Citat:
Ursprungligen postat av
krosh
Skriv och berätta den här historien för någon på kvällstidningarna. De är säkert intresserade av att rapportera något dylikt och det brukar sätta fart på opinion och berörda myndigheter.
Jag gjorde det igår,, till DN:s Amina Manzoor hon svarade men det gav inget nytt.
Länken om fallen i Tyskland var bra! om än lite svår för mig

ska ringa smittskyddet igen i morgon för det dom sa idag till mig stämmer inte med vad som står i artikeln.
Varför jag lagt ner en massa tid på detta trots att jag varit sjuk så in i bomben,, hög feber, hosta så lungorna håller på att följa med ut,, tjocka klumpar med slem och blod,, är inte för min egen del.
Jag klarar mig, men informationen var så dålig och uppgifterna så skiftande att något inte stämde.
Att hantera ett okänt virus som om som att det var skabb på en förskoleavdelning är inte okej.
OM jag är smittbärare och följer dessa svenska experters råd så är risken överhängande att vi snart har de första fallen i landet. Dom låter mig hellre föra smittan vidare än tar ett ynka prov!
Men att ha varit i kontakt konstaterade Hubei/Wuhan-bor gills inte, så länge jag inte kan bevisa att någon av dessa konstaterats insjuknade i Corona får jag klara mig själv..
Vill bara inte smitta mina vänner arbetskamrater och släktingar, några av dessa är dessutom sjukliga.
När man ser brister i processer vilka de än månde vara så bör man ta tillfället i akt och lära sig något. Nästa gång kan det vara ett virus av betydligt värre slag!