2017-10-14, 00:40
Medlem
Mia-Rovys avatar
Vid nasalt (näsan) intag av amfetamin, efter hur lång tid brukar ni ha möjlighet att sova om det är på kvällen/natten ni lägger er?

Vad jag försöker ta reda på är alltså:
Om man har en dygnsrytm där man brukar somna ca 01.00 (eller valfri annan tid) när borde den sista linan tas för att ha en rimlig chans att återigen somna samma tid?

Ännu kortare: Hur många timmar innan sömn får den sista linan tas?

Jag antar att mängden spelar roll. Där har jag ingen bra koll. Så ni kan väl utgå efter er normaldos antar jag.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-10-14 kl. 00:43.
Citera
2017-10-14, 01:03
Medlem
Det beror ju helt på hur mycket du tar och hur bra det är, har du hög tolerans mot det? Om du blir trött snabbt och klarar av att gå o läggs dig efter du tagit vaket så tycker ja ändå att 5-6 timmar innan sömn, för då hinner effekten avta såpass mycket att du skulle kunna somna på det.
Citera
2017-10-14, 01:03
Medlem
Jag tar sista senast 18:00 men tar också bara en gång per dag och sällan. Kan somna vid 01
Citera
2017-10-14, 01:10
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stylebynatha
Det beror ju helt på hur mycket du tar och hur bra det är, har du hög tolerans mot det? Om du blir trött snabbt och klarar av att gå o läggs dig efter du tagit vaket så tycker ja ändå att 5-6 timmar innan sömn, för då hinner effekten avta såpass mycket att du skulle kunna somna på det.
Jag har inget koncept om hur mycket som är vad tyvärr.

Men mitt utgångsscenario är att jag har tidigare tagit hyfsade mängder ett par helger i rad och nu har experimenterat under en vecka att ta små doser klockan 08.00 varje morgon innan jobbet.

Citat:
Ursprungligen postat av dj9797
Jag tar sista senast 18:00 men tar också bara en gång per dag och sällan. Kan somna vid 01
Tar du varje dag? Hur länge har du gjort det och hur tycker du att det funkar? Vilka problem har du upplevt?

Tack för era svar förresten! Ni låter ganska överens om att grovt draget ungefär 6 timmar kan vara rimligt. Då skulle man nog kunna försöka bege sig mot sängen strax om man tog vid 20
Citera
2017-10-14, 02:25
Medlem
Dragningskraftens avatar
Drog en lina en enda i förrgår kl 8 på morgonen somnade 24 timmar efter. Åt och drack som ja skulle. Hade inte tagit de på ett bra tag. Det där tror jag har med hur bra tjacket är o göra
Citera
2017-10-14, 03:38
Medlem
kan sova 20min efter intag men jag är väl speciell eller något?

+ kan äta pizza efter intag med medan andra inte kan äta så mycket utan dem kan mest dricka.
Citera
2017-10-14, 05:19
Medlem
Zer0Shits avatar
Vad är det för fel på den klistrade FAQ:en om amfetamin?
Citera
2017-10-14, 09:39
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Vad är det för fel på den klistrade FAQ:en om amfetamin?
Att den inte gav svar på mina frågor och att jag missade att man även kan posta frågor där.

Mod kan ta bort eller flytta denna tråden.

Jag kan konstatera att 6 timmar funkar. Nåja, 7-8 om man ska vara petig kanske
Citera
2017-10-14, 17:48
Medlem
Absolut tidigast 12 timmar efter den senaste dosen har blivit nån typ av standard för mig.

Jag vill gärna komma igång lite så tar inga medicinska doser. Men efter en kväll med 0,5-1g innanför västen har hjärnan frigjort så mycket noradrenalin att jag skulle kunna gå 48h utan att varken äta eller sova. Detta är ju inget jag gör såklart då det påverkar tiden för återhämtning.

//sporadisk brukare som ibland runkar sig igenom at'n som en riktigt man.
Citera
2017-10-14, 18:30
Medlem
Pandarns avatar
Jag har generellt varit ganska känslig med just sömnen vid tjackintag, jag kör oftast på ett mer vardagsbruk där jag tar en lina eller bomb på morgonen/förmiddagen för att orka hålla igång under dagen. Brukar ha som tumregel att inte ta något alls minst 8h innan jag planerat att gå och lägga mig.

Har varit olika med olika tjack, hade en batch för ett tag sen som var helt perfekt som vardagstjack, inget stiss i kroppen eller den här rastlösheten, utan den påverkade mer min koncentration och mentala förmågor och då hade jag oftast mycket lättare att sova även om det gått mindre än 8h.

Sen brukar jag väldigt ofta ta en eller två ksalol någon timme innan sänggående om jag tagit tjack lite senare på eftermiddag och det kan ofta räcka för att jag ändå ska kunna få en bra sömn. Har även stilnoct som jag tar om det är så att jag verkligen MÅSTE gå och lägga mig en viss tid.

Men generellt tycker jag det beror väldigt mycket på vad det är för tjack och framförallt hur mycket man tagit under dagen/kvällen.
Citera
2017-11-21, 12:47
Medlem
Omedelbart om det skulle vara så. Jag sover som ett spädbarn på amfetamin o ritalin. Jag vet inte om det är nåt fel på mig.....men jag liksom slutar grubbla o kan koppla av. Lider ganska svårt av mardrömmar i vanliga fall. Dom är som bortblåsta på cs.
Jag kan dock hålla mig vaken om jag känner för det.
Hjärnan är en märklig manick.
Citera
2017-11-21, 12:49
Medlem
Sorbitans avatar
Det beror helt enkelt på hur pass bra tjack du har, hur mycket du har tagit, vilken tolerans du har och främst är det helt individuellt hur man kan eller inte kan sova snabbt.

Men för att svara på din fråga så är jag extrem, om jag tar 1 lina tjack så sover jag inte på över 1 dygn. Nu var det förvisso många många år sedan jag tog några droger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in