri 24 Januari!
Citera
Bannlyst
ja nu börjar det !!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här