2020-01-26, 08:17
Medlem
1. Redogörelsen ovan är från en tidning, en reporter har snaska ihop det för att sälja tidningar.

2. Stolen har bränts pga att det kan ha funnits blodspår på den (skvättar ex). I den situationen som de befinner sig i så går det inte att dra fast någon i en rangling kontorsstol, offret skulle ha tippat den på en gång. Så nej, det stämmer inte ihop med hur något sånt här ser ut i verkligheten. Men på nfilm fungerar såna dumheter.

Något till som slog mig var tejpen. Sa MI att tejpen åkte på efter att offret antingen var medvetslös eller avlidit? Eller var det så att en strumpa eller frottehanduk stoppats in och sen tejp?

Sju varv, i det tumultet är vad jag tänker på. Vem har bäst bild över när det hände egentligen? JLs historia är fel överallt så jag ger inget till det. Ska lyssna på MS idag om jag får tid.
Citera
2020-01-26, 10:50
Medlem
Komiskt att åklagaren grillar MS i att blanda ihop namn (23-24 minuter in ungefär)

Och åklagaren... Då då då då då då hela tiden massa då då då. Svimmar. Och just att hon inte artikulerar utan bara släpper iväg halvförlamade ord, nästan sluddrigt. Och suckar efter varje "då".

Det här håller ju inte.
Senast redigerad av Lovelorn 2020-01-26 kl. 11:04.
Citera
2020-01-26, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovelorn
Komiskt att åklagaren grillar MS i att blanda ihop namn (23-24 minuter in ungefär)

Och åklagaren... Då då då då då då hela tiden massa då då då. Svimmar. Och just att hon inte artikulerar utan bara släpper iväg halvförlamade ord, nästan sluddrigt. Och suckar efter varje "då".

Det här håller ju inte.

Hon skulle varit mycket vassare och ställt hårdare mer förberedda frågor som visar på att de alla ljuger och hittar på till sin egen fördel.
Sedan tycker jag att de borde trycka på mer att de faktiskt ville honom illa, inte bara prata lite och skrämmas.
Just att MI och MS kom från andra lägenheten talar starkt för mörkare motiv
Citera
2020-01-26, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undrande1
Irriterar mig på att JD som var en 30årig kåkfarare och kvinnomisshandlare benämns som ett barn
Stör mig också på det! Lyssnade från misshandeln i kalix för två år sedan då det var liknande, två missbrukare som bl.a. brände och skendränkte en annan grav missbrukare i 30-års åldern, där pratade åklagaren bebisspråk med offret -en fullvuxen karl själv dömd för flertalet grova brott. Så jävla störigt att lyssna till, det är inga jävla barn det handlar om, skulle själv bli vansinnig om jag var offer och nån pjatade som till en liten liten bebis.
Citera
2020-01-26, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Hon skulle varit mycket vassare och ställt hårdare mer förberedda frågor som visar på att de alla ljuger och hittar på till sin egen fördel.
Sedan tycker jag att de borde trycka på mer att de faktiskt ville honom illa, inte bara prata lite och skrämmas.

Nu kanske jag är lite naiv, men jag tror ärligt talat inte på att de planerat något annat än det de berättat. JL konfrontera, sedan få en ursäkt och kanske någon lappning typ. Jag tror att det hela gick åt skogen eftersom offret direkt började att slåss, det var inte planerat. Sedan så gick det helt och hållet överstyr.

Jag säger dock inte att de inte borde dömas hårdare pga oaktsamhet, men jag tror faktiskt inte att de planerat att misshandla offret grovt.

Å andra sidan så säger ju modern att offret aldrig hade förlåtit dem, utan istället gett igen ordentligt. Så det är knepigt tycker jag.
Citera
2020-01-29, 15:54
Medlem
F3ttans avatar
Hör man JDs mamma bland ljudupptagningarna?
Hon röt väl till under rättegången..
Citera
2020-01-29, 18:58
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovelorn
Nu kanske jag är lite naiv, men jag tror ärligt talat inte på att de planerat något annat än det de berättat. JL konfrontera, sedan få en ursäkt och kanske någon lappning typ. Jag tror att det hela gick åt skogen eftersom offret direkt började att slåss, det var inte planerat. Sedan så gick det helt och hållet överstyr.

Jag säger dock inte att de inte borde dömas hårdare pga oaktsamhet, men jag tror faktiskt inte att de planerat att misshandla offret grovt.

Å andra sidan så säger ju modern att offret aldrig hade förlåtit dem, utan istället gett igen ordentligt. Så det är knepigt tycker jag.

Det är klart det var planerat. Har du läst fup?
Citera
2020-01-29, 19:00
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast

Håller med.
Citera
2020-01-29, 19:01
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Irriterar mig på att JD som var en 30årig kåkfarare och kvinnomisshandlare benämns som ett barn

Hur vet du det? Har du fup?
Citera
2020-01-29, 20:01
Medlem
undrande1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Hur vet du det? Har du fup?

Har frisörskan på facebook
Citera
2020-01-29, 20:12
Medlem
Protienpulvers avatar
Citat:
Har frisörskan på facebook

Nettan Sturk heter hon det på facebook ?
Citera
2020-01-29, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Protienpulver
Nettan Sturk heter hon det på facebook ?

Ja det heter hon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in