2020-01-30, 06:33
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Novus januari

S 24,2
SD 22,6
M 18,3
V 10,4
C 8,7
KD 6,1
MP 4,6
L 3,5

Oj S står sig bra i denna mätning, MP fortfarande över 4%, och L under.
173 mandat för M+KD+SD.
Inte tillräckligt då C säkert kan gå ihop med V.
Senast redigerad av TonyBergman 2020-01-30 kl. 06:35.
2020-01-30, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kortrockad
Tyvärr inte.

Notera även hur våra "kära" kvinnor röstar - fortfarande!

https://www.svt.se/special/valjarbarometern/

Man blir ju spyfärdig. Kvinnlig rösträtt är bland det dummaste vi någonsin genomfört. De vill uppenbarligen bli våldtagna av en mörk främling i en skogsdunge och se sina barn knivrånade.

Godnatt Sverige!
Senast redigerad av UrgleGru 2020-01-30 kl. 06:45.
2020-01-30, 07:12
Medlem
Citat:
Novus januari

S 24,2 (+0,5)
SD 22,6 (-1,4)
M 18,3 (+0,4)
V 10,4 (+0,5)
C 8,7 (+0,4)
KD 6,1 (-0,1)
MP 4,6 (-0,4)
L 3,5 (—)
Ojojoj.

En minskning för SD. Inte en förväntad uppbromsning. Väldigt svårt att veta om detta är en enstaka mätning som avviker från de andra. Eller om det är inledningen på en minustrend. Enbart framtiden kan utvisa det.
2020-01-30, 07:18
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Man blir ju spyfärdig. Kvinnlig rösträtt är bland det dummaste vi någonsin genomfört. De vill uppenbarligen bli våldtagna av en mörk främling i en skogsdunge och se sina barn knivrånade.

Godnatt Sverige!

SD betraktas som ett högerparti av kvinnorna.

Många inser inte att svenska kvinnor är stora nettobidragstagare i välfärdssystemet. Så mycket för "starka feministiska kvinnor".

(FB) Kvinnor får i genomsnitt 4 MKR under sin livstid från män

Det är bara att inse. Det är kört för Sverige och vi svenska män som har möjlighet måste förr eller senare lämna. SD:s siffror bland kvinnor kommer inte ens att förändras när sharia står för dörren.
2020-01-30, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Ojojoj.

En minskning för SD. Inte en förväntad uppbromsning. Väldigt svårt att veta om detta är en enstaka mätning som avviker från de andra. Eller om det är inledningen på en minustrend. Enbart framtiden kan utvisa det.
Tror det är den vanliga säsongscykeln som spökar; SD rusar under hösten, peakar i dec/jan, tappar under våren, gör ett nytt ryck under sensommaren/hösten osv.

Dock bekräftas tyvärr den uppåtgående trenden för C, vilket är tragiskt – det handlar ju inte om vänsterväljare, som snarare flyr till V eftersom de ogillar C:s nyliberala inflytande över S ekonomiska politik. Det kan bara handla om att den DN-knarkande urbana medelklassen sluter upp runt C för att markera mot att M har öppnat för SD.
2020-01-30, 08:11
Medlem
Citat:
Tror det är den vanliga säsongscykeln som spökar; SD rusar under hösten, peakar i dec/jan, tappar under våren, gör ett nytt ryck under sensommaren/hösten osv.

Dock bekräftas tyvärr den uppåtgående trenden för C, vilket är tragiskt – det handlar ju inte om vänsterväljare, som snarare flyr till V eftersom de ogillar C:s nyliberala inflytande över S ekonomiska politik. Det kan bara handla om att den DN-knarkande urbana medelklassen sluter upp runt C för att markera mot att M har öppnat för SD.
Låter som en plausibel förklaring. Men jag väntar nog på OU i februari för att få den trenden bekräftad. Samtidigt som det hela tiden händer mycket inom politiken och i samhället. Det har aldrig varit svårare att prognosticera framtida resultat känner jag.

När det gäller C så har vi tidigare sett tillfälliga ökningar. Som när AKB meddelade att hon skulle börja tala med SD. Nådde som högst 12 procent om jag minns rätt. För att sedan falla tillbaka. Så jag personligen är inte så orolig för en bestående uppgång för Fjamåt.
2020-01-30, 08:15
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Novus januari

S 24,2 (+0,5)
SD 22,6 (-1,4)
M 18,3 (+0,4)
V 10,4 (+0,5)
C 8,7 (+0,4)
KD 6,1 (-0,1)
MP 4,6 (-0,4)
L 3,5 (—)

Helt otroligt, men inte oväntat; svensken är en speciell sort som inte klarar klarspråk om orsak och verkan. De uppger ena stunden att SD har bäst politik i babbeluringfrågor och säger sedan att de nog hellre röstar på de partier som orsakat kaoset. Om inte den nuvarande situationen i landet kan få SD att öka lär det inte finnas mycket hopp i framtiden heller.
2020-01-30, 08:16
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:

Jag tror att C vinner i längden eftersom fler och fler blir röstberättigade och det är ingen hemlighet att ungdomar gillar Lööf.

Angående Novus är det nog mest brus, alla andra mätningar visar SD i topp även Ipsos. Att man nu dras ner lite kan bero på att SD hade en svag period i början av januari innan Östermalm.

Bland annat kommer Ekeroth på tungan, många kvinnor kan blivit skrämda där. Men det försvinner nog snart.

https://archive.fo/emgnK#selection-447.0-989.

Citat:
Det är ingenting annat än en ny straffbeskattning av handeln och ett sätt för politikerna att vältra över kostnaderna på konsumenterna, säger Mats Hedenström.

Citat:
Branschorganisationen pekar ut tre skatter som de anser har en förödande effekt på svenska handel. Den första är kemikalieskatten på elektronik som gör att ett kylskåp i en svensk butik blir 500 kronor dyrare än om den köps via nätet från Danmark. Den andra är plastpåseskatten och i april väntas förslaget om att införa en kemikalieskatt även på kläder och skor att presenteras – och den anses vara farligast.
– Kemikalieskatten på kläder och skor är ännu allvarligare än plastpåseskatten. Den riskerar att driva ut jobb ut från Sverige. Det är sammantaget tre tunga straffbeskattningar som innebär ett dråpslag mot den svenska handeln, säger Mats Hedenström till fPlus.

Om näringslivet är missnöjda med regeringen är detta bara bra för SD och M/KD/SD. Man behöver starka krafter bakom sig. Att detta riskerar att öka arbetslösheten och således generera mindre skatteintäkter tänker man inte så mycket på från regeringen.

Däremot att KD röstade för det kommer skada de rejält, tror vi kan se att de börjar gå mot 4-5% igen medan M/SD ökar på dess bekostnad. Viktigt såklart att KD klarar 4% men detta måste bestraffas. EBT får gärna ta sig en smäll i förtroende.
2020-01-30, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
SD betraktas som ett högerparti av kvinnorna.

Många inser inte att svenska kvinnor är stora nettobidragstagare i välfärdssystemet. Så mycket för "starka feministiska kvinnor".

(FB) Kvinnor får i genomsnitt 4 MKR under sin livstid från män

Det är bara att inse. Det är kört för Sverige och vi svenska män som har möjlighet måste förr eller senare lämna. SD:s siffror bland kvinnor kommer inte ens att förändras när sharia står för dörren.
Ja, det är en gåta.

Av det jag sett och hört så är det slående att inte ens de kvinnor som nu röstar på SD kan förklara varför deras medsystrar inte gör det.

Samtidigt visar det här vilken utmaning det är för Jimmie att få fler kvinnor att rösta på partiet. Och då tänker jag främst på de som har underbetalda kvinnoyrken inom kommunal och andra fackförbund.
Senast redigerad av Mentapesola 2020-01-30 kl. 08:40.
2020-01-30, 08:55
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ja, det är en gåta.

Av det jag sett och hört så är det slående att inte ens de kvinnor som nu röstar på SD kan förklara varför deras medsystrar inte gör det.

Samtidigt visar det här vilken utmaning det är för Jimmie att få fler kvinnor att rösta på partiet. Och då tänker jag främst på de som har underbetalda kvinnoyrken inom kommunal och andra fackförbund.

Det skulle inte kunna ske utan att SD blev det åttonde globalistiska, värdegrundskorrekta och socialliberala partiet i riksdagen. Man är nära redan idag. SD är lättmjölkskonservativa. Därför röstade jag AfS hösten 2018. Låt svenska kvinnor äta sin egen skit när allt rasar. Det är kört.
2020-01-30, 09:14
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ja, det är en gåta.

Se det positiva i det. Det finns en hel del potential som SD borde kunna fånga upp där. Sätt några duktiga strateger på det och arbeta upp en plan vet jag.
2020-01-30, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kortrockad
Tyvärr inte.

Notera även hur våra "kära" kvinnor röstar - fortfarande!

https://www.svt.se/special/valjarbarometern/

Löfven upphör aldrig att göra mig besviken...

Fast man skall nog inte längre vara orolig för hur kvinnorna röstar. Skall man tro på forskningen så har ju kvinnor och män mer eller mindre samma åsikter men männen går före och röstar innan ett parti blir socialt accepterat. Så snart det blir valrörelse och kvinnor upptäcker att män inte längre skäms för (SD) rösten så lär det jämna ut sig. Att vara största parti kommer att ge social acceptans i god tid innan valet....

Snarare är det de partier som nu får större och större övervikt kvinnliga väljare som bör oroa sig. Männen går före men kvinnorna kommer inte stanna kvar när de upptäcker att deras män lämnat...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in