2020-01-30, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Vad fint med WHO som hyllar en diktaturregim. Hoppas kinesiska folket är lika nöjda med regimen.

Helt sjukt vad han slickar kinas kulor!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Vad sägs om ett grillspett med hel fladdermus på? Sjukt vad de sålde för djur på marknaden i Wuhan.

https://www.youtube.com/watch?v=7tRXR-1vlZg
Vill inte se men fy vad äckligt
Citera
Medlem
NormanRosemonts avatar
2009-2010 var väl också en global emergency, eller minns jag fel? Vad är skilnanden på att deklarera "globalt nödläge" och att deklarera "Pandemi"?
Citera
Medlem
Ingen begränsning på internationella resor.
Citera
2020-01-30, 20:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
OK jag tar ett steg tillbaka, det du nu skriver är mer resonabelt.

Jag tolkade in i ditt resonemang om att viruspartiklar kan spridas fritt i atmosfären som att du ansåg att den kontaminerade delen av atmosfären kan ge smitta.

Men det fungerar inte så. Aerosolsmittor smittar bara på ett ganska begränsat avstånd.

Jag är inte sämre än att jag kan be dig om ursäkt för mitt missförstånd men försök att avhålla dig från personangrepp. Det gynnar inte en konstruktiv debatt.

Och jag inte sämre än att jag också kan be om ursäkt för en något hård attityd.

Virus i aerosol tar sig så långt som aerosolen består, hur långt är ju också svårt att beräkna då det också har med väder och vind att göra.

Jag har bett om ursäkt, vi kan gå vidare, det aktuella viruset är inte luftburet.
Citera
Medlem
WHO: China number one!

Cheeses alltså...
Citera
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Något som World Health Organization diskuterar som särskilt allvarligt för tillfället är om smittan sprids till länder med extra dålig sjukvård. Jag tänker på hur dåliga vissa afrikanska länder skulle vara på att hantera en smitta som sprids okontrollerat i deras mångmiljonstäder.

Jag tänker på Sverige med ett miffo till statsminister.
Citera
2020-01-30, 20:49
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealRoastBeef
Jäkligt intressant, måste kika på denna. Bra grävt!
Ja lite intressant, men datan bygger på ett litet sample med åtta personer. Går inte att dra några generella slutsatser från det.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Ingen begränsning på internationella resor.

Det står helt utanför WHO's kontroll att deklarera något sådant.

Ett väldigt ödesmättat tal av WHO-presidenten. "This is the time for solidarity".

Fruktansvärt allvarligt är detta nu, jag vill inte skrämma upp någon, men detta är verkligen extremt allvarligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Registrerad.Medlem
Man har använd fladdermöss för att forska virus på i Wuhan då fladdermöss är extremt motståndskraftiga. Sedan har fladdermössen läkt ut och hamnat på en marknad i staden.

De har fortfarande in jobbannons uppe, daterad i november. Första fallet var i december.

Se är själva och läs längst ner.

https://translate.google.com/translate?hl=en&sl=zh-CN&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.whiov.cas.cn%2F105341% 2F201911%2Ft20191118_5438006.html%3Ffbclid%3DIwAR0 rcOqWp5Ga DyWtAts_JUGaG3kUOLg0ztbNLx9m7P-L8GCtBzpXoqjZ2hE

Jag stödjer denna teori fullt ut. Därav de extrema åtgärderna tagna av Kinesiska regimen.
Citera
2020-01-30, 20:50
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Man kanske inte är rädd enbart för din egen del utan mer framförallt för släktingars skull som inte är lika starka och vitala.

Jag har identifierat åtminstone 3 av mina älskade släktingar, som definitivt skulle stryka med om detta virus sprids med full kraft. Let's hope for Chinas internet security's sake that they Dont.
If they Do, a Good Man Will Go To War. Demons will run if that happens.
Senast redigerad av Trolltestet 2020-01-30 kl. 20:53.
Citera
2020-01-30, 20:51
Medlem
Haha, fyfan va WHO slickar Kina i röven asså!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in