Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
Det är ju du som påstår att de fysikaliska lagarna är radikalt annorlunda för dessa coronavirus än för andra, liknande (till massa och form).
Jag är ingen fysiker det är sant men jag kan dra slutsatser av den totala bilden av smittspridningen. Jag har bara fysik från naturlinjen (det hette så på min tid) i gymnasiet.
Var påstår jag att de fysiska lagarna är annorlunda för olika typer av virus, till massa och form?
Jag förväntar mig ett svar här i tråden, du tar heder och ära av mig med ett falskt påstående. Mycket tål jag, men sånt skitsnack gör mig riktigt förbannad.
Nå, erkänn att du lögnar och be om ursäkt.
Fysik är inte sin starka sida, den blottan har vi sett alldeles övertydligt. När du i tråden försöker förklara sakernas tillstånd med felaktiga påståenden får du helt enkelt vara beredd på att någon griper in och stoppar galenskapen. Och helst också bara svälja att du var ute på hal istället för att inta en försvarsställning.
En partikel, virus eller annat kan färdas i atmosfären, hur långt och högt bestäms av luftströmmar och termik.
Till och med en bil kan färdas i atmosfären, i en tromb till exempel, så försök inte inbilla läsarna att ett virus inte kan färdas längre sträckor i atmosfären.
Jag måste vara övertydlig för att du ska förstå.