Citat:
När det kommer till ett val så handlar det mesta av politiken om vilket parti som har högst trovärdighet. I OU handlar det mer om viket missnöje som finns för stunden. Men allt du skriver nu är ju varför S minskar i OU och SD har etablerat sig som största parti i samtliga OIs mätningar. Fetningar:
1) Inte erkänna problemen utan låtsas som om det fortfarande är 2006, avsaknad av probleminsikt och skylla på folks känslor istället för att göra något åt någonting. Du och Baastad tycker att S bara misslyckats med att "kommunicera" sin politik trots att de haft hela Mediesverige i ryggen. T.o.m. Aftonbladet tycker numera att du och S har fel.
2) Underskatta SD och visa klassförakt. Återigen tror ni att det är 2006 när SD var ett litet enfrågeparti som er regeringspartner MP är än i dag (Och så vill ni ha svåra och impopulära lösningar? Hur efterblivet är det?). SD har största förtroende i två sakfrågor och ligger högt i alla andra. De är t.ex. tvåa i miljö. Och innan ni ser ner på de obildade äckliga arbetarna som inte förstår er förträfflighet så skall du nog kontrollera utbildningsnivån på de ledande socialdemokraterna. Börja med Löfven. Sedan kanske sossar tycker Löfvens politik är bra, men problemet för S är ju att dessa sossar blir färre för varje månad. Även när S är ett 20 %-parti så kanske de flesta av de 20 % tycker S politik är bra.
Men egentligen skall ni ju få fortsätta att tro dessa saker eftersom det är det som garanterar att SD fortsätter att växa i OU. På S bekostnad så att blågula blocket går över 50 % även medräknat L och "övriga partier".
1) Inte erkänna problemen utan låtsas som om det fortfarande är 2006, avsaknad av probleminsikt och skylla på folks känslor istället för att göra något åt någonting. Du och Baastad tycker att S bara misslyckats med att "kommunicera" sin politik trots att de haft hela Mediesverige i ryggen. T.o.m. Aftonbladet tycker numera att du och S har fel.
2) Underskatta SD och visa klassförakt. Återigen tror ni att det är 2006 när SD var ett litet enfrågeparti som er regeringspartner MP är än i dag (Och så vill ni ha svåra och impopulära lösningar? Hur efterblivet är det?). SD har största förtroende i två sakfrågor och ligger högt i alla andra. De är t.ex. tvåa i miljö. Och innan ni ser ner på de obildade äckliga arbetarna som inte förstår er förträfflighet så skall du nog kontrollera utbildningsnivån på de ledande socialdemokraterna. Börja med Löfven. Sedan kanske sossar tycker Löfvens politik är bra, men problemet för S är ju att dessa sossar blir färre för varje månad. Även när S är ett 20 %-parti så kanske de flesta av de 20 % tycker S politik är bra.
Men egentligen skall ni ju få fortsätta att tro dessa saker eftersom det är det som garanterar att SD fortsätter att växa i OU. På S bekostnad så att blågula blocket går över 50 % även medräknat L och "övriga partier".
Kan inte beskriva SD som trovärdiga hur jag en försöker. De är ett populistisk parti med sina rötter i BSS och en invandrarfientlighet som bygger på fördomar mot andra än den egna så kallade etisk renläriga befolkniingen. Vilka de nu är.
SD är vidare ett parti som är längst ut på högerkanten vilket knappast gynnar den så kallade vanliga arbetaren. S däremot har alltid ställt upp på de svagas sida och skapat förutsättningar för att göra Sverige till ett av världens bästa länder att leva i. Någon sådan historia kan SD inte visa upp vilket är helt naturligt med tanke på när SD bildades.
SD är ett parti som kallar sig själva för nationalister och som beviserligen bygger sin politik på ett människo/utbildningsförakt. När jag läser på sociala media så är det återkommande att sverigevännerna själva beskriversin egen skolgång som om de endast har gått livets hårda skola. Utbildningsförakt i sin prydo. Det var också så en liten man i Tyskland argumenterade när han tog makten i Tyskland. Visserligen har ni bytt ut den värsta antisemitisten mot att jaga upp en skräck för islam i alla dess former. Historien går igen men måtte den delen aldrig upprepas.