2020-01-27, 13:51
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Visar din graf att tredubblingen av sökande till sjukhusen består av människor som bär på coronaviruset?

Nä.

Nej men den visar antalet bekräfade fall vilket är precis det vi diskuterar. Vi kan knappast hitta bekräftade fall så här fort om de inte söker vård eller hur? Vad är din poäng, att grafen visar "för många fall"?
Citera
2020-01-27, 13:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Jag tycker det är väldigt konstigt att ingen han smittats utanför kina än. Om det är så smittsamt så har det gått tillräckligt lång tid nu för att någon smittad ska komma till ett land och smitta andra. Det är precsis som om det enbart smittar på plats i kina, nästom som om de blev utsatta för något.

Och sen dessa kineser alltså, de flydde staden och invanderade alla andra länder och tog skiten med sig. De borde haft vett nog att stanna och sprida det.

Trängsel på överfulla sjukhus kanske, många söker för en fis på tvären eller vill testa sig för säkerhets skull, inte osannolikt att friska människor har blivit sjuka därför att de gick till sjukhuset.

Så kan det gå när man inte motar domedagsprofeter i grind, panik uppstår och det blir värre än det kunde ha varit.
Citera
Bannlyst
Dödssiffran på vanlig influensa ligger på 0.02%~, jämförelsen är löjlig.

I dagsläget har vi 80 döda och cirka 70 överlevande från Corona.
Citera
Medlem
Två läkare döda i Kina. Vad betyder det? https://www.svt.se/nyheter/inrikes/coronavirussmittade-dubbleras-vartannat-dygn-fortare-an-sars-1
Citera
2020-01-27, 13:55
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, tänk vad smittan kommer att spridas på det sättet i Thailand, när västerländska losers går till bordeller eller skaffar sig betalda flickvänner för semestern. Thailändska kvinnor som smittats av kinesiska män som redan varit där... Och sedan kommer de (de västerländska loser-männen) tillbaka hit...

Jo, det oroade jag mig för med Ebola.

Att västerländska kvinnor som turistar i Afrika, skaffar sig betalda afrikanska pojkvänner för semestern, och sen kommer hem till Sverige och sprider smittan.

Huruvida "betalda flickvänner" förekommer i Thailand kan jag inte uttala mig om, då jag inte varit i landet.

Men jag vet att det är vanligt med betalda flickvänner i Sverige, där svenska kvinnor ofta får tex sitt boende finansierat av sin man. Och det är en betald flickvän.
Senast redigerad av KinaTorterarSvensk 2020-01-27 kl. 14:37.
Citera
2020-01-27, 13:56
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Två läkare döda i Kina. Vad betyder det? https://www.svt.se/nyheter/inrikes/coronavirussmittade-dubbleras-vartannat-dygn-fortare-an-sars-1

Gamla nyheter. En dog av viruset och en dog av hjärtinfarkt.
Citera
2020-01-27, 13:56
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Jag tycker det är väldigt konstigt att ingen han smittats utanför kina än. Om det är så smittsamt så har det gått tillräckligt lång tid nu för att någon smittad ska komma till ett land och smitta andra. Det är precsis som om det enbart smittar på plats i kina, nästom som om de blev utsatta för något.

Och sen dessa kineser alltså, de flydde staden och invanderade alla andra länder och tog skiten med sig. De borde haft vett nog att stanna och sprida det.

Det var väl ca 5 mio som hann fly innan lockdown
Skall jag vara riktigt ärlig så hade jag nog också gjort de om det fanns möjlighet. Sedan kan man använda skyddsmask eller isolera sig tills inkubationstiden gått ut.
Citera
2020-01-27, 13:57
Medlem
Vet vi någon i sverige som har blivit smittad än? Jag skulle vilja träffa någon som kan tänka sig vara smittad.
Senast redigerad av acardinal 2020-01-27 kl. 14:00.
Citera
2020-01-27, 13:58
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:

Det finns smittade utanför Kina, och dessa siffror kan mycket väl vara högre med tanke på hur smittsam viruset är och att det smittar även i inkubationperioden och at vissa smittade inte har symptom eller feber :

https://www.reuters.com/article/us-china-health-virus-factbox/factbox-latest-on-the-coronavirus-spreading-in-china-and-beyond-idUSKBN1ZQ05X

Thailand 8 cases
Hong Kong 8 cases
United States 5 cases
Australia 5 cases
Taiwan 5 cases
Macau 5 cases
Japan 4 cases
Singapore 4 cases
Malaysia 4 cases
France 3 cases
South Korea 3 cases
Vietnam 2 cases
Canada 1 case
Nepal 1 case

** No fatalities have been reported outside China.
Citera
2020-01-27, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Fattar du att 80 döda av 3000 är fler än 80 döda på 1,4 miljarder?

Fattar du att för 1/6 av de smittade är tillståndet kritiskt?
Citat:
81 Deaths

2,827 Confirmed cases

5,794 Suspected cases

461 In critical condition

51 People recovered and discharged from hospital

Fattar du vidare att 81 / (81+51) = 61 % ?

Enligt gårdagens siffror var alltså dödligheten 61 %. De siffrorna kommer ju förmodligen att sjunka men av de 461 med kritiskt tillstånd kanske många dör så hur man nu kan säga att dödligheten är omkring 3 % är lite oklart.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Inget skydd alls. Coronaviruset är inte ett influensavirus.

Nej något skydd har man inte alls mot coronaviruset men kroppen kan ha byggt upp ett starkare immunförsvar om man haft alla dessa exotiska influensor. Har inga vetenskapliga belägg utan endast vad jag tror.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, det var just något åt det hållet jag försökte påvisa på ett diplomatiskt sätt.

Domedagsprofeterna i tråden förbehåller sig rätten att vrida och vända på information som det behagar och har dessutom mage att brusa upp och gå till full attack när de blir avslöjade med fingrarna i syltburken.

Man tror nästan att de har en agenda..

Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Är alla här med panik pensionärer i Thailand?

Nej, de allra flesta är unga studenter vid Youtube-universitetet samt ivriga prenumeranter på den oventenskapliga och propagandistiska tidsskriften Infowars.

Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Vem har panik?

Det finns/fanns massor med inlägg i tråden från diverse foliehattar och hypokondriker som tror att Flashback är Facebook och som skriver dagbok om hur rädda de är och hur deras prepping ser ut.

Jag rapporterar samtliga personliga dagboksinlägg för 0.03 här dock så förhoppningsvis finns de inläggen inte kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in