Citat:
Ja nä, för dom flesta ser igenom det som ett försök till undantag av vanlig praxis för att kunna genomföra det där "goda" utan hinder. Typ beskatta plastpåsar och tulla på plastpåsar hahahaJag kan hjälpa dig Surtruten! Skriver i ditt inlägg vad som är OK och vad som är hat.
Citat:
Som jag skrev, har du några exempel som du tycker är hat och några som du inte tycker är hat mot Greta Thunberg.
Du får gärna hitta på exempel om du vill. Det som är intressant i den här tråden tycker jag bla. är var gränsen mellan vad man får tåla och hat går.
Här är några exempel från verkliga livet och det finns ju flera.
"Greta är bevisligen mentalt sjuk" OK
"Greta är ett virus" OK
"Jag är också jävligt trött på det lilla kräket" OK
"Utvecklingsstörd" OK
"Hon utstrålar på vissa bilder nån form av ondska" OK
"Hon vet ingenting" OK
"Hon är så ohyggligt jävla motbjudande ful." OK
"Likblek, blodfattig hy, fult stenansikte" OK
"Mongogener" OK
"Greta är antikrist" OK
"Hon är ondskan som en ulv i fårakläder" OK
Du får gärna hitta på exempel om du vill. Det som är intressant i den här tråden tycker jag bla. är var gränsen mellan vad man får tåla och hat går.
Här är några exempel från verkliga livet och det finns ju flera.
"Greta är bevisligen mentalt sjuk" OK
"Greta är ett virus" OK
"Jag är också jävligt trött på det lilla kräket" OK
"Utvecklingsstörd" OK
"Hon utstrålar på vissa bilder nån form av ondska" OK
"Hon vet ingenting" OK
"Hon är så ohyggligt jävla motbjudande ful." OK
"Likblek, blodfattig hy, fult stenansikte" OK
"Mongogener" OK
"Greta är antikrist" OK
"Hon är ondskan som en ulv i fårakläder" OK
Vad i detta var hat? Hon har ju en diagnos... så mentalt sjuk... är hon ju... eller vadå?
Sen att du tror i och med rådande politik och lagstiftning att ALLA dessa är hat, det är bara åsikter om du bryter ner det.
Inte i någon var det väl ett hot, kanske i "trött på kräket", men inte ens det räcker som hot skulle jag säga. Att säga att hon är ondska är varken hat eller olagligt, vänstern står ju jämt och pratar om vita mäns ondska, så det tycker jag dom kan ta.
Sen om hur hon ser ut är ju också en åsikt, inte hat.
Om jag ser en ful person på stan och tänker "gud vad ful" går vidare och tänker inte mer på det, är det då hat?
Hat för mig är mycket starkare än så, illvilja finns med.
Att kalla någon ful för att man ogillar det dom representerar gör ju folk varje dag, precis som fat cone skrev så förstår nog inte vissa människor att folk är dåliga på att uttrycka sig och då formulerar dom bäst dom kan samtidigt som man är förbannad "Jag gillar inte greta" när det egentligen är vad hon representerar, hennes föräldrar samt de makter hon är i lag med.
Det är flertalet som skrivit detta, och just pga. censureringen av åsikter så ställer sig folk på tvären och tar till vidrigare ord via mindre offentliga källor. t.ex. flashback! Där de slipper bli åtalade för vad de skrivit, eftersom det de egentligen ville skriva inte var lika hatiskt, men blev tystat.
Det är nästan som att man måste förklara mänsklig psykologi för vissa människor.
Blir du oförtjänt tystad pga. dina åsikter med någon sorts skenanledning om yttrandefrihet och hat online är det ganska stor chans att du vill ventilera då du inte får komma till tals i "den verkliga världen".
Herregud, det är som att förklara facebook för äldre, det går bara inte in stackare! Tänk att tro att alla människor är onda, stackare som inte vet bättre. Det är ju ni som brister i analysförmågan, ju mer man lägger locket på, ju mer kokar det!!!
Senast redigerad av Custom_made 2020-01-31 kl. 02:48.
Senast redigerad av Custom_made 2020-01-31 kl. 02:48.