2020-01-29, 17:31
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopplykta
Mjo fast vi vet ju redan att det tar 8-10 dagar innan symtomen visar sig. Har tyskarna ens varit sjuka så länge?

Jag tror inte att vi vet så mycket än. Det är nog fullt möjligt att smittade inte utvecklar symptom alls. Frågan är hur smittsamma de är?
Citera
2020-01-29, 17:31
Medlem
Armadass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkylatorn95
källa på läkarvideon tack

Han syftar nog på denna.

https://m.youtube.com/watch?v=5TzpAFGUwLQ&feature=emb_title
Citera
2020-01-29, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Kom det fram vad RO är?

1.4 för någon dag sedan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Lyssnat på WHO:s presskonferens.
Inget nytt som vi inte tidigare haft uppe i denna tråden.
Massa ryggdunkande till Kina för att de tar det så seriöst.

De måste väl göra det, både för att försöka behålla sitt ekonomiska värde och att det är allvarligt för hur folk ser på sina ledare.

WHO tassar på tå och har inget radikalt att komma med.
Men vad skulle de kunna göra?

Som väntat, sparade många livs minuter på att inte lyssna på den korrupta Maurice Strong NWO centrat.
Som sagt kinas ansikte måste räddas, WHO till dess räddning.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Första fallet i Finland nu
Bekräftat? Finns det länk?
Citera
2020-01-29, 17:33
Medlem
Det är också 2020 så får hoppas att EU gör sitt jävla jobb och stoppar alla flyg till och från Kina såväl egentligen hela asien på sikt

Det kommer att få helvete för vissa företag men det handlar om att rädda mänsklighetens existens
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
sedan om man tänker efter, en stad med 11 miljoner invånare borde fan klara av 5000 st smittade vad gäller sjukhusplatser, eller har de innan de byggt sjukhuset räknat med att ingen ska bli sjuk i framtiden? sedan så bygger de hastigt nya sjukhus vilket säger att de behöver mer platser, och till slut kan man fråga sig: är det rimligt att kina agerar så ifall det är en liten spridning, men som borde tas på allvar?

Sverige har väl haft dussintals misstänkta fall som testats negativt. Om vi har 6000 bekräftade fall nu, hur många gånger fler ligger isolerade och väntar på att få tillbaka ett provresultat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armadas
Han syftar nog på denna men har lite problem med läsförståelse.

https://m.youtube.com/watch?v=5TzpAFGUwLQ&feature=emb_title

Verkligen, de nämner 90 000 SMITTADE och EJ döda. Jösses.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Nu är det även ett fall i Finland, misstänkta fall i Danmark och flera konfirmerade fall i Tyskland.

Börjar se riktigt illa ut. Spridningstakten i både Kina och utanför Kina fortsätter i samma procentuella takt som tidigare.

Jag är väldigt rädd att mina tidigare prognoser ser ut att stämma otäckt väl. Detta är verkligen en prognos jag hoppas ha fel på

Här är en bra sida där man kan se spridningen i land för land. Det poppar upp nya röda hela tiden:

https://en.wikipedia.org/wiki/2019%E2%80%9320_Wuhan_coronavirus_outbreak_by_coun try_and_territory
Citera
Medlem
Krematoriet verkar gå på högtryck - hoppas detta inte är sant...

https://twitter.com/huangdx/status/1222555782283026432?s=20
Citera
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
SAS flyger inte till Kina från Arlanda, bara Köpenhamn ( Shanghai och Peking )

Har för mig att det finns fyra direktdestinationer i Kina från CPH: Peking, Shanghai, Hong Kong och en ny som jag glömt (och som inte flygs av SAS).

Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Jag tror det kommer inom 2-3 dagar att alla flyg från EU till och från Kina ställs in.

Hade hoppats hinna hem först... Jag har "möjlig störning" jämte min SAS-flight nu på bokningssidan. Så länge WHO inte säger något annat flyger man, så tolkar jag det.

Citera
2020-01-29, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nu är det även ett fall i Finland, misstänkta fall i Danmark och flera konfirmerade fall i Tyskland.

Börjar se riktigt illa ut. Spridningstakten i både Kina och utanför Kina fortsätter i samma procentuella takt som tidigare.

Jag är väldigt rädd att mina tidigare prognoser ser ut att stämma otäckt väl. Detta är verkligen en prognos jag hoppas ha fel på

Här är en bra sida där man kan se spridningen i land för land. Det poppar upp nya röda hela tiden:

https://en.wikipedia.org/wiki/2019%E2%80%9320_Wuhan_coronavirus_outbreak_by_coun try_and_territory

Misstänkta fallet i Danmark var falsk alarm, eller har det dykt upp något nytt jag missat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in