Citat:
Ursprungligen postat av
RealRoastBeef
Så nedsatt immunförsvar, rinnande näsa/ögon och jobbig andning skulle vara en bra start inför att åka på 2019nCoV menar du?
Det beror kanske på när du ådrog dig ett förkylningsvirus.
Jag har tidigare postat om vad som sker när du smittas med ett virus i lungorna, under upp till en vecka har du ett visst försvar mot angrepp av ny typ av virus, inte jag som påstår, en svensk doktor som förklarar hur det fungerar.
Jag har även läst en forskningsrapport från Karolinska i ämnet som talar för att två olika virus kan ta ut varandra. Mer forskning behövs men slutsatsen man drar i den rapporten är att det lutar åt att angrepp av två virus samtidig
kan innebära att de tar ut varandra, mer forskning behövs. Man finner det här fenomenet intressant och ser framför sig en möjlig metod att bekämpa epidemier och pandemier.
Alla har vi väl hört "skrönan" att man bara kan ha en influensa åt gången. Ligger kanske något i det. S
Angående att man har ett
nedsatt immunförsvar när man är förkyld, det är ju då immunförsvaret är i gång för fulla muggar, ganska ologiskt i mina öron, men det kanske en "expert" kan berätta lite mer om.
Många här i tråden har givit mig dödsdomen, så finns det någon i tråden med stort hjärta som har lite influensa över, sort egalt, så snälla, ge mig en boost, så ser vi om jag överlever skräcken från Wuhan. Jag står mer än gärna till förfogande i forskningens tjänst.
EDIT; Och om inte detta hjälper till att mildra smittspridning så gör det faktum att många förkylda eller influensadrabbade trots allt sitter hemma och kurar, de åker då inte kollektivt, springer i köpcentrum och annat, och det utgår jag ifrån att trådens ABF utbildade matematiker redan har tagit med i ekvationen.