2020-01-26, 21:02
Medlem
selusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Preppa som fan. Har haft det här på känn sedan planen flög in i tornen.
Men man känner sig aldrig redo, ungefär som julklappar.

Haha i haft det på känn i 20 år alltså. Bra magkänsla.
Citera
2020-01-26, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lexitp
Hur blir det med jobb och sådant?

Ni andra som peppar, ska man riskera att bli sparkad?

Vad väljer du?? Överleva Eller dö pga ett arbeite?
Citera
2020-01-26, 21:03
Medlem
90 000 sjuka???
En "whistleblower" från Wuhan har gjort ett inlägg där hon säger att situationen är betydligt värre än vad vi kan tänka oss.
Tydligen så smittar Corona viruset 14x14 osv osv...

https://youtu.be/XHZ0p6y8t9E
Citera
2020-01-26, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Vad väljer du?? Överleva Eller dö pga ett arbeite?

Men vissa människor behöver t.ex betala av huslån, hyra av lägenhet etc. Tänk om man blir av med sitt boende om man t.ex inte går till arbete- förlorar lön?
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Läste i går att Kina förbjuder gruppresor utomlands from måndag. Kan nån hitta nån länk ? Iallafall en tröst.Men som du skrev , varför gör inte vi något på tex Arlanda när många länder gör nån slags check ?

Jag begriper inte heller att Europa ens tillåter flygtrafik från Kina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Javisst men det är väl självklart?

Verkar som du inte tyckte det utan föredrog klorin. Men nu är det så att diskussionen om handsprit pågår fortfarande om vad den kan sanera och inte.

Tex vinterkräksjuka
Vad man har kunnat se i studier är däremot att handdesinfektion som innehåller väteperoxid kan eliminiera minst 99,99 procent av caliciviruspartiklar. Folkhälsomyndigheten rekommenderar noggrann rengöring med tvål och vatten och att du efter handtvätt kan använda handsprit eftersom den verkar mot andra bakterier och virus som kan göra oss sjuka.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2018/december/sasongen-for-vinterkraksjuka-ar-igang/
Citera
2020-01-26, 21:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Donald Trump har nu uttalat sig. Låter ganska vettigt faktiskt:

https://i.ibb.co/gyKdKm0/1579809736065.png

Jag brukar gilla det Trump säger, men han missar ju att viruset har smittat mellan människor också. Det är ju långt ifrån bara dom som själva varit på fisk- och djurmarknaden, som insjuknat.
Citera
2020-01-26, 21:05
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja jag vill minnas att den bästa ligger på 50-60 %.

Det beror på att bakterier sluter sig i ett hölje när de exponeras för starkare sprit.

Du borde varit i skolan istället för att pillat i pojkrummet.

Detta är virus och inte bakterier.
Citera
2020-01-26, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
En teori

1. De som påträffats ute i världen har alla smittats i Wuhan.
2. Det krävs rejäla doser av smittan för att ge effekt.

Därför har vi inte sett allvarliga fall smittade av de som man påträffat ute i världen.

De läkare som smittats har friskförklarats och troligen inte smittats av primärsmittan.

Alltså i min teori så krävs det att man smittats i primärområdet för att det ska ge allvarlig effekt.

Givetvis kan jag ha fel men en teori.

Men det är nog något som är speciellt med Wuhan. Antingen har det med djur att göra eller så är det något med laboratoriet. Någon svensk som bor i området skrev att myndigheterna hade varnat för att de skulle släppa något från luften klockan 4 på natten. Det skulle kunna vara något medel mot djur eller virusdödande. Märkligt i alla fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Verkar som du inte tyckte det utan föredrog klorin. Men nu är det så att diskussionen om handsprit pågår fortfarande om vad den kan sanera och inte.

Tex vinterkräksjuka
Vad man har kunnat se i studier är däremot att handdesinfektion som innehåller väteperoxid kan eliminiera minst 99,99 procent av caliciviruspartiklar. Folkhälsomyndigheten rekommenderar noggrann rengöring med tvål och vatten och att du efter handtvätt kan använda handsprit eftersom den verkar mot andra bakterier och virus som kan göra oss sjuka.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2018/december/sasongen-for-vinterkraksjuka-ar-igang/
Nej jag föredrar inte klorin. Jag föredrar tvål och vatten mot virus och handsprit mot bakterier.
Citera
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Många svenska åker till thailand så det finns risk det kommer hit

8 fall än så länge i Thailand, nr två i listan efter Kina. Så snart självklart i en stad nära dig.
Senast redigerad av santacl 2020-01-26 kl. 21:13.
Citera
2020-01-26, 21:08
Medlem
Kanske nu man vill bo i Norrland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här