Citat:
Ja ja, Kina är kört, 1.5 mdr människor är strax döda... jisses. Jag får intrycket av att ni alarmister är ganska så unga (?) Har man varit med ett tag så har man hört allt det här ett antal gånger förut. Av vad vi hittills vet så har denna influensa lika låg dödlighet som vanlig influensa som drabbar oss varje år (och ja jag förstår att alla insjuknade som kommer att dö inte har dött ännu men ökningen av antalet döda är väldigt moderat) Ca 1000 svenskar dör varje år av vanlig influensa. Ännu har inga unga och (tidigare) friska människor avlidit av detta virus.
Nej, detta är inte jordens undergång. Jag var förresten på väg till Kina under sportlovet men SAS har ställt in flyget så det får bli en resa till ett av Kinas grannländer istället (sannolikt via Bejiing flygplats, en stad som nu har 134 bekräftade fall av coronavirus på 10 millioner invånare och kanske 10 000 fall när jag landar där.
Edit; en orsak till att Kina blåser upp detta över alla proportioner är nog att den kinesiska staten önskar att utmåla den stora staten som oundvärlig så att kineserna skal förstå att den massiva kontrollerande staten är helt essentiell.
Nej, detta är inte jordens undergång. Jag var förresten på väg till Kina under sportlovet men SAS har ställt in flyget så det får bli en resa till ett av Kinas grannländer istället (sannolikt via Bejiing flygplats, en stad som nu har 134 bekräftade fall av coronavirus på 10 millioner invånare och kanske 10 000 fall när jag landar där.
Edit; en orsak till att Kina blåser upp detta över alla proportioner är nog att den kinesiska staten önskar att utmåla den stora staten som oundvärlig så att kineserna skal förstå att den massiva kontrollerande staten är helt essentiell.
Det är inte "alarmisterna" i tråden som är de irrationella, de noterar ju bara att omvärlden reagerar på winnie the flu som om satan kastat pesten på oss. Det är "som en vanlig förkylning"-gruppen, vilka stirrar sig blinda på siffror som är omöjliga att verifiera, som är de verkligt irrationella. Jag är inte purung och jag har då aldrig varit med om att man sätter 100 miljoner i karantän och drar i handbromsen på världsekonomin för ett litet influensavirus.