2020-01-24, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buzziness
För er som ogillar virus.
Den finns nu på tuben.

https://www.youtube.com/watch?v=_GUAazYmI0E&feature=youtu.be

Blev fel, finns de andra förhören på youtube också med Mattias och Marcus?
Citera
2020-01-24, 23:04
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umebo123
Blev fel, finns de andra förhören på youtube också med Mattias och Marcus?

Ny del släpps varannan dag, men som medlem på kanalen så kan man redan nu lyssna på hela rättegången, själv är jag medlem och har hunnit lyssna på typ 10 delar hittills.
Citera
2020-01-24, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovelorn
Sen är det några saker som stör mig, bland annat att hon förväntar sig att de åtalade hade en plan på hur mycket stryk som offret skulle få.

Inte så konstigt. Det har ju att göra med huruvida det kan anses som mord eller inte och om de haft uppsåt att döda BO initialt eller om detta skett te x av likgiltighet inför följderna av deras misshandel.
Citera
2020-01-24, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Detta är ett rätt känt problem där folks enheter tagit skada och blivit "offer" för denna viruslänkade sida.

What? Aldrig någonsin hört om det. Är man paranoid kan man lyssna i mobilen, funkar toppen.
Citera
2020-01-25, 00:09
Medlem
Citat:
Joakim Durhan, 29, lurades till en knarkarkvart i Kiruna där han utsattes för en brutal misshandel av tre män innan han ströps till döds – men männen friades för mord.
Nu har åklagaren överklagat domen och kräver att trion döms för mord och straffas med 18 års fängelse vardera.

Citat:
– Tingsrättsdomen var som en spark i magen och som ett hån mot familjen, säger Anette Sturk, Joakim Durhans mamma.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/anette-samlar-bevis-mot-trion-som-dodade-sonen/
Citera
2020-01-25, 00:21
Medlem
Rastades avatar
Man undrar ju vad den nya åklagaren har för 16 nya punkter som kommer förhandlas i hovrätten.

Och lite konstigt varför inte mamman som målsägande inte har fått vittna om Joakims bakgrund genom det liv han levt.

Nä, både nämndemännen, domaren och åklagaren har varit trötta helt enkelt.

Hade denna rättegång tex ägt rum i Stockholms tingsrätt så hade dom fälts för mord utan att blinka.
Senast redigerad av Rastade 2020-01-25 kl. 00:31.
Citera
2020-01-25, 00:23
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Tack!
Ljudfilerna finns även länkade i tråden. Har ni problem med rar filen googla open rar. Löst på 1 minut.
Citera
2020-01-25, 08:15
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ny del släpps varannan dag, men som medlem på kanalen så kan man redan nu lyssna på hela rättegången, själv är jag medlem och har hunnit lyssna på typ 10 delar hittills.

Det går jättebra att lyssna på mp3-filerna direkt i mobil/surplatta/dator
Högerklicka på knappen ”Ladda ner” och och välj sen öppna i en ny flik/nytt fönster. Då öppnas filen i en spelare.
Se bild: https://forumbilder.com/i/roZx

Det är 21 förhör/anföranden så om ni inte vill vänta på nya på Youtube finns de alla här som mp3:

Alla filer: (FB) Joakim Durhan 29 år Kiruna. Försvunnen sedan 27/7-19. Hittad död 15/8. Mord misstänks
Citera
2020-01-25, 08:40
Medlem
undrande1s avatar
Irriterar mig på att JD som var en 30årig kåkfarare och kvinnomisshandlare benämns som ett barn
Citera
2020-01-25, 13:37
Medlem
Lyssnat på MI nu (andra filen/förhöret).

Själva redogörelsen för hela händelsen är väldigt mycket bättre. Första gången jag förstår hur offret är fasthållen (saxlås runt midjan, inte från sidan och mot benen). Han är tydlig och ger en bra bild som hänger ihop med hur ex bordet gått sönder.

Att de ska ha stått upp en lite längre tid och JL har hoppat runt och slagit slag lite här och var, som JL påstått hänger inte ihop med verkligheten, hur ett sånt här slagsmål går till.

Åter igen tycker jag att frågorna som kvinnan frågar är helt åt fanders. Klart som fan att det inte är planerat på något sätt. Man kommer inte överens om att du håller honom för du är bra på att hålla fast, jag slår för det är jag duktig på ect.

Jag får bilden att MIs förklaring är väldigt rimlig och låter precis som att det kan ha gått till. Det låter som verkligheten.

Vad som hänt med kroppen efteråt och sånt får någon annan gärna uttala sig om men MIs förklaring låter som ett händelseförlopp som kan ha skett.

Minns inte hur skadorna på offrets bröstkorg var men en stampning borde kunna ses på skadebilden. Det ger mycket mer kraft (och har inget giv bakåt) som en spark.

Jag blir tokig på att hon repeterar alla frågor om och om igen, glömmer hon svaren eller att hon ens frågat? Hon gör ett dåligt jobb, amatörmässigt. Och staka de och allt möjligt. Skitdåligt.

Vad säger ni andra?
Senast redigerad av Lovelorn 2020-01-25 kl. 13:41.
Citera
2020-01-25, 15:14
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovelorn
Lyssnat på MI nu (andra filen/förhöret).

Själva redogörelsen för hela händelsen är väldigt mycket bättre. Första gången jag förstår hur offret är fasthållen (saxlås runt midjan, inte från sidan och mot benen). Han är tydlig och ger en bra bild som hänger ihop med hur ex bordet gått sönder.

Att de ska ha stått upp en lite längre tid och JL har hoppat runt och slagit slag lite här och var, som JL påstått hänger inte ihop med verkligheten, hur ett sånt här slagsmål går till.

Åter igen tycker jag att frågorna som kvinnan frågar är helt åt fanders. Klart som fan att det inte är planerat på något sätt. Man kommer inte överens om att du håller honom för du är bra på att hålla fast, jag slår för det är jag duktig på ect.

Jag får bilden att MIs förklaring är väldigt rimlig och låter precis som att det kan ha gått till. Det låter som verkligheten.

Vad som hänt med kroppen efteråt och sånt får någon annan gärna uttala sig om men MIs förklaring låter som ett händelseförlopp som kan ha skett.

Minns inte hur skadorna på offrets bröstkorg var men en stampning borde kunna ses på skadebilden. Det ger mycket mer kraft (och har inget giv bakåt) som en spark.

Jag blir tokig på att hon repeterar alla frågor om och om igen, glömmer hon svaren eller att hon ens frågat? Hon gör ett dåligt jobb, amatörmässigt. Och staka de och allt möjligt. Skitdåligt.

Vad säger ni andra?

Det som hänt med kroppen förklarar läkaren från rättsmedicin rätt bra.

Hela tingsrätten gör ett jävla dåligt jobb, håller med.
Citera
2020-01-25, 15:16
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Det som hänt med kroppen förklarar läkaren från rättsmedicin rätt bra.

Hela tingsrätten gör ett jävla dåligt jobb, håller med.

Kommer bli en annan dom det är jag övertygad om sen om alla fälls för mord har ja svårt o svara på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in