Citat:
Ursprungligen postat av
vlkmslf
Som jag förstår det så undersöker den studien 99 patienter som redan utvecklad viral lunginflammation till följd av 2019-nCoV och finner en dödligen om ca 11 %. Det är inte detsamma som att 11 % av smittade med 2019-nCoV dör.
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)30211-7/fulltext#bib3
Nej, nej och återigen nej. Det är INTE samma artikel jag hänvisar till!
Den studien jag refererar till var den första och anger att av 41 patienter avled 6, vilket är lite under 15%.
Helt korrekt som du anger, påstår varken jag eller forskningsrapporten, att för all framtid kommer lika många eller t.o.m fler procent att avlida, beroende på ett otal faktorer som jag tyvärr inte har tid att ange.
Men, det är ändå en inledande indikation att
Coronaviruset har ovanligt HÖG DÖDLIGHET och inte är jämförbart med ett ordinärt förkylningsvirus...
Att ett flertal internationella och nationella förståsigpåare i dagsläget delar antalet avlidna med smittade och kommer fram till en helt annan dödlighet än forskningsrapporten menar jag är HELT FEL i detta läget
Läs gärna mitt tidigare inlägg om de 10 skjutna i magen och beräkningen av dödligheten för detta...