Citat:
Ursprungligen postat av
Rastade
Kommer bli en annan dom det är jag övertygad om sen om alla fälls för mord har ja svårt o svara på.
Har följt denna tråd sen dag 1.
Markus är den som haft störst motiv till denna "dödsmisshandel" då han haft så mycket otalt med JD pga Donna. Jag sitter och lyssnar på förhören just nu och hör att Markus har ett väldigt obehagligt lugn i rösten, jag hör även att Jimmy är väldigt orolig och att Mattias är nervös.
Markus är den som manipulerat Jimmy till att få dit JD så han får ge igen för allt, Jimmy har varit så drogpåverkad så han har bara varit likgiltig och gått med på det. Mattias har befunnit sig på helt fel plats vid helt fel tid, nervositeten i hans röst avslöjar honom. Han har sagt rätt från början i förhören att Markus varit den som verkligen ville sätta dit JD men ändrar sig i rättegången då han är rädd för Markus. Han är rädd att Markus har kontakter som inte är "snälla" / av denna värld som skickar någon att göra illa hans barn (Mattias barn)
Sen är det det här med strypning. Saken är den (när man läser rättsprottokoll) där det står att JD brutit näsbenet/näsryggen och det pratas om strumpa/tygbit i munnen (den strumpan/tygbiten blev uppbränd med GMs kläder) . JD har kvävts av sitt eget blod med tanke på skadorna som uppstått vid misshandeln mot ansikte, specifikt näsan. Och där framkommer att Markus varit den som uppsåtligen orsakat skadorna och därmed döden.
Också, detta med kontorsstolen som nämns till och från, JD har nog blivit misshandlad i stolen. Därav den blivit bränd. Det är mycket som säger att ingen av dessa är riktigt ärliga hur förloppet gått till, mer än att jag går på Mattias linje att han är rädd och blivit hotad av Markus (Mattias har mest att förlora och det spelar Markus på). Hur ska Mattias ha kunnat strypa JD om han suttit i en stol då inget från rättsprottokoll visar skador kring hals/adamsäpple som tyder på dödsorsak mer än att han kvävts? (fasthållningen har Mattias blivit tillsagd om av Markus. Annars så ska han få fan för det här om han inte hjälper till). Näsrygg/näsben har blivit rejält skadat pga av misshandeln som Markus står för (Jimmy deltar han också väldigt mycket)! Markus är den som ska ta det största straffet, och Jimmy likaså!