2020-01-31, 15:56
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Om man sätter det i paritet med att SD grovt hotade och trakasserade LW samt enligt uppgifter hade ett fysiskt övertag så får man anse att moral står sig ganska slätt (där var ju SD maken så han bär tyngsta ansvaret dessutom givetvis). Det kan ju röra sig om brottsliga handlingar faktiskt.

Att LW skulle ha misshandlat sina barn finns det inga uppgifter på mer än något som du försöker göra till en trådsanning. Det finns en anonym postare här i tråden som kommit med de uppgifterna. Tvärtom verkar LW haft en mycket god relation till sina barn innan mordet. Mig veterligen har det sociala enbart varit inkopplat när det kommer till familjen David*sons.

Håller man inte med dig så ljuger man per automatik och vill göra LW till ett helgon enligt dig. Större martyr än dig får man söka efter. Finns ingen som tycker att LW har handlat helt moraliskt korrekt vad jag har läst. Och vad beträffande Mgl så verkar de ändå ha varit goda vänner hela vägen ut.
Det var den värsta rappakaljan. Det är dåligt av dig att negligera det gigantiska sveket LW med stora leenden under flera års tid utsatt HD för. Med samma stora leenden som hon generöst gav till HD gav hon så fingret till sin tro och sitt pastorsämbete. Hur skulle du ställa dig till om det var HD som utsatt LW för något liknande?

Vad tror du för gott kommer av hennes tragiska bortgång om inte ni som säger ni stått LW nära tar lärdom av vad som ledde fram till mordet? Det slår en att kanske närheten endast bestod i att omhulda och curla den brist på konsekvenstänk som ledde fram till hennes våldsamma död?

Det är inte svårt att föreställa sig i vilken moralisk förkastlig miljö LWs narcissism fått sin näring.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-01-31 kl. 16:51.
Citera
2020-01-31, 15:56
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Om man sätter det i paritet med att SD grovt hotade och trakasserade LW samt enligt uppgifter hade ett fysiskt övertag så får man anse att moral står sig ganska slätt (där var ju SD maken så han bär tyngsta ansvaret dessutom givetvis). Det kan ju röra sig om brottsliga handlingar faktiskt.

Att LW skulle ha misshandlat sina barn finns det inga uppgifter på mer än något som du försöker göra till en trådsanning. Det finns en anonym postare här i tråden som kommit med de uppgifterna. Tvärtom verkar LW haft en mycket god relation till sina barn innan mordet. Mig veterligen har det sociala enbart varit inkopplat när det kommer till familjen David*sons.

Håller man inte med dig så ljuger man per automatik och vill göra LW till ett helgon enligt dig. Större martyr än dig får man söka efter. Finns ingen som tycker att LW har handlat helt moraliskt korrekt vad jag har läst. Och vad beträffande Mgl så verkar de ändå ha varit goda vänner hela vägen ut.

Så varför fortsatte LW att springa efter
SD om han var så hemsk mot henne?

Ja, det finns en anonym postare som
berättat att LW har misshandlat sina barn.
Så hur du får det till att jag försöker göra
det till en trådsanning förstår jag inte
eftersom uppgiften inte kommer från mig.

Hur du kan tycka att LW verkar ha haft en
mycket god relation med sina barn innan
mordet förstår jag inte heller. Så fort benen
bar henne igen efter skidolyckan så
geocachade hon 24/7. Det fanns ingen tid
över för barnen. Hon skrev t.o.m. att hon
skulle haft barnen men att de var upptagna
på annat håll så att hon fick extra tillfällen
att jaga burkar. Som om hon tyckte att det
var bra. Kul för barnen att läsa säkert. De
såg nog till att ha annat göra så att
mamma fick leka som hon ville och så att
de inte störde henne när hon hade så
mycket viktigare saker att göra än att vara
med dem. Tragiskt.

Enligt EGT så blev MgL mycket upprörd
när LW visade sina känslor för Beholder
öppet när hon var på event tillsammans
med MgL. Sedan åkte MgL till USA. Så var
du har fått ifrån att de var goda vänner
hela vägen ut förstår jag inte heller.
Citera
2020-01-31, 16:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så varför fortsatte LW att springa efter
SD om han var så hemsk mot henne?

Ja, det finns en anonym postare som
berättat att LW har misshandlat sina barn.
Så hur du får det till att jag försöker göra
det till en trådsanning förstår jag inte
eftersom uppgiften inte kommer från mig.

Hur du kan tycka att LW verkar ha haft en
mycket god relation med sina barn innan
mordet förstår jag inte heller. Så fort benen
bar henne igen efter skidolyckan så
geocachade hon 24/7. Det fanns ingen tid
över för barnen. Hon skrev t.o.m. att hon
skulle haft barnen men att de var upptagna
på annat håll så att hon fick extra tillfällen
att jaga burkar. Som om hon tyckte att det
var bra. Kul för barnen att läsa säkert. De
såg nog till att ha annat göra så att
mamma fick leka som hon ville och så att
de inte störde henne när hon hade så
mycket viktigare saker att göra än att vara
med dem. Tragiskt.

Enligt EGT så blev MgL mycket upprörd
när LW visade sina känslor för Beholder
öppet när hon var på event tillsammans
med MgL. Sedan åkte MgL till USA. Så var
du har fått ifrån att de var goda vänner
hela vägen ut förstår jag inte heller.

Vi vet inte hela historien vd som hände på Läcköeventet.
Det som EGT fått till sig om de kramar/pussar var andrahandsuppgifter till EGT (vilket inte betyder förstås att det är osant).

EGT:
[...]
". Som sagt, 2:a hands uppgifter: LW kramade om och pussade lite på JH, om jag förstod det rätt. Detta skedde lite i skymundan av någon anledning, uppfattade dom (ett par stycken) som såg och var med."[...]

https://www.flashback.org/sp65262479

Vi får väl se lite vad som kommer att framgå i FUP.
Citera
2020-01-31, 16:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det var den värsta rappakaljan. Det är en ynkedom att du negligerar det gigantiska sveket LW med stora leenden under flera års tid utsatt HD för. Med samma stora leenden som hon generöst gav till HD gav hon så fingret till sin tro och sitt pastorsämbete.

Vad tror du för gott kommer av hennes tragiska bortgång om inte ni som säger ni stått LW nära tar lärdom av vad som ledde fram till mordet? Det slår en att kanske närheten endast bestod i att omhulda och curla den brist på konsekvenstänk som ledde fram till hennes våldsamma död?

Det är inte svårt att föreställa sig i vilken moralisk förkastlig miljö LWs narcissism fått sin näring.

Hur kan du veta att "närheten" har curlat och omhuldat L*ena utan konsekvenstänk så att hon dog?
Det var alltså deras fel att hon dog? De var helt enkelt den förkastliga miljön?

Och nu bör de alltså ta lärdom?

Jag säger som barnen gör; är du på riktigt????

Du vet så förbaskat mycket så man riktigt undrar....
Citera
2020-01-31, 16:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vi vet inte hela historien vd som hände på Läcköeventet.
Det som EGT fått till sig om de kramar/pussar var andrahandsuppgifter till EGT (vilket inte betyder förstås att det är osant).

EGT:
[...]
". Som sagt, 2:a hands uppgifter: LW kramade om och pussade lite på JH, om jag förstod det rätt. Detta skedde lite i skymundan av någon anledning, uppfattade dom (ett par stycken) som såg och var med."[...]

https://www.flashback.org/sp65262479

Vi får väl se lite vad som kommer att framgå i FUP.

Var det inte SD som blev upprörd? Det är vad jag minns. Var kommer m.g.l. ifrån nu helt plötsligt?

SD ska ha blivit arg på Lena vid något event för att hon delade hotellrum med en annan man. Det ska vara då SD hotat avslöja privata meddelanden, bilder m.m. som Lena skickat.
Citera
2020-01-31, 16:59
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
SD hjälte? Var fick du det ifrån?

Ja, jag tycker att man är en ”skurk” om
man försöker stjäla någon annans make
under 6 års tid.

Och om man misshandlar sina barn.

Och jag tycker att hon bar sig bedrövligt
åt mot MgL.

Men det får man tydligen inte tycka för
det finns tydligen någon oskriven regel
om att man inte får prata skit om de döda,
även om det skulle vara sanning.
Allt ska tydligen preskriberas så fort man
dör.

Jag tycker det är illa att skriva att LW var en barnmisshandlare. För det är väl inget du vet? Tänk på att anhöriga kan läsa här och ta väldigt illa vid sig av något sådant nu när de är i en sorgeprocess. Vill du verkligen vara en del av att göra deras liv värre genom att sprida sådant?
Citera
2020-01-31, 17:03
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror inte det var du som sa det utan Snoris som skrev något liknande.

Att L*ena var den som stod för det mesta av våldet och det var därför att hon inte anmälde och att det var mer onormalt (sjukt?) att ha ett förhållande med en gift man som man själv hade vigt, än att mörda. Eller något åt det hållet.

Och många andra liknade inlägg.

Suck.

Tillägg:
Förresten, hur vet du att hon betedde sig illa mot m.g.l?
Kanske det var SD som betedde sig mer än illa mot LW? Och inte lät L*ena ha ett förhållande med honom? Kanske han mer eller mindre "hotade" henne med de där sms:en och mms:en så att hon inte kunde lämna SD?

Om hon hade levt som hon lärde och
varit beredd att ta konsekvenserna av
sina handlingar och val så hade inte SD
haft någon makt över henne.
Då hade han inte kunnat hota henne
med några SMS eller MMS.
Om hon varit beredd att stå för vad hon
gjort.

Nu kommer allt det hon ville dölja ändå
att komma ut i FUP.
Citera
2020-01-31, 17:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag tycker det är illa att skriva att LW var en barnmisshandlare. För det är väl inget du vet? Tänk på att anhöriga kan läsa här och ta väldigt illa vid sig av något sådant nu när de är i en sorgeprocess. Vill du verkligen vara en del av att göra deras liv värre genom att sprida sådant?

Tror inte anhöriga tar illa vid sig av vad anonyma postare på FB säger.
NW har dessutom redan innan mordet berättat för UW och sina vänner som i sin tur berättat för sina föräldrar och lärare.

Så vad som hänt mellan NW och LW är redan känt för anhöriga. Gör nog varken till eller från vad vi skriver här för att ändra deras uppfattning. De kommer tro på NW, inte på någon annan.
Citera
2020-01-31, 17:19
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld

Jag skrev ”om”.

Om uppgifterna stämmer att äldsta sonen
förgäves kämpade för att få hjälp men att
ingen vuxen vågade hjälpa honom för att
de var rädda för LW så är det fruktansvärt.

Om det är sant så tror jag att barnen mår
sämre av alla som skriver här och försöker
att måla upp deras mamma som ett helgon.

Det är då åter ett svek mot barnen och ett
sätt att säga att LW gjorde rätt och att
barnen inte får tänka något negativt om
henne för att hon är död.

Jag vet inte om hon misshandlade dem
fysiskt. Men i GC-loggen tycker jag att man
kan se en viss form av misshandel.
Att hon alltid satte sig själv och GC före
barnen. Att hon lämnade dem ensamma på
nätterna för att jaga burkar.
Hon verkar heller inte fatta att det kunde
uppfattas som negativt eftersom hon
skrev helt öppet om det. Skröt om hur
”duktig” hon var.

Jag tror att det är bra för barnen att se att
det finns människor som ser och bekräftar
de missförhållandena och inte kräver att
de ska acceptera och förlåta allt bara för
att hon inte lever längre.
Citera
2020-01-31, 17:24
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Om hon hade levt som hon lärde och
varit beredd att ta konsekvenserna av
sina handlingar och val så hade inte SD
haft någon makt över henne.
Då hade han inte kunnat hota henne
med några SMS eller MMS.
Om hon varit beredd att stå för vad hon
gjort.

Nu kommer allt det hon ville dölja ändå
att komma ut i FUP.

Tänk om det var så att SD hotade med att döda henne om hon lämnade det destruktiva förhållandet de hade ??
Anser du då att det var LW :s fel att hon mördades ?
Citera
2020-01-31, 17:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Var det inte SD som blev upprörd? Det är vad jag minns. Var kommer m.g.l. ifrån nu helt plötsligt?

SD ska ha blivit arg på Lena vid något event för att hon delade hotellrum med en annan man. Det ska vara då SD hotat avslöja privata meddelanden, bilder m.m. som Lena skickat.

Glorious skrev:"Enligt EGT så blev MgL mycket upprörd" över att LW visade känslor mot Beholder.

Här är inlägget från @Dahliabelle om eventet i Linköping:

[...]"Angående m.g.l. (ML) så har jag hört att han och LW delade hotellrum i början av november 2016, när de deltog på ett stort event (som kallas FAD) i Linköping.

En bekant till mig pratade mycket med LW under den här tiden, och LW anförtrodde hen mycket om SD. Min bekant tyckte att det var lite jobbigt då hen var vän med ML, och samtidigt visste att LW gick bakom hans rygg med SD.

Vad jag minns, så var det vid den tiden någonting om att LW ville avsluta med SD, men SD ville inte, och hotade med att sprida vissa bilder och filmsnuttar (?) som LW hade skickat till honom. Kan det vara detta som låg till grund för ofredandeanmälan som hon sedan inte gick vidare med?
"[...]
https://www.flashback.org/sp64529183
Vi får väl vänta på FUP för att få klarhet i vem som blev arg på vad och vem.
Citera
2020-01-31, 17:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Tänk om det var så att SD hotade med att döda henne om hon lämnade det destruktiva förhållandet de hade ??
Anser du då att det var LW :s fel att hon mördades ?

Nej.

Jag anser inte att det var LWs fel att hon
mördades.

Jag försöker se om det fanns något hon
kunde ha gjort annorlunda som kunde ha
räddat hennes liv.
För att andra kvinnor i liknande situation
om möjligt ska kunna undvika att bli
mördade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera