2020-01-31, 16:09
Medlem
arbetets avatar
Skrämmande? Man är tydligen smittsam både före och efter man har haft symptom (video):

Coronavirus Epidemic Update 7: Global Health Emergency Declared, Viral S...
MedCram - Medical Lectures Explained CLEARLY

Coronavirus update by pulmonologist Dr. Seheult of https://www.medcram.com
This video explains the declaration of the novel coronavirus outbreak as a global health emergency by the World Health Organization (WHO), the quarantine at March Air Force Reserve, the recent New England Journal of Medicine article case study of coronavirus incubation period and asymptomatic spread in Germany.
https://youtu.be/nW3xqcGidpQ via @YouTube
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terror-Ister-Band
Och nu i Jonkoping...
Följ mina föregående tips så klarar man sig. Men ingen fara säger ju våra epidemiloger..vi behöver ingen beredskap o screening på flygplatser, vårdcentralen tar hand om ev fall.
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
De flesta i denna tråd är inte intresserade av att lugna ner sig. De vill ta tillfället i akt och klaga på svensk sjukvård och regeringen, sprida hat om att kineser är dumma i huvudet och allmänna konspirationsteorier.

Jag undrar om nån av dem som sprider hysteri just nu kommer känna sig aningen dum om några veckor när det visar sig att detta virus tydligen inte var undergången?

Det är bara den lilla detaljen, att svensk sjukvård går på knäna just nu. Det finns lite resurser. Vad tror du provtagning kostar för ett sådant här virus. Jag gissar på mycket.

Istället tystar svenska staten i härligt kommunistiskt manér ner riskerna.
Citera
2020-01-31, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Att just svenskar ska vara så känsliga och inte får oroas i onödan?
Om italienare tål att nödläge förklaras i landet så kan jag inte se varför svenskar måste behandlas med silkesvantar? Är det för att annars blir svenskarna ledsna och överdoserar sina antidepressiva?

Det är bara att sitta ner i båten, svenska myndigheter brukar vara coola.
Citera
2020-01-31, 16:11
Medlem
Arktizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Är detta Sveriges undergång?

Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Hur är man bäst förbered för detta? Nu är det ju i Sverige med.

Bör man preppa? Köpa konserver, vatten, Ipren osv. Tänker många saker kan ju bli utplockat vid en kris.

Svensk sjukvård är ju redan i kris som det är, om hela Sverige insjuknar vettefan hur alla ska få vård.
Nej och åter nej.

Som jag och Xehke precis skrev så har antalet tillfrisknande ökat fort och är nu fler än antalet döda.

De som dött av viruset har antingen varit gamla/multisjuka/haft nedsatt immunförsvar och försvagade lungor eftersom dom lever i extrema luftföroreningar i Wuhan.
Citera
Medlem
Bekräftat fall i Sverige! Jönköping

Sorry sen på bollen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ja så kanske det är. Vi kommer nog få facit så småningom, hoppas man lever då och att det inte blir som vanligt - dokumentär på svt om hur allt EGENTLIGEN var +20 år senare.

Låter som du är öppensinnad! Det försöker jag med vara! Ingen vet hur detta kommer sluta..... Just nu tycker jag det känns som allt är möjligt. Jag blir inte förvånad om dödsfallen är betydligt fler heller...

Om jag får gissa så tror jag Kina lyckas stoppa spridningen men att det fortsätter i många andra länder/världsdelar tex Thailand, Indien, Afrika. De osmittade länderna kan hålla sjukdomen borta men då krävs stopp av flygtrafik mm.. Och hur länge krävs det? Halvår? år? Man undrar hur världsekonomin kommer palla detta...
Citera
Medlem
kato85s avatar
Då har det hänt, första fallet i Sverige...

Nu får Folkhälsovårdsmyndigheten för fan ta ur tummen ur röven och sätta fart och klassa smittan som samhällsfarlig innan Wuhan-svenskarna anländer Arlanda!!!
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Old-Crow
En person i Jönköping har bekräftats smittad av coronaviruset.

https://omni.se/person-i-jonkoping-smittad-av-coronaviruset/a/8mo8nA

Red: Tyckte jag var snabb men ser nu att jag inte ens var tvåa på bollen.

Jepp:

Bekräftat: Första fallet av cornonaviruset i Sverige
En patient på Länssjukhuset Ryhov i Region Jönköpings län har påvisats vara smittad av det nya coronavirus som upptäckts i Kina. Det visar Folkhälsomyndighetens provanalys.
https://omni.se/person-i-jonkoping-smittad-av-coronaviruset/a/8mo8nA

Skiter i om jag är den femtioelfte på bollen. Informationen måste ut.
Citera
2020-01-31, 16:12
Medlem
fernebos avatar
SVT rapporterar om första svenska fallet. Frågan är om den smittade kvinnan varit på fri fot eller om hon varit isolerad sen hon landade? Hon är isolerad nu, men de säger ingenting om hur många hon varit i kontakt med sen hon landade. Det kan ju vara som så att hon har hunnit smitta rätt många. I så fall är det helt och smittskyddsmyndighetens fel. Varför reser folk in i Sverige från det värst drabbade området utan att sättas i karantän???? :

Citat:
Det gäller en kvinna som besökt Wuhanområdet i Kina, och som fått symtom i form av hosta, efter att hon anlänt till Sverige. Hon landade i Sverige den 24 januari och var då symtomfri. Kvinnan kontaktade själv vården.

Region Jönköpings län har följt de riktlinjer som finns när det gäller misstänkt smitta och kvinnan är för närvarande isolerad på infektionskliniken.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/coronaviruset-bekraftat-i-jonkoping
Senast redigerad av fernebo 2020-01-31 kl. 16:24.
Citera
2020-01-31, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Bekräftat fall i Sverige! Jönköping
Detta är bra, nu kan vi få riktiga tillförlitliga uppgifter hur sjukdomsförloppet ser ut osv. 👍
Citera
2020-01-31, 16:13
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Följ mina föregående tips så klarar man sig. Men ingen fara säger ju våra epidemiloger..vi behöver ingen beredskap o screening på flygplatser, vårdcentralen tar hand om ev fall.

Ar inte orolig for Sverige, mer orolig har dar jag ar nu, i Luanda, Angola, det vimlar utav Kineser har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in