Citat:
Ursprungligen postat av
vanligmorsa75
Jag är på riktigt nervös över detta virus.
Don't be. Just nu passerar en liten sten planeten mars, och kommer inom 2 år att riskera att hamna så rätt i jordens omloppsbana att den riskerar att träffa Dig i huvudet oavsett var du är på jorden. That, should worry you.
Detta virus är av en karaktär som medför att du som inte har vare sig KOL eller andra lungproblem, har stor chans att överleva en sammandrabbning mellan din kropp och viruset.
It's a War, and your 'Kung Fu' is Strong.
Citat:
Ursprungligen postat av
vanligmorsa75
Vi ska få gäster dit jag jobbar som kommer från Kina och fick idag höra av den ena personen i familjen att barnen är sjuka i vad dom tror är influensan. Feber och hosta. Dom har ej blivit testade för att dom ej vill belasta sjukvården. Någon som vet om man enligt lag får neka gäster att checka in på ett hotell vid misstanke om viruset ?
Rent bokstavsjuridiskt så har du inte rätt att neka dem boende utifrån de premisserna, men jag har svårt att se en enda domstol i Sverige som har nämndemän som kan tänka sig att Fälla dig för sådant i nuläget. Nämndemän är politiskt tillsatta, och ingen av dem kommer att vilja riskera den fuckup som ett sådant mål kan ge dem i förlängningen.
KRÄV att de presumtiva hotellgästerna Testar Sig och får en "clean bill of health" innan du släpper in dem i ditt hotell.
If the law gives you any trouble for that, I'll hire (and pay for) people who can defend you properly.