2020-01-31, 16:05
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
De kanske bara sjukhusvårdar fall med lunginflammation och bara rapporterar sjukhusvårdade.

Ja precis, men varför agerar exakt alla som att det är antal smittade de rapporterar?
Citera
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arktiz
Antalet tillfrisknande ökar i snabb takt och har snart gått om antalet döda. Sitt Still i båten foliehattar.

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/coronaviruset--allt-du-behover-veta

Den är dessutom efter. Just nu är det 214 utskrivna och 213 döda i Kina. Lägg till de som blivit friska utanför Kina så har vi närmare 225 utskrivna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Undra hur barn kommer att klara det?

Barn verkar tåla viruset bättre enligt en artikel som var länkad tidigare. Kommer inte ihåg mer exakt vad det stod.
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boored
My bad, fastnade på "Säsongsinfluensa" och grundorsak, inte konsekvenser, sorry.

Snyggt att du tog till dig min förklaring! Ovanligt i dennatråden.
Citera
Medlem
Citat:

1 minJohan Ronge - EXPRESSEN
Första bekräftade fallet av coronaviruset i Sverige, enligt Folkhälsomyndigheten.

Första i Sverige
Citera
2020-01-31, 16:06
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Skriv och berätta den här historien för någon på kvällstidningarna. De är säkert intresserade av att rapportera något dylikt och det brukar sätta fart på opinion och berörda myndigheter.

Jag gjorde det igår,, till DN:s Amina Manzoor hon svarade men det gav inget nytt.

Länken om fallen i Tyskland var bra! om än lite svår för mig ska ringa smittskyddet igen i morgon för det dom sa idag till mig stämmer inte med vad som står i artikeln.

Varför jag lagt ner en massa tid på detta trots att jag varit sjuk så in i bomben,, hög feber, hosta så lungorna håller på att följa med ut,, tjocka klumpar med slem och blod,, är inte för min egen del.
Jag klarar mig, men informationen var så dålig och uppgifterna så skiftande att något inte stämde.
Att hantera ett okänt virus som om som att det var skabb på en förskoleavdelning är inte okej.

OM jag är smittbärare och följer dessa svenska experters råd så är risken överhängande att vi snart har de första fallen i landet. Dom låter mig hellre föra smittan vidare än tar ett ynka prov!
Men att ha varit i kontakt konstaterade Hubei/Wuhan-bor gills inte, så länge jag inte kan bevisa att någon av dessa konstaterats insjuknade i Corona får jag klara mig själv..

Vill bara inte smitta mina vänner arbetskamrater och släktingar, några av dessa är dessutom sjukliga.
När man ser brister i processer vilka de än månde vara så bör man ta tillfället i akt och lära sig något. Nästa gång kan det vara ett virus av betydligt värre slag!
Citera
Medlem
Jaha då börjar det här i landet också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Ja precis, det är med andra ord en byråkratisk och paragrafridande fråga, men detta kan få oerhörda konsekvenser om Wuhan-svenskarna inte sätts i karaktän bara för att man inför smittan i smittskyddslagen dagen efter de ankommit Sverige.
Då är det försent.

Men för helvete lägg ner. Denna djävla tråd är vet i fan PK eller feministisk sjuk. Bor i området och bara i PK press skriks panik. Knullade en flickvän från Wuhan ett par dagar sedan. En älskarinna. Mia noi. Sveriges panik är patetisk
Citera
Medlem
lyktstolpes avatar
Är detta Sveriges undergång?
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Det tar väl lika lång tid som det gjorde för Kina från det första registrerade fallet tills första dödsfallet?
Första insjuknandet i Kina- 12 december
Första dödsfallet rapporterat: 9:e januari
Så det tar ett tag.
Du förstår nog inte poängen jag försöker göra.
Citera
2020-01-31, 16:08
Medlem
Haddock93s avatar
Hur är man bäst förbered för detta? Nu är det ju i Sverige med.

Bör man preppa? Köpa konserver, vatten, Ipren osv. Tänker många saker kan ju bli utplockat vid en kris.

Svensk sjukvård är ju redan i kris/kollaps som det är, om hela Sverige insjuknar vettefan hur alla ska få vård.
Citera
2020-01-31, 16:08
Medlem
Old-Crows avatar
En person i Jönköping har bekräftats smittad av coronaviruset.

https://omni.se/person-i-jonkoping-smittad-av-coronaviruset/a/8mo8nA

Red: Tyckte jag var snabb men ser nu att jag inte ens var tvåa på bollen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in