2020-01-29, 13:44
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Och foliehatten sitter bra?

Om du på allvar tror att Ryssland med rätt täta kontakter med Kina inte har ett enda fall, så är det snarare du som ska rätta till foliehatten!
Citera
2020-01-29, 13:44
Medlem
Citat:
118 friskförklarade nu.

Är det bara jag som tycker det rent matematiskt borde vara osannolikt att bara 5500 av 11 miljoner i wuhan är smittade? Hur är det då möjligt att det spridit sig till så lätt till många andra länder. Jag menar bara 0.0005% av befolkningen är ju smittade i wuhan, det känns osannolikt att så många fall upptäckts på andra platser med den extremt lilla mängden officiellt smittade.
Citera
2020-01-29, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDI
Är det bara jag som tycker det rent matematiskt borde vara osannolikt att bara 5500 av 11 miljoner i wuhan är smittade? Hur är det då möjligt att det spridit sig till så lätt till många andra länder. Jag menar bara 0.0005% av befolkningen är ju smittade i wuhan, det känns osannolikt att så många fall upptäckts på andra platser med den extremt lilla mängden officiellt smittade.

Ja det kan ju tyckas märkligt, men ändå så är spridningstakten väldigt hög jämfört med andra sjukdomar. Det kommer med nuvarande spridningstakt att ta 24 dagar innan hela Wuhan har smittats.
Citera
2020-01-29, 13:47
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Troligtvis fler smittade, men tar lite tid att testa 11 miljoner pplz. Det kommer garanterat att öka innan det är under kontroll.
Citera
2020-01-29, 13:49
Medlem
Citat:
118 friskförklarade nu.

av 6000+. Så är det lönt att stirra sig blind enbart på döda? Siffrorna för det näst sämsta alternativet är katastrofala.
Citera
2020-01-29, 13:49
Medlem
Xehkes avatar
Citat:

Förmodligen finns det ett stort mörkertal. T ex. har Kina närmare 10.000 misstänkta fall. Sen vet vi inte hur många som har såpass lindriga symptom att dom har ridit ut sjukdomen. Tysken är ett exempel som är intressant, han var sjuk lördag-söndag men frisk på måndag, i tisdags var han feberfri och hade inga luftvägsproblem och mådde bra. Hur många sådana fall har det funnits i Kina?
Citera
2020-01-29, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Om du på allvar tror att Ryssland med rätt täta kontakter med Kina inte har ett enda fall, så är det snarare du som ska rätta till foliehatten!

Det är för kallt för spridning.
Citera
2020-01-29, 13:50
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det kan ju tyckas märkligt, men ändå så är spridningstakten väldigt hög jämfört med andra sjukdomar. Det kommer med nuvarande spridningstakt att ta 24 dagar innan hela Wuhan har smittats.

Fast vad säger att alla kan smittas? Sen är Wuhan numera under karantän, så smittorisken har avsevärt reducerats.
Citera
2020-01-29, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Fast vad säger att alla kan smittas? Sen är Wuhan numera under karantän, så smittorisken har avsevärt reducerats.

Alla kan inte smittas. En viss andel har immunitet.
Citera
2020-01-29, 13:51
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
av 6000+. Så är det lönt att stirra sig blind enbart på döda? Siffrorna för det näst sämsta alternativet är katastrofala.

Som sagt har förhoppningsvis majoriteten sjuka haft liknande sjukdomsförlopp som tysken, sjuk i två dagar, sen frisk.
Citera
2020-01-29, 13:52
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Vart kom det här viruset ifrån? Läste något om ormar stämmer det? Ska vi kalla det orminfluensan ?

Den bästa gissning jag hört är att det, precis som SARS kommer från fladdermöss, men att det troligtvis muterat via ormar på marknaden och sedan blivit luftburet (aerosol) via ormars sekret och transfererat till människor på marknaden. Men det är inte helt verifierat vad jag vet.

Kinesiska CDC hade gentestat viruset och hittat ormgener i det.
Citera
2020-01-29, 13:52
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Gäsp. Finns ett konspirationsforum för dig. Håll dig där.

Du är ju helt bisarr! Är du så korkad att du på allvar tror att de rapporterade fallen är de enda fallen som finns? Snälla nån! Vi pratar inte om Ebola där blodet sprutar ur kroppsöppningarna. Vi pratar om ett förkylningsvirus som i de flesta fall ger mild sjukdom.

Herregud... vafan tänker folk med..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in