2020-01-31, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Någon skrev i tråden ett tips om en sådan podd. Minns inte men hette den inte typ rättegångspodden eller något liknade?
Jo, men det lär dröja. Däremot lär denna komma ut på Youtube.se lite snabbare tror jag. Söker man på rättegång så hittar man en hel del högprofilerade huvudförhandlingar i flera avsnitt. Där kan man lyssna på autentiska förhör både vad gäller vittnen och tilltalad, då det är ljudupptagningar i rättegångarna.
Citera
2020-01-31, 14:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det är olagligt att gå mot rött också. Likväl går många mot rött. Med objektivitetsprincipen förhåller det sig likadant hur många ggr du än upprepar att det är regelvidrigt. Förstår du skillnaden mellan vad dom stipuleraras i våra lagar och hur lagarna efterlevs?

Men hur kan du jämför att gå mot rött med att att som åklagare inte hålla sig till lagen???

Men du kanske är sådan som tycker att det är lika viktiga regler/lagar?
Det är inte bara en konstig jämförelse, utan också konstigt antagande att åklagaren lika lätt som det är att gå mot rött kommer att skita i lagarna?

Personligen tycker jag att det är en oerhörd skillnad mellan att gå mot rött och att vara en olaglig åklagare.

Det ena är något so nästan alla medborgare har gjort någon gång, medan det andra är ett hot mot landets hela rättssäkerhet.

Har du verkligen studerat juridik???
Citera
2020-01-31, 14:22
Medlem
Citat:
Någon skrev i tråden ett tips om en sådan podd. Minns inte men hette den inte typ rättegångspodden eller något liknade?

Man kan gå in på Youtube och skriva sökordet "Rättegångar" så får man upp flertalet kända (och kanske en del okända) fall ;-).

Sen har vi Rättegångspodden, Fallen Jag Aldrig Glömmer (med Hasse Aro) och andra liknande på acast.

(För ett par timmar sen lyssnade jag på Ted Bundys sista intervju på Youtube innan han avrättades, det var intressant.)
Senast redigerad av zilvereko 2020-01-31 kl. 14:27.
Citera
2020-01-31, 14:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Mannen är frisläppt efter ca 400 dagar i häkte, sannolikt därför att han kommer bli friad för mord på sin fru. Det kan du utgå från, även om ingen dom ännu fallit. Nej, Fup har inte dykt upp ännu och ändå verkar du klar över vilka paralleller som kan göras och inte.

Ja, det verkar som att den misstänkte mannen kommer att frikännas. Det tyder frisläppandet inför domen på. Sa jag något annat?

Att det ens tas upp, om och åter igen om igen, fall där rättvisa inte har skipats, som t ex Quickfallet, Kevinfallet, det visar att dina tankar går åt det hållet.

Varför i hela friden ta upp sådana fall ens?

Nu tar du upp ett fall där en person inte kanske kan bindas till mordet för att man inte kunde avgöra dödsorsak på ett säkert sätt.

Ja och?

Har det inte gått att fastställa dödsorsak i L*enas fall? Vet du det?
Har SD erkänt liksom i fallet du gav exempel på?

Jag kan bara se en orsak till att du inte bara vill skuldbelägga och svartmåla L*ena utan också visa att rättvis, det går inte att får (den är verkar i dina ögon vara opålitlig) och nu menar du på vad?
Citera
2020-01-31, 14:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flatamoderata
He grab women ny the pussy är var jag har hört. Inte så många protesterade.

Är detta ett rykte som går?
Citera
2020-01-31, 14:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Klart dödsorsak måste gå att fastställa. Han har inte direkt blåååst omkull henne.

Bra svar.
Jag är övertygad om att man vet att dödsorsaken inte är av en olycka eller självförvållat. Det är ett mord.
Citera
2020-01-31, 14:29
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Finns inget som tyder på att LW skulle vara någon ”skurk” innan och SD hjälte. Om du vet något som vi andra missat får du gärna dela med dig. Annars känns det mest som att din egna agenda med att propagera ut en massa skit gentemot LW fortsätter.

SD hjälte? Var fick du det ifrån?

Ja, jag tycker att man är en ”skurk” om
man försöker stjäla någon annans make
under 6 års tid.

Och om man misshandlar sina barn.

Och jag tycker att hon bar sig bedrövligt
åt mot MgL.

Men det får man tydligen inte tycka för
det finns tydligen någon oskriven regel
om att man inte får prata skit om de döda,
även om det skulle vara sanning.
Allt ska tydligen preskriberas så fort man
dör.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-01-31 kl. 14:32.
Citera
2020-01-31, 14:30
Medlem
Citat:
Bra svar.
Jag är övertygad om att man vet att dödsorsaken inte är av en olycka eller självförvållat. Det är ett mord.

Precis! Med tanke på så illa tilltygad som Lena var när de hittade henne så kan det varken vara en olyckshändelse eller självförvållat.
Citera
2020-01-31, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

under 6 års tid.

åt mot MgL.

dör.

Om man sätter det i paritet med att SD grovt hotade och trakasserade LW samt enligt uppgifter hade ett fysiskt övertag så får man anse att moral står sig ganska slätt (där var ju SD maken så han bär tyngsta ansvaret dessutom givetvis). Det kan ju röra sig om brottsliga handlingar faktiskt.

Att LW skulle ha misshandlat sina barn finns det inga uppgifter på mer än något som du försöker göra till en trådsanning. Det finns en anonym postare här i tråden som kommit med de uppgifterna. Tvärtom verkar LW haft en mycket god relation till sina barn innan mordet. Mig veterligen har det sociala enbart varit inkopplat när det kommer till familjen David*sons.

Håller man inte med dig så ljuger man per automatik och vill göra LW till ett helgon enligt dig. Större martyr än dig får man söka efter. Finns ingen som tycker att LW har handlat helt moraliskt korrekt vad jag har läst. Och vad beträffande Mgl så verkar de ändå ha varit goda vänner hela vägen ut.
Citera
2020-01-31, 15:30
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

under 6 års tid.

åt mot MgL.

dör.
Det är en ynkedom att förvara det hon utsatt andra för. LW förkroppsligar ordet narcissist på ett kusligt bra sätt. Om det vittnar hon själv och trovärdiga postare.
"överdriven självhävdelse, bristande självkännedom, överdriven självkänsla, överskattad självbild, ett stort behov av att befinna sig i centrum, och brist på empati."

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Narcissistisk_personlighetsst%C3%B6rning

Hennes självupptagenhet och iver att tillfredsställa sina lustar utan minsta hänsyn till andra (HD m fl) förutsatte det fega medberoendet som visar sig i tråden.
Citera
2020-01-31, 15:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

under 6 års tid.

åt mot MgL.

dör.

Jag tror inte det var du som sa det utan Snoris som skrev något liknande.

Att L*ena var den som stod för det mesta av våldet och det var därför att hon inte anmälde och att det var mer onormalt (sjukt?) att ha ett förhållande med en gift man som man själv hade vigt, än att mörda. Eller något åt det hållet.

Och många andra liknade inlägg.

Suck.

Tillägg:
Förresten, hur vet du att hon betedde sig illa mot m.g.l?
Kanske det var SD som betedde sig mer än illa mot LW? Och inte lät L*ena ha ett förhållande med honom? Kanske han mer eller mindre "hotade" henne med de där sms:en och mms:en så att hon inte kunde lämna SD?

Senast redigerad av notknapparen 2020-01-31 kl. 15:55.
Citera
2020-01-31, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det är en ynkedom att förvara det hon utsatt andra för. LW förkroppsligar ordet narcissist på ett kusligt bra sätt. Om det vittnar hon själv och trovärdiga postare.
"överdriven självhävdelse, bristande självkännedom, överdriven självkänsla, överskattad självbild, ett stort behov av att befinna sig i centrum, och brist på empati."

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Narcissistisk_personlighetsst%C3%B6rning

Hennes självupptagenhet och iver att tillfredsställa sina lustar utan minsta hänsyn till andra (HD m fl) förutsatte det fega medberoendet som visar sig i tråden.

Så du är här i tråden och gissar hejvilt från höften fortfarande.

Vem utav de inblandade känner du sade du?

LW och SD hade vissa liknande drag. Finns dock skillnader helt klart. SD vill gärna stå i mitten och synas i strålkastarens ljus medan LW ofta hamnar där naturligt. LW såg alla i en grupp och drog sig inte för att hjälpa andra medan SD hellre kör på sitt eget race.

Jag vet inte om någon hamnar i kategorin narcissist om det skulle göras en utredning men de listade dragen ovanför stämmer främst in på SD och inte LW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in