Citat:
Ursprungligen postat av
Quinz
Så himla sjukt! Vården i Sverige är usel och inget att förlita sig på i nöden. Jag kontakde Folkhälsomyndigheten och talade om att deras bevakning samt information är värdelös! Deras uppdateringar på hemsidan får det att låta som att ingenting allvarligt är på gång. Jag påpekade också att de behöver skärpa sig och informera människor om verkligheten och alla sannolikheter. Just nu är det bara "sannolikheten att det påverkar Sverige är litet".... fast många experter har konstaterat att det verkligen är 50/50 när det gäller detta virus. Ingen vet var skiten kommer ifrån och var skiten kommer hamna!
Jag ger upp på svenska myndigheter. Det är var man för sig själv alltså!
Minns en morsa som var olika kolerisk o gapig som du under svinfluensan för 13 år sen.
Skrev insändare i lokaltidningen om att staten ville döda hennes barn eftersom man hindrade folk att få tag på vaccin (vi minns alla de långa köerna vid köpcenter etc). Foliehattarna hävdade att regeringarna till varje pris ville stoppa befolkningen från att vaccineras, eftersom influensan var ett sätt att kontrollera befolkningen. Galet.
Vad hände sen då? Glaxo Smith Kline, ett storföretag inom healtcare prånglade ut ett lika dyrt som dåligt otestat vaccin som gav 10-tusentals personer sömnsjukan. Dess aktieägare skrattade hela vägen till banken.
Undrar om den galna mammans ungar åkte på det också, när de till sist fick sitt Pandemix-vaccin.
Sitt still i båten.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Pandemrix