2020-01-29, 17:44
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkylatorn95
1.4 för någon dag sedan

Det skiljer sig markant mot allt jag läst. En uppskattning på konsesus i de rapporter jag sett är runt 2,5. Har du någon länk till 1,4?
Citera
2020-01-29, 17:45
Medlem
Citat:
sluta sprid rykten om du inte har en påtaglig källa att dela med dig för helvete

har läst en hel del om viruset de senaste dagarna, och i fallet i canada så var det en läkare som uttalade sig om att risken att dö var 15%, men det beror på ålder och sjukdom också. fallet i canada handlade om en man och en kvinna i övre medelåldern, dock så har yngre friska män dött av viruset, medans äldre levt lite längre och till slut även de dött.

alla de har dött av andningsbesvär, de har fått till slut använda sig av respirator.
Citera
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Registrerad.Medlem
Alltså vad alla är oroliga. Detta är inget att oroa sig över. Större chans att dö i trafikolycka ju. Bara ett litet virus. Varför är alla oroliga över detta?

Det här viruset kommer minst döda 10-20 ggr fler det kommmande året i Sverige än antalet som dör i trafikolyckor varje år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
men man ringer ju först till vårdcentralen
Ofta tror jag de nog säger att det bara är en vanlig förkylning utan att nånsin testa

Vad jag hörde häromdan är dom frikostiga med tester just nu. Och man måste ju ta sig till VC/lab om man skall testa sig. Måste ju finnas rutiner för det nu så att man får på sig munskydd i dörren till VC eller liknande. Sitta på VC och vänta under en virusepidemi vill man ju knappast.

Vad säger myndigheterna egentligen? Finns några rekommendationer?
Citera
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Fel, ”vanliga djur” är inte bärare av Corona virus och för därför inte viruset vidare.

Finns väl vacciner för alla möjliga "vanliga djur" mot just olika typer av coronavirus sedan typ 60-talet. Boskap, katter, hunder osv..

tex hund https://www.petmd.com/dog/conditions/digestive/c_dg_canine_coronavirus_infection
vaccin: https://www.lgcstandards-atcc.org/products/all/VR-2068.aspx
Citera
2020-01-29, 17:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
15% risk att dö kommer ifrån en läkare i canada, som är bekant med fallen i canada.
sedan beror det på ålder och sjukdom också, de som har högt blodtryck och hjärtproblem har högre risk.

Fetma och kraftig övervikt brukar också kunna spela en viss roll när kroppen utsätts för påfrestning. Det har inte nämnts i tråden såvitt jag känner till, så då gör jag det.
Citera
2020-01-29, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Den här tanken att Sverige är någon slags moralisk världspolis är ett annat problem.
Men hur kan människor som valt att flytta från Sverige och bosätta sig någon annanstans plötsligt vara mitt problem bara för att de har ett svenskt pass?
Ja vi har ju tydligen ett ansvar för folk som åker till andra länder för att slakta folk, så att hjälpa folk som åker för att jobba eller utbilda sig i Kina ser jag så klart mer behjärtansvärda.
Citera
Medlem
Citat:
Verkligen, de nämner 90 000 SMITTADE och EJ döda. Jösses.

sjuksköterskan har en kraftig dialekt vilket kan förväxlas med 90 000 smittade och 90 000 döda.
en del kineser har sagt att det är 90 000 döda och inte smittade, och det har bekräftats i kommentarsfältet vilket har gjort att man stängt av det.

fanns även på reddit där man diskuterade detta
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Som väntat, sparade många livs minuter på att inte lyssna på den korrupta Maurice Strong NWO centrat.
Som sagt kinas ansikte måste räddas, WHO till dess räddning.
Visa nu Kina lite tacksamhet för deras kraftfulla hantering av detta virus trots att dom har skuld i att inte förbjuda dessa djurmarknader helt, bara lite. Dom visar världen att dom är solidarisk och hur man kan göra även om det ekonomiskt blir kostsamt. Skulle USA ha gjort detsamma, isolerat New York eller Los Angeles? Vi får väl kanske se det i framtiden. USA har dock fördelen att snabbt få fram botemedel eller vacciner om dom nu skulle känna sig skyldiga som tur är. Vi får väl hoppas dom är utan biverkningar då.
Citera
2020-01-29, 17:50
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Lite sjukt att Air China flyger på med sina direktflyg från Peking till Arlanda.

Igår landade CA911 klockan 16:05.

Imorgon har vi återigen CA911 från Peking, förväntad landningstid 16:30.

Bisarrt, när fler och fler bolag ställer in alla flygningar till hela Kina, bland annagt Lufthansa, Brittish, United mfl.

Vill Löfven ha hit viruset?

Status i USA just nu:
The US Centers for Disease Control and Prevention lists 165 patients under investigation for coronavirus in 36 states as of this morning, according to an update posted to the agency's website.
Citera
2020-01-29, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Vilken tur att dina fake news inte stöds av de verifierade uppgifterna. Antal bekräftade smittade har inte ökat i någon större takt än tidigare och dödligheten ligger kvar på mellan 2-3%. Andelen tillfriskande kontra döda har också vuxit något.

du får tro vad du vill, jag sprider inte falska nyheter utan detta har kommit från trovärdiga källor.
som tex läkare.

hursomhelst jag litar inte på staten eller regeringen, de kan dra åt helvete, alla de ljuger.
Citera
2020-01-29, 17:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Jaja men du är inte safe för att du har en pappservett med snöre framför ansiktet. Det fattar vem som helst! Du kanske tänker lägga dig under en regnrock om det blir kärnvapen krig med?

Du är inte heller safe på en armlängds avstånd, ditt resonemang var uselt, lägg ner.

Munskydd ger ett visst skydd vid en given händelse, avstånd vid en annan. Ibland skyddar det, ibland inte.

Som någon sa, har du gått på Youtubeuniversitetet?
Senast redigerad av OY 2020-01-29 kl. 18:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in