2020-01-31, 12:39
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Allt tyder på att den är så harmlös. Dödsfallen stiger inte i skyarna. Sluta sprid skit.

Du kanske ska prova att styrka dina ord med källor om nån ska ta dig på allvar troll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Det dör 10k-100k människor pga cancer i Kina. Ditt jävla trollfuck.
Hört talats om logiskt tänkande? Det är en sak att ha en dålig attityd mot människor som försöker diskutera ett allvarligt problem men du kan inte ens tänka klart.

Vet du ens varför? Jag vet varför, men du som sprider skit, berätta varför fler dör i cancer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Det spelar ingen större roll om man missar en del fall i ett aktivt utbrott.
De flesta smittade blir inte allvarligt sjuka. Och därmed vet inte sjukvåden om dessa fall.
De som blir allvarligt sjuka har det gemensamma att de är äldre med tidigare sjukdomar.

Fokus ligger så klart på att begränsa smittan från att nå fler.

Men anmälningar och rapportering av personer som dött utanför sjukhus är ytterst viktigt, i annat fall vet man inte hur dödlig sjukdomen är.

Idag är det dock inte troligt att det ligger sjuka äldre i sina hem - så vida de inte väljer att stanna hemma.
Du har inte en aning om hur stor andel av fallen som kommer till myndigheternas kännedom.

Hosta upp data på hur stor andel av de smittade som blir allvarligt sjuka, annars kan du ju sluta förpesta den här tråden med samma mantra.
Citera
2020-01-31, 12:40
Medlem
Varför sitter folk härinne och jämför coronaviruset med cancer och trafikolyckor?
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Släppt både igår & inatt. Länkade den igår här i tråden. Han är påväg till England nu.(om han inte landat ännu) Sen karantän i 2 veckor. Sen vidare till Irland. Om vi syftar på samma...
https://youtu.be/b-2jNgjLCyY
https://youtu.be/9GhJ6dSTnVo

Nej jag tänkte på denna kinesiska killen

https://www.youtube.com/watch?v=5hFNOiCOLJ0&feature=youtu.be
Citera
Medlem
Citat:
Det har väl så långt visat att den är mindre smittsam än SARS

Du menar utanför Kina?
Citera
2020-01-31, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Är det någon som hittar ett enda klipp från inside Wuhan från idag? Senaste för två dagar sedan.
Det är helt tomt där jag letar.
Vad händer? Varför kommer det inget därifrån?
Någon som kan länka ett klipp?

Utan att anstränga mig bläddrade jag förbi videos på brevbärare, tomma gator och påstått bråk på byggplatsen för det tillfälliga sjukhuset i går.
Citera
2020-01-31, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Du menar utanför Kina?

Även i Kina. SARS spridde sig så in i helvete när det begav sig.
Citera
2020-01-31, 12:42
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Citat:
Corona är ett virus som ger influensa. Vad är svårt att förstå?

Den kan dessutom ge virusorsakad lunginflammation, ge sig på interna organ och utlösa dödlig överreaktion av immunförsvaret. Är det i linje med dina vanliga influensor?
Citera
2020-01-31, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Så du har foliehatten på! Vid en vägolycka dör du själv på en väg, köra överallt med din viruskropp utan broms är lite annorlunda, sirru. Dum jämförelse, eh.
Jag skriker lite för att jag vill behålla min hälsa genom att varna andra till försiktighet då vi hänger ihop i detta virus spel.

Varför skriker du?

Skiträdd bakom ihåliga masken?
Citera
2020-01-31, 12:43
Medlem
Citat:
Det har väl så långt visat att den är mindre smittsam än SARS
Den är mycket mer smittsam än SARS, antalet fall överstiger nu antalet SARS-fall trots att epidemin pågått under mycket kortare tid.

Varför sprider du sådan desinformation?
Citat:
Allt tyder på att den är så harmlös. Dödsfallen stiger inte i skyarna. Sluta sprid skit.
Nej, det är långt fler som blir allvarligt sjuka. Man tror att så många som 20 % får lunginflammation. Det är ett livshotande tillstånd om du inte visste det. Dödstalen ökar stadigt och vi vet mer om några veckor. Men hittils pekar allt på en mycket svårare sjukdom än vanlig influensa.
Citera
2020-01-31, 12:44
Medlem
Citat:
Nej, ingen har konstaterat något då ingen har färdig data.
Data finns visst, 10000 officiellt smittade 20% blir allvarligt sjuka och minst 2% procent dör, Who:s siffror, notera att dom allvarligt sjuka har hittills kunna fått adekvat hjälp på sjukhus, när den hjälpen inte finns längre kommer dödligheten skjuta i taket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in