Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Jag vet, men den jag svarade pratade om kräftfiske. DÅ är myndigheterna effektiva, när en tolvårig pojke har satt ut en "illegal" kräftbur...
Det stod i Daily Mail i alla fall.
Läste i Sydtyskan att den först smittade tyske mannens fru och barn är friska än så länge, i alla fall. (Men tre kollegor till honom har insjuknat, och befinner sig nu i karantän på sjukhuset.)
OK. Du kanske inte måst upprepa din sverigefientliga avsky för Svenska institutioner. Vi har fattat att du inte gillar Sveriges sätt att hantera det här. Det är inte riktigt topic i den här tråden. Dessutom blliir det tjatigt.
Eftersom jag hör till dina favoritobjekt att basha ska jag ge dig ett köttben, när jag ändå har dig på tråden:
Jag hade fel. Jag påstod att handprit hade liten eller ingen effekt på detta virus. Handsprit är faktiskt effektivt mot den här typen av virus. Corona ä ett höljeförsett virus, vilket handprit rår på.
Jag trodde, felaktigt, att det var ett naket virus. Jag är ju ingen virolog av facket utan bara en vanlig sjuksköterska. Även om jag har poäng mikrobiologi i min fil. kand.