2020-01-21, 20:35
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PepeThaFrog
Hmm mellan 5 och 20 min. Funkar även helt normalt då också vid större doser, ingen märker ens på ögonen förutom enstaka fall så har några få reagerat men de har varit inbitna pundare.
Bara jag som tar en nattlina och sedan lägger mig och sover som ett barn? 😂

Andra stimulanter är likadant, blir oftast mysig när medans andra sitter på helspänn, och visar typiska tjackis drag.
Nån som upplever samma??
Använder du tjack dagligen? Jag satt på behandling med en snubbe som jag lärde känna och han använde amfetamin intravenöst och hade gjort så i många år. Enligt han så behövde han ofta skjuta i sig en dos på kvällen enbart för att kunna somna.
Citera
2020-01-21, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Använder du tjack dagligen? Jag satt på behandling med en snubbe som jag lärde känna och han använde amfetamin intravenöst och hade gjort så i många år. Enligt han så behövde han ofta skjuta i sig en dos på kvällen enbart för att kunna somna.

Nej nu för tiden är det väl nån gång i månaden, men förr så var det ju varje helg och ett tag varje dag men det verkar inte spela nån roll om jag hållt på en månad i sträck eller om jag varit borta från allt i 6månader. Har samma inverkan på mig ändå, blir aldrig "tjackad" utan får nästan samma rus som om jag skulle tagit en holk, sätter mig glor på film och bara chillar och är småmysig i hela kroppen.

Tar jag både en holk och tjack så slutar det oftast med en timmes tupplur..
Citera
2020-01-25, 14:02
Medlem
Citat:
Nej nu för tiden är det väl nån gång i månaden, men förr så var det ju varje helg och ett tag varje dag men det verkar inte spela nån roll om jag hållt på en månad i sträck eller om jag varit borta från allt i 6månader. Har samma inverkan på mig ändå, blir aldrig "tjackad" utan får nästan samma rus som om jag skulle tagit en holk, sätter mig glor på film och bara chillar och är småmysig i hela kroppen.

Tar jag både en holk och tjack så slutar det oftast med en timmes tupplur..

Hmm, lider lite av samma ''problem'' trots att jag är rätt färsk på tjack. Har brukat drogen vid 5 tillfällen totalt, och har absolut inga problem att sova på den, eller snarare efter den. Har inte försökt sova ännu hög på tjack, men det känns som att jag utan problem hade kunnat somna åtminstone 2-3h efter sista nasala intag, helt utan AT.

Effekten från tjack är dessutom densamma för mig. Det är absolut ingen drog jag hade kunnat gå ut och klubba på, den funkar inte så för mig. Utan likt dig så är tjacket mer för att ligga i sängen och mysa lite, läsa lite forums, skriva lite med folk osv.
Citera
2020-01-26, 01:37
Medlem
Brukar alltid säga "där påbörjar jag ett nytt dygn" när jag drar men sist jag körde va sjukt bra, kändes mer åt dexhållet och somnade 14 timmar senare. Har igång meditationsvideo på Youtube sen 4 år tillbaka när jag ska sova och det kan hjälpa.
Citera
2020-01-29, 06:56
Medlem
Oftast brukar det bli på kvällen dagen efter man kört på. Beroende på hur länge man kört såklart och hur länge...
Citera
2020-01-29, 19:27
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
cirka 30-45min efter att blåbären slinkt ner
Citera
2020-01-29, 20:59
Medlem
Dominobrickors avatar
Citat:
Hmm mellan 5 och 20 min. Funkar även helt normalt då också vid större doser, ingen märker ens på ögonen förutom enstaka fall så har några få reagerat men de har varit inbitna pundare.
Bara jag som tar en nattlina och sedan lägger mig och sover som ett barn? 😂

Andra stimulanter är likadant, blir oftast mysig när medans andra sitter på helspänn, och visar typiska tjackis drag.
Nån som upplever samma??

Jag är likadan med det där med sömnen godnatt linan är nästan favoriten sen när man vaknar vaknar man ändå lite pigg så då är det lätt å komma upp också godnatt och godmorgon linan is the shit
Citera
2020-02-04, 18:14
Medlem
Jag är trött efter tjackruset men det går inte att sova!

Jag har märkt detta flera ggr. Jag tar tjack vid c.a 10-11 och effekten + euforin avtar ca 21:00-22:00. Efter att det händer så kan jag ändå ligga flera timmar i sängen utan att sova!
Jag lyckades sova igår efter att tjacken gick ur kroppen, men vaknade flera gånger och efter att jag vaknade klockan 4 på morgonen så gick det inte längre att sova om!

Jag tror inte det beror på "mängden" tjack jag tar eftersom jag känner mig trött och mår som skit, men det går ändå inte att sova!
Citera
2020-02-04, 18:25
Medlem
aaerligs avatar
Amfetamin har en ganska lång halveringstid så det är inte märkligt. Du kan vara psykiskt trött och fysiskt utmattad, men kvarvarande amfetamin kommer ändå att fortsätta aktivera ditt sympatiska nervsystem som bland annat är kopplat till de vakenhetskärnor som bidrar till att hålla dig vaken.

Parasympatiska och sympatiska nervsystemet motverkar varandra. Parasympaticus aktiveras bland annat vid digestion (alltså, testa äta rejält med mat). Annars är det väl sömntabletter som gäller.
Citera
2020-02-04, 18:29
Medlem
Efterstimulerad kan vara en bitch, finns ju en gräns för hur länge det är intressant att stirra i taket utan att orka röra sig eller kunna sova.

Tvinga ut sig på en promenad eller så och sömntabletter kirrar biffen.
Citera
2020-02-05, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Vid nasalt (näsan) intag av amfetamin, efter hur lång tid brukar ni ha möjlighet att sova om det är på kvällen/natten ni lägger er?

Vad jag försöker ta reda på är alltså:
Om man har en dygnsrytm där man brukar somna ca 01.00 (eller valfri annan tid) när borde den sista linan tas för att ha en rimlig chans att återigen somna samma tid?

Ännu kortare: Hur många timmar innan sömn får den sista linan tas?

Jag antar att mängden spelar roll. Där har jag ingen bra koll. Så ni kan väl utgå efter er normaldos antar jag.

Höll på med detta en period förut. Tog flertal timmar innanJag kunde sova. En av hundra anledningar för jag slutade.amfetamin är mästare med bieffekter.

Du mår bäst utan substanser som ska tvinga ut allt ditt dopamin osv..

Jag har tagit en en gång efter jag sa fk it. Hade cannabis varit lagligt hadd de ej hänt. Men lärde mig att de korta maniska lyckan är en illusion. Inge sann glädje föe mlg. Samt att bieffekterna är dominerande...

Tänk på vad ni gör😩
Senast redigerad av Babyspenat 2020-02-05 kl. 01:49.
Citera
2020-02-05, 12:38
Medlem
st33rs avatar
Är man tillvand så kanske 4 timmar efter sista med lite hjälp av röka eller nån benzo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in