2020-01-30, 23:11
Medlem
Etta.Places avatar
Jag tycker att det biologiska tugg som somliga män här använder för att motivera att äldre män skulle tända på unga tjejer medan unga tjejer skulle gilla äldre män är lite suspekt.

Om vi faktiskt tar det från en evolutionär, för dina gener vidare-approach utifrån den period när större delen av våra instinkter formades, alltså paleolitikum, så blir det ungefär såhär.

Vi har Ugh, som är en stenåldersjägare som vandrar i med sin grupp på 30 personer och ibland stöter de på andra liknande jägargrupper i ungefär samma storlek. Vi kan antingen tänka oss att dessa grupper praktiserar lösa förbindelser där Ugh kan ligga med vem han vill så länge hon ger samtycke (eller kanske inte ens det, om man ska göra en brutal tolkning). Då lär Ugh ha evolutionär fördel av att sätta på allt av kvinnligt kön som ens teoretiskt kan tänkas bli gravida. Hur många snygga 20 åringar kan Ugh stöta på i en livstid? Kanske en (1) om han har tur, men henne lär ju alla de andra jägarna också ränna efter i så fall. Kvinnor kan bli gravida upp till runtomkring 45, och en stenålderskvinna som levt hårt och vandrat i solen såg antagligen mer ut som en 65+ tant i den åldern. Från ett evolutionärt perspektiv borde Ugh ändå ha gynnats av en "varför inte?" approach till att ligga med henne för sett till att hon ska kunna bli gravid och föda hans barn räcker det egentligen om han lyckas pricka hennes absolut sista ägg.

Eller så praktiseras det monogami i stammen, och då är det ju helt klart till Ughs fördel att i första hand försöka få tag på en kvinna under 30 för att ha bättre chans att få avkomma. Notera dock i första hand, i brist på yngre vore det fortfarande bättre för Ugh att satsa på någon äldre än så än ingen alls. Emellertid, ska Ugh investera hela sin möjlighet till att föra sina gener vidare i en enda kvinna blir hennes egenskaper, både sett till förmåga att framgångsrikt uppfostra avkomman och sett till att ge barnen bra gener viktiga. Viktigare än att hon är yngst och snyggast.

Evolutionärt verkar det helt enkelt som att den drift som bäst gynnats hos män hade varit att vara sugna på att sätta på allt som ens möjligtvis fortfarande vore fertilt på kvinnosidan, inte att rata alla över 25...

För Ughlina på samma savann är det dock en helt annan sak. För henne räcker det nämligen inte med att barnets far orkar springa ifatt vildhästar och bära stockar till hyddan just vid fortplantningstillfället, han ska orka det i minst ett decennium till och helst betydligt längre, eftersom det är så länge hon kommer behöva honom för att skydda och skaffa mat till barnen/barnet. Att i det läget bli gravid med en 45 + man torde vara ett evolutionärt sett katastrofalt dåligt val. Snarare låter det helt enkelt så att om man tittar på enkla biologiska och evolutionära utgångspunkter så är det kvinnor som borde känna obehag inför en man past his prime än vice versa.

Nu tror jag förstås att allt detta är alldeles oerhört förenklat och att vi människor är mycket mer anpassningsbara och komplexa än att sådana resonemang räcker för att förklara våra relationer eller ens vår sexdrift fullt ut. Men resonemangen som somliga i tråden för är ologiska till och med om man utgår ifrån strikt biologiska faktorer.
Citera
2020-01-31, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anthea
När en man är i tjugoårsåldern när han har sex, tillfälligt eller mer som i ett förhållande har ju inga problem med att hans preferens är kvinnor i tjugoårsåldern.

Inte blir det så stort problem när han är i trettioårsåldern heller.

Men sen, börjar, han upptäcka att en del av tjejerna i tjugoårsåldern inte ger samma gensvar som förut. De tittar förbi honom, eller ger ett artigt leende men går därifrån.

Och har han då endast möjlighet att tända på tonåringar och de i tjugoårsåldern blir det väldigt tomt om man ser det från raggningsfronten. Och även vad gäller att ha ett förhållande kvinnor i tjugoårsåldern är mindre intresserade av att vara tillsammans med en femtioåring än vad andra femtioåringar är.

Folk i samma ålder har alltid varandra, men inte de som endast har tonåringar och tjugoåringar i sikte. Ju äldre de blir desto svårare blir det.

Ska inte beskriva en åldrande mans kropp men inte är det något som en enda tonåring eller tjugoåring vill ta i med tång. Som kropp betraktat. Han kan ju ha annat att erbjuda förstås men hans kropp är inte som den var när han var i tjugoårsåldern.

Den åldrande mannens kropp går inte att jämföra med den välpumpade idrottande tjugoåringens.

Män och kvinnor som gillar jämnåriga må ha det så mycket lättare och deras liv blir mer givande än de som växer ifrån allt som de älskar.

Är det något som kan lösas med hypnos, samtalsterapi eller något annat? Någon som hört talas om någon metod att slippa detta lidande? För att ha sex är viktigt i livet.

Tror att det är ett rätt vanligt problem bland äldre heteromän. Många har dålig självinsikt och fattar inte att de har blivit äldre. När de var unga tittade de efter unga tjejer. När de blir äldre tittar de fortfarande efter unga tjejer. Utan att inse att tjejerna i den åldern inte längre är intresserade eftersom de ser en åldrad, gammal gubbe. Medan gubben ifråga inte själv fattar att han har åldrats. Och de som fattar det, tycker ändå ofta själva att de har åldrats med "behag" och borde vara attraktiva bland unga tjejer ändå. Självinsikten är lika med noll, alltså.

Gäller samma för äldre heterokvinnor? Ja, jag inbillar mig att de blir mer sexuellt attraherade av en ung manskropp än av en åldrande gubbkropp. Däremot skiljer sig kvinnor och män åt på så sätt att kvinnor oftast har en bättre självinsikt än män (ofta FÖR bra självinsikt och FÖR dåligt självförtroende). Äldre heterokvinnor springer sällan omkring och sexuellt trakasserar unga män.

Kan terapi hjälpa män att få en bättre självinsikt? Ja, absolut med rätt terapeut.
Citera
2020-01-31, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd
Tror att det är ett rätt vanligt problem bland äldre heteromän. Många har dålig självinsikt och fattar inte att de har blivit äldre. När de var unga tittade de efter unga tjejer. När de blir äldre tittar de fortfarande efter unga tjejer. Utan att inse att tjejerna i den åldern inte längre är intresserade eftersom de ser en åldrad, gammal gubbe. Medan gubben ifråga inte själv fattar att han har åldrats. Och de som fattar det, tycker ändå ofta själva att de har åldrats med "behag" och borde vara attraktiva bland unga tjejer ändå. Självinsikten är lika med noll, alltså.

Gäller samma för äldre heterokvinnor? Ja, jag inbillar mig att de blir mer sexuellt attraherade av en ung manskropp än av en åldrande gubbkropp. Däremot skiljer sig kvinnor och män åt på så sätt att kvinnor oftast har en bättre självinsikt än män (ofta FÖR bra självinsikt och FÖR dåligt självförtroende). Äldre heterokvinnor springer sällan omkring och sexuellt trakasserar unga män.

Kan terapi hjälpa män att få en bättre självinsikt? Ja, absolut med rätt terapeut.
Tror det håller på att vända när det gäller äldre heterokvinnor, allt fler som hänger på dejting appar samt krogen än tidigare.
Kommer bli vanligare med äldre kvinnor och yngre män som drar nytta av varandra.
Samma med äldre män med hög social status/pengar som har förhållanden med unga kvinnor och skaffar fler kullar med barn.
Män med låg status kommer i allt större utsträckning gå barnlösa då kvinnor tjänar allt mer och vi har allt större andel kvinnor med högskoleutbildning.
Incel rörelsen kommer fortsätta växa såvida inte bottenskrapet tar tag i sig själva.

Som man med bra lön/hög status så väntar väldigt goda tider.
Faktum är att denna grupp tack vare feminister kommer ha ännu mera makt i framtiden då kvinnor väljer partner efter status/pengar i högre grad än utseende som män gör.
En äldre kvinna även om hon så är advokat etc kommer att ha det svårt att hitta en ung man såvida hon inte ser väldigt bra ut för sin ålder.
Självfallet får hon till väldigt låg grad ta del av de framgångsrika männen utan får nöja sig med misslyckade men kanske snygga unga män.
Senast redigerad av Regnpojken 2020-01-31 kl. 00:48.
Citera
2020-01-31, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Tror det håller på att vända när det gäller äldre heterokvinnor, allt fler som hänger på dejting appar samt krogen än tidigare.
Kommer bli vanligare med äldre kvinnor och yngre män som drar nytta av varandra.
Samma med äldre män med hög social status/pengar som har förhållanden med unga kvinnor och skaffar fler kullar med barn.
Män med låg status kommer i allt större utsträckning gå barnlösa då kvinnor tjänar allt mer och vi har allt större andel kvinnor med högskoleutbildning.
Incel rörelsen kommer fortsätta växa såvida inte bottenskrapet tar tag i sig själva.

Som man med bra lön/hög status så väntar väldigt goda tider.
Faktum är att denna grupp tack vare feminister kommer ha ännu mera makt i framtiden då kvinnor väljer partner efter status/pengar i högre grad än utseende som män gör.
En äldre kvinna även om hon så är advokat etc kommer att ha det svårt att hitta en ung man såvida hon inte ser väldigt bra ut för sin ålder.
Självfallet får hon till väldigt låg grad ta del av de framgångsrika männen utan får nöja sig med misslyckade men kanske snygga unga män.

Jag är övertygad om att den tiden är över. Kvinnor tjänar egna pengar, är som grupp extremt välutbildade och kommer inte att behöva välja män för sin egen eller sina barns överlevnad som det var förr. Mäns tidigare ekonomiska makt över kvinnor är därmed över och män kommer i framtiden att behöva fundera på vad positivt vi kan tillföra en kvinnas och hennes barns liv. Vi är inte nödvändiga för kvinnor på något sätt längre. Det enda som återstår för oss är att hitta nya vägar att attrahera heterokvinnor på, t.ex genom att erbjuda trevligt, givande sällskap genom livet.
Citera
2020-01-31, 05:59
Medlem
Ljusetidittlivs avatar
Citat:
Tyvärr förstår jag inte vad du skriver så jag vet inte vad jag ska svara?

Vad menar du med att en 20-åring efter första ligget fattar att: oj, han är en Karl? Vad har det med nåt att göra? Och att du knullar som en Gud. Jag fattar verkligen inte.

Frågan handlar alltså om folk som bara tänder på tonåringar och upp till ca 25.

Det han säger är att din analys inte stämmer. Jag är 40 och yngre tjejer är inga problem att landa av just de anledningar han nämner - tvärtom dras de som magneter efter en vuxen och välskött man.

Du generaliserar så grovt att hela din trådstart blir lika irrelevant som tanken att det skulle spela någon roll om vi enbart tände på yngre tjejer. Hade vi bara tänt på yngre tjejer så hade vi ändå legat.
Citera
2020-01-31, 16:10
Bannlyst
En hel tråd dedikerad till att försöka få män att må dåligt? Okay...

Har inte tid med något sånt härnt dravel så ska förklara för dig varför män gillar att hänga kring yngre kvinnor så kanske du fattar att det inte är så konstigt alls och slutar upp med o fjanta dig..

Unga kvinnor är vackra och orörda. Dom har ännu inte förlorat sin feminitet och har inga maskulina drag som samhället hunnit pracka på dem än.. Dom har en speciell energi runt sig som för killar är rejuvenerande och uppfriskande..

Att bara sitta bredvid en ung tjej och snacka, se henne le. Känna doften av hennes ungdom, hennes rena skin, små feminina och nätta händer och höra om hennes syn på livet, se hur nyfiken och glad hon är på allt. Fyller män med energi och livslust..
Att bara umgås med henne en kvart är tillräckligt för flera månaders energi och kämparglöd framöver..
Yngre kvinnor gör män glada och kåta och gör att vi öppnar upp våra hjärtan igen.

Dessa kvinnor har inte hunnit skadats av förhållanden, samhället och andra killar än.. Dom är allt som en kvinna bör vara men tyvärr så finns det få kvinnor som kan behålla den ungdomliga attityden o de flesta tar över manliga beteenden och blir bittra och tråkiga med åren.

Äldre tjejer kommer med mognad. Och har man tur så hittar man en kvinna i sin egen ålder som fortfarande har kvar det vackra beteendet ifrån ungdomen. Tyvärr är det sällsynt. Skulle inte ens säga att det finns en på hundra, utan snarare någonstans runt en på tusen.

Och det är anledningen till varför alla killar gillar yngre kvinnor. Finns inget undantag och alla som varit runt en har kännt av den effekten.

Med det sagt finns det nog jävligt få som enbart tänder på yngre kvinnor. Män har ett stort utbud på val som går ifrån 18 upp till våran egen ålder. Och om kvinnan fortfarande är ung i sinnet så kan vi få samma driv om hon är upp till 57 och fortfarande är vacker..

Vi dömmer därför inte efter ålder.. Vi går efter beteenden.
Citera
2020-01-31, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljusetidittliv
Det han säger är att din analys inte stämmer. Jag är 40 och yngre tjejer är inga problem att landa av just de anledningar han nämner - tvärtom dras de som magneter efter en vuxen och välskött man.

Du generaliserar så grovt att hela din trådstart blir lika irrelevant som tanken att det skulle spela någon roll om vi enbart tände på yngre tjejer. Hade vi bara tänt på yngre tjejer så hade vi ändå legat.

Vet inte hur du förstod trådstarten. Det verkade inte handla om att äldre män som att du när du är åttio kan landa en tjugoåring.

Var det inte frågan om familjebildning. Så vitt jag förstår så åldras även den tjugoåring man startar familj med och får barn. Om man då känner fullständig avsmak för kvinnan till ens barn tio år senare så har ett problem uppstått.

Nu är inte jag den som har någe tips på hur man löser sånt problem. Om karln spyr i sovrummet för att kvinnan blivit fyrtio år sen så funkar väl samlivet ganska dåligt???

Vad gör en man som bara kan tända på 2p-30 och sen anser att kvinnan är förbrukad sexuellt sätt??? Men visst kan män betala en tjugoåring och få knulla när han är åttio men vad hjälper det om det är en familj han vill ha, där mor och far är tillsammans och ser barnen växa upp?
Citera
2020-01-31, 17:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Jag tycker att det biologiska tugg som somliga män här använder för att motivera att äldre män skulle tända på unga tjejer medan unga tjejer skulle gilla äldre män är lite suspekt.

Om vi faktiskt tar det från en evolutionär, för dina gener vidare-approach utifrån den period när större delen av våra instinkter formades, alltså paleolitikum, så blir det ungefär såhär.

Vi har Ugh, som är en stenåldersjägare som vandrar i med sin grupp på 30 personer och ibland stöter de på andra liknande jägargrupper i ungefär samma storlek. Vi kan antingen tänka oss att dessa grupper praktiserar lösa förbindelser där Ugh kan ligga med vem han vill så länge hon ger samtycke (eller kanske inte ens det, om man ska göra en brutal tolkning). Då lär Ugh ha evolutionär fördel av att sätta på allt av kvinnligt kön som ens teoretiskt kan tänkas bli gravida. Hur många snygga 20 åringar kan Ugh stöta på i en livstid? Kanske en (1) om han har tur, men henne lär ju alla de andra jägarna också ränna efter i så fall. Kvinnor kan bli gravida upp till runtomkring 45, och en stenålderskvinna som levt hårt och vandrat i solen såg antagligen mer ut som en 65+ tant i den åldern. Från ett evolutionärt perspektiv borde Ugh ändå ha gynnats av en "varför inte?" approach till att ligga med henne för sett till att hon ska kunna bli gravid och föda hans barn räcker det egentligen om han lyckas pricka hennes absolut sista ägg.

Eller så praktiseras det monogami i stammen, och då är det ju helt klart till Ughs fördel att i första hand försöka få tag på en kvinna under 30 för att ha bättre chans att få avkomma. Notera dock i första hand, i brist på yngre vore det fortfarande bättre för Ugh att satsa på någon äldre än så än ingen alls. Emellertid, ska Ugh investera hela sin möjlighet till att föra sina gener vidare i en enda kvinna blir hennes egenskaper, både sett till förmåga att framgångsrikt uppfostra avkomman och sett till att ge barnen bra gener viktiga. Viktigare än att hon är yngst och snyggast.

Evolutionärt verkar det helt enkelt som att den drift som bäst gynnats hos män hade varit att vara sugna på att sätta på allt som ens möjligtvis fortfarande vore fertilt på kvinnosidan, inte att rata alla över 25...

För Ughlina på samma savann är det dock en helt annan sak. För henne räcker det nämligen inte med att barnets far orkar springa ifatt vildhästar och bära stockar till hyddan just vid fortplantningstillfället, han ska orka det i minst ett decennium till och helst betydligt längre, eftersom det är så länge hon kommer behöva honom för att skydda och skaffa mat till barnen/barnet. Att i det läget bli gravid med en 45 + man torde vara ett evolutionärt sett katastrofalt dåligt val. Snarare låter det helt enkelt så att om man tittar på enkla biologiska och evolutionära utgångspunkter så är det kvinnor som borde känna obehag inför en man past his prime än vice versa.

Nu tror jag förstås att allt detta är alldeles oerhört förenklat och att vi människor är mycket mer anpassningsbara och komplexa än att sådana resonemang räcker för att förklara våra relationer eller ens vår sexdrift fullt ut. Men resonemangen som somliga i tråden för är ologiska till och med om man utgår ifrån strikt biologiska faktorer.

Och sett ur Ughlinas synvinkel, om hon har valmöjligheter, varför skulle hon välja Ugh om han legat med flera kvinnor ur gruppen? Han har då flera barn och kvinnor som han måste skaffa mat till, alltså många fler munnar som ska dela på hjorten som Ugh kommer hem med.
Eller så struntar Ugh i sina förra ligg och sina barn, och är därmed dåligt pappamaterial.
Citera
2020-01-31, 17:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av keterparyd

Ja det är ju bara att se inläggen på forumet "Män åldras som vin". Dessa inlägg är alltid från män.
Mäns testosteron börjar sjunka med åldern, det låter inte i mina öron som att man åldras som vin.

Jag är en av dom som tänder på unga killar, 18-22 tycker jag är bästa åldern och som man kan gissa av mitt användarnamn är jag 31. Skulle aldrig ragga på en kille som inte visat intresse för mig vilket många äldre män gjorde mot mig och mina kompisar när vi var unga, minns fortfarande hur vi äcklades av dom.

I dagsläget är det hur lätt som helst att få unga killar. Den dagen ingen ung kille vill ha mig då... Då får jag sänka mina krav eller vara utan, sorgligt men sant. För betala för sex med pengar eller uppehållstillstånd tänker jag inte göra.
Citera
2020-01-31, 17:28
Medlem
Ljusetidittlivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollydexter
Vet inte hur du förstod trådstarten. Det verkade inte handla om att äldre män som att du när du är åttio kan landa en tjugoåring.

Var det inte frågan om familjebildning. Så vitt jag förstår så åldras även den tjugoåring man startar familj med och får barn. Om man då känner fullständig avsmak för kvinnan till ens barn tio år senare så har ett problem uppstått.

Nu är inte jag den som har någe tips på hur man löser sånt problem. Om karln spyr i sovrummet för att kvinnan blivit fyrtio år sen så funkar väl samlivet ganska dåligt???

Vad gör en man som bara kan tända på 2p-30 och sen anser att kvinnan är förbrukad sexuellt sätt??? Men visst kan män betala en tjugoåring och få knulla när han är åttio men vad hjälper det om det är en familj han vill ha, där mor och far är tillsammans och ser barnen växa upp?

Jag tror du missade första och tredje stycket i trådstarten.
Citera
2020-01-31, 17:34
Bannlyst
Citat:
Många poängterar ju att kvinnor i övre tonåren till 25 är finast. Allt annat är skräp typ. Inte alls alla men det finns de som framhåller det som en sanning.

Om man då ser till dessa som beskriver kvinnor över 25 som mer än väl är på väg utför och inte har något annat hämta hos män längre.

De män som har en så kraftig aversion mot kvinnor som är över 25 torde få det svårt att få ihop ett normalt familjeliv. Att pappan i familjen ser på den trettioåriga mamman som något vidrigt sexuellt sett så ser jag situationen som lite jobbig. Och blir hon sen fyrtio måste det ju vara olidligt.

Sen ser jag det väl inte som konstigt att män tycker att unga kvinnor är vackra. Det jag ser som konstigt det är att kvinnor över tjugofem är takras som bara kan sitta och vänta på döden typ,
Människor som har den synen på andra är ju dumma i huvudet/socialt inkompetenta eller annat. Det är ingen normativ sanning alls. Låt dessa ruttna bort eller hitta strategier själva.
Citera
2020-01-31, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljusetidittliv
Jag tror du missade första och tredje stycket i trådstarten.

Rubriken tycker jag pekar på att en mans liv blir sämre ju äldre han blir om han äcklas av kvinnokroppen som är över 29 när han vill ha ett familjeliv.

Tror du missade hela inlägget. Det är det som är i rutan under rubriken.

Bara för att en man tycker att kvinnor blir motbjudande efter 29 kan de väl vilja ha ett familjeliv. Och kan de inte hålla fast med kvinnan utan ser henne som äcklig faller ju lite av idéen med kärnfamiljen.

För män som bara vill ha tjugoåringar får ju stora problem med att ha en kärnfamilj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in