2020-01-30, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farsan.Baloo
Du slängde dig själv i andrahandssorteringen. Problemet med kvinnor som dig är att ni saknar självinsikt och självkritik. Ni är emotionellt handikappade pga bla daddy issues.

Men ha ha uppe i varv nu? Varför skulle jag bry mig om i vilken sortering andra kastar mig i. Fullständigt ointressant för min del. Varför skulle jag bry mig?

Tråden handlar om mäns problem att inte bli vuxna, att psykologiskt fastna i en dröm att vara evigt unga och inte kunna växa som människor.

Det kan inte vara roligt för en man att inte kunna komma vidare på grund av en psykologisk låsning vid att bara vara tjugo år.

Andra män växer, de utvecklas, de tar ansvar, de har ett bra sexliv med sin fru, de jobbar och de gör roliga saker tillsammans. Det som kallas familj. Och en del stackare kan inte de för de har fått någon låsning, de saknar möjlighet att växa. Men de kanske inte går att hjälpa men någon borde trösta dem.
Citera
2020-01-30, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anthea
Men ha ha uppe i varv nu? Varför skulle jag bry mig om i vilken sortering andra kastar mig i. Fullständigt ointressant för min del. Varför skulle jag bry mig?

Tråden handlar om mäns problem att inte bli vuxna, att psykologiskt fastna i en dröm att vara evigt unga och inte kunna växa som människor.

Det kan inte vara roligt för en man att inte kunna komma vidare på grund av en psykologisk låsning vid att bara vara tjugo år.

Andra män växer, de utvecklas, de tar ansvar, de har ett bra sexliv med sin fru, de jobbar och de gör roliga saker tillsammans. Det som kallas familj. Och en del stackare kan inte de för de har fått någon låsning, de saknar möjlighet att växa. Men de kanske inte går att hjälpa men någon borde trösta dem.

Läste inte ditt inlägg. Skriv sammanfattat till kritan annars bespar mig politiska omkörningar.
Citera
2020-01-30, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavan
Man kan få 20 åringar oavsett ålder, så länge cash i plånkan.

Visst har du nog med pengar kan du få en tamilsk pojke att slicka dig ren i stjärten.

Det hela handlar om ett problem, för vissa män, som inte klarar av att utvecklas och därför inte kan ha familjeliv och leva normalt.

Det har inget att göra med att män gärna har sex med yngre.

Men tydligen är det ett stressande ämne och det till den mån att man missar själv diskussionen. Man verkar tro att man inte får knulla tjugoåringar när man är femtio och då knasar tankeförmågan totalt.
Citera
2020-01-30, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anthea
Man verkar tro att man inte får knulla tjugoåringar när man är femtio och då knasar tankeförmågan totalt.

Kallas i vardagligt språk för "gubbsjuka" och är VÄLDIGT vanligt bland män. Tyvärr finns det en väldigt enkel förklaring till varför det sker.
Citera
2020-01-30, 15:19
Medlem
Citat:
Nu är detta bara en hypotes men det känns lite som en snyftartikel från Aftonbladet där TS är en kvinna, nu inne i medelåldern, som har en man som tittar hej vilt på yngre flickor.

Har bara en sak att säga och det är: "buhu".

Nja det handlar mer om att en del unga män stannar i sin utveckling. De kan inte bli vuxna män. Det har absolut ingenting att göra med att män vill ha sex med yngre kvinnor. Det är väl självklart att de vill och ska.

Jag tänker på de män som stannar i tjugoårsåldern. Som inte kommer vidare. Som inte växer upp. Deras sexuella fokus på enbart tjugoåringar gör det svårt för dem att ha en familj. Om mannen inte klarar av at sex med sin fru för att hon fyllt trettio är det ju ett problem för honom. Han vill ha en annan tjugoåring och startar då en ny familj. Några vändor till så står han där med lämnade familjer bakom sig, och hör och häpna han är i en ålder där inte en enda tjugoåring vill ta i honom med tång för han är för gammal.

Mannen vet att han tappar suget när hon närmar sig trettio. Han borde söka sig hjälp för att bearbeta sin situation, inte för att inte gilla tjugoåringar utan för att kunna ha ett familjeliv.
Citera
2020-01-30, 15:21
Medlem
Citat:
Kallas i vardagligt språk för "gubbsjuka" och är VÄLDIGT vanligt bland män. Tyvärr finns det en väldigt enkel förklaring till varför det sker.

Och en väldigt enkel förklaring till varför det blir väldigt pinsamt. Särskilt för flickorna och de unga kvinnorna.
Citera
2020-01-30, 15:29
Avslutad
OBS! Topic är män som bara finner unga damer attraktiva och de problem detta kan medföra för männen samt om de går att lösa. Om det finns problem. Topic är inte äldre kvinnors sexuella roll i samhället. /VitKalla
Citera
2020-01-30, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Svartsjuka kvinnor som är rädda för sexuell konkurrens kallar det för gubbsjuka ja.

Hjälpa män från att attraheras av unga tjejer med terapi. Ni låter som värsta stalinist-fascisterna.

Ni gör er själva till åtlöje. Ni är inte sexuellt intressanta. Unga snygga tjejer är det däremot. Lev med det. Ni kan aldrig ändra på det.
Vilka unga tjejer visar intresse för gamla män ser då inte en massa par där mannen är 50+ och kvinnan är i 20-års åldern ute i samhället när man räknat bort de som åkt till Asien och hittat någon som är i behov av försörjning
Citera
2020-01-30, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Vilka unga tjejer visar intresse för gamla män ser då inte en massa par där mannen är 50+ och kvinnan är i 20-års åldern ute i samhället när man räknat bort de som åkt till Asien och hittat någon som är i behov av försörjning

Nej, men 35-45 och 20-25 är inte ovanligt. Ännu mindre i andra länder än Sverige, där är det ännu vanligare.
Citera
2020-01-30, 19:32
Medlem
Timoteuss avatar
Känner några män som liksom "fastnat" i en viss ålder och ja, det blir svårare för dem att hitta någon. Nu har jag inte korsförhört dem om orsakerna, men mitt intryck är att de alla haft en relation som gick snett, ni vet den där sorten där allt var som upplagt för succe, men det ändå var något som gjorde att det inte funkade, men de kan inte sätta fingret på exakt vad, varpå de mådde kasst och upplevde att deras liv tappade fart, färg, känsla. Alltsedan dess är det som att de letar efter dörren tillbaka in i 25-årsåldern då de skall ta upp den tappade tråden, hitta en likadan tjej som den gången och bli lyckliga.

Särskilt en glor alltid på samma typ av tjej som han hade då: hår, ögon, kroppsform. Det är som om han inte riktigt ser andra tänkbara kandidater. Jag har prövat att förslå andra kvinnor som vi känner och som var riktigt heta, men nej. De är alltid för feta (även när de har strl 38) och gamla, fastän han alltid är äldre och har fler extrakilon än damen ifråga.

Jag har dragit slutsatsen att den här sortens män nog egentligen inte gillar kvinnor särskilt mycket. De är inte bögar, tvärtom vanligen knastertorrt hetero, men de saknar "sexuell" i "heterosexuell", alltså drivet, den där blicken på kvinnor, den där oförfalskade glädjen en man som gillar kvinnor visar i ansiktet när han ser på en kvinna, ungefär som ett barn som får se en tårtbit. En karl som verkligen gillar kvinns, ser potentialen i dem och deras kroppar. Den här sorten ser alla fel, allt med kvinnan framför honom som möjligen skulle kunna hindra honom från att få upp den om de två skulle komma i närkontakt.

Frågan är vad man gör åt det. Det är lite för känsligt på kompisnivå tycker jag själv iaf. Att säga åt någon att sikta på nåt rynkigt och rundlagt i sin egen liga känns ju mest lite tyket.
Citera
2020-01-30, 19:39
Medlem
Questioneers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Är man en gammal gubbe och bara tänder på 20-åringar så får han väl kompensera på annat sätt eller köpa en hora. Tror kvinnor har det betydligt värre när dom kommer upp i åldern och söker ett förhållande då dom varken har utseendet och män bryr sig i väldigt liten grad hur bra med stålar hon har.
Finns gott med desperata män som knullar nästan vad som helst, du behöver bara gå in på tinder eller familjeliv för att se hur desperata dessa simps är.
Citera
2020-01-30, 21:47
Medlem
Närmar mig själv 30 och visst har TS rätt.
Vi kommer alltid finna 18-25 åringar som allra attraktivast.
Oavsett vad fan din man säger så ljuger han om han säger annat.
Det handlar om ren och skär biologi.
Kvinnor förfaller snabbt, män åldras med värdighet då våra kroppar inte tar stryk av graviditet och tyngdlag på samma sätt.
Grått hår e dessutom snyggt på män, knappast på kvinnor.

Kan absolut finna äldre kvinnor sexiga, min senaste var en kvinna på 44, det var väldigt spännande eftersom jag aldrig varit med någon äldre förutom.
Men oavsett så kommer alltid en ung kvinna vara mycket mer spännande.
Förstår att det svider för alla dom kvinnor som känner så när det faktiskt stämmer.

Ska vi stå ut med det där perfekta familjelivet du snackar om så ska du också vara en väldigt bra kvinna som behandlar din man med respekt och kärlek istället för drama och sattyg som verkar va en norm bland dagens tjejer och kvinnor.
Men du får tyvärr acceptera biologin att vi män vill sprida våran säd och ni kvinnor är "nesters" som vill ha familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in