2020-01-25, 23:19
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Så det var inte dåligt försvarsspel som låg bakom målet? Det är här zlatanisten i dig kommer fram. Du vill påstå att passningen var så bra att försvararen helt enkelt inte kunde göra något annat än att misslyckas med rensningen medan jag påstår att passningen var högst icke-spektakulär och att försvararen kunde ha hanterat situationen bättre men helt enkelt gjorde bort sig.

Där kom hataren fram. Det är ett bra inspel snett inåt bakåt som sätter backen i duell med Castillejo. Duellen slutar typ oavgjort, backen når bollen först men har inte balans nog att få bort bollen ordentligt. Rebic är först på den och slår in den i mål mål. Det är en bra boll som skapar en farlig situation. Är det den ultimata superpassningen? Nej, men det är en bra aktion, och ser man inte det så är det för att man är förblindad av hat. Ta bort Zlatan och sätt Castillejo på att slå samma boll till Zlatan, och du gnäller på att Zlatan inte vinner duellen rent istället. Typ den nivån är det. Löjligt.
Citera
2020-01-25, 23:57
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Där kom hataren fram. Det är ett bra inspel snett inåt bakåt som sätter backen i duell med Castillejo. Duellen slutar typ oavgjort, backen når bollen först men har inte balans nog att få bort bollen ordentligt. Rebic är först på den och slår in den i mål mål. Det är en bra boll som skapar en farlig situation. Är det den ultimata superpassningen? Nej, men det är en bra aktion, och ser man inte det så är det för att man är förblindad av hat. Ta bort Zlatan och sätt Castillejo på att slå samma boll till Zlatan, och du gnäller på att Zlatan inte vinner duellen rent istället. Typ den nivån är det. Löjligt.

Det är alltså ett rejält jävla turmål som har ytterst lite med skicklighet att göra vi snackar om här. Passningen hade kunnat slås av vilken allsvensk dussinlirare som helst och en bättre försvarare hade hanterat den situationen på ett betydligt skickligare sätt. En boll av ett sådant slag ska i en sådan situation rensas bort helt enkelt, det är allt jag har försökt få in i din skalle. Jag förstår inte hur det är möjligt att koppla ihop det där skitmålet med någon enskild spelares skicklighet.

Det är för övrigt noterbart att målvakten troligtvis hade fått tag på bollen om försvararen inte hade försökt få bort den när han låg ner. Virrigt deluxe. Men du vidhåller naturligtvis att målet inte hade ett dugg med dåligt försvarsspel att göra.
Senast redigerad av MrSkargard 2020-01-26 kl. 00:15.
Citera
2020-01-26, 00:14
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Det är alltså ett rejält jävla turmål som har ytterst lite med skicklighet att göra vi snackar om här.

Skitsnack. Nog för att det ingår en portion flyt, men det är skickliga aktioner hela vägen också.

Citat:
Passningen hade kunnat slås av vilken allsvensk dussinlirare som helst

Vi har sett allvenska dussinlirare rabonalobba bollar i krysset och allt möjligt. Klart att det händer saker med kvalitet i allsvenskan också. Men det är en bra boll med rätt hårdhet på rätt yta. Inget spektakulärt, men en bra aktion som leder till en målchans.

Citat:
och en bättre försvarare hade hanterat den situationen på ett betydligt skickligare sätt.

Hade van Dijk stått där hade han vunnit duellen, det tror jag med. Men du får det att låta som att det är en ensam försvarare i ytan som är först på bollen helt oattackerad och som schabblar bort bollen. Så är det verkligen inte.

Citat:
Det är allt jag har försökt få in i din skalle.

Jag vill inte ha in strunt i min skalle.

Citat:
Jag förstår inte hur det är möjligt att koppla ihop det där skitmålet med någon enskild spelares skicklighet.

Då förstår du inte mycket om fotboll. Calhanoglu slår en riktigt fin kross (skicklighet) till Zlatan som tagit en smart löpning (skicklighet) och sätter den låt snett inåt bakåt på halvvolley (skicklighet) med rätt fart och i rätt yta (skicklighet), Castillejo vinner duellen med försvararen (skicklighet), Rebic avslutar kliniskt (skicklighet). Tänk så mycket skicklighet det går åt för att göra ett skitmål.

Det var absolut inte ett mål som går till historien som ett av dom snyggare. Det var ingen av aktionerna som var exceptionella. Men det var många bra aktioner från Milan-spelare, inte bara Zlatan, som ledde till målet.
Citera
2020-01-26, 00:32
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Vi har sett allvenska dussinlirare rabonalobba bollar i krysset och allt möjligt. Klart att det händer saker med kvalitet i allsvenskan också. Men det är en bra boll med rätt hårdhet på rätt yta. Inget spektakulärt, men en bra aktion som leder till en målchans.

Men nu framställer du återigen passningen som särskilt kvalitativ. Det var den inte. Målet gjordes på grund av taffligt försvarsspel i första hand, inte bajarens passning.

Citat:
Hade van Dijk stått där hade han vunnit duellen, det tror jag med. Men du får det att låta som att det är en ensam försvarare i ytan som är först på bollen helt oattackerad och som schabblar bort bollen. Så är det verkligen inte.

Jag tror inte att den där bollen var så fantastisk att man måste vara världens bästa mittback för att få stopp på den. Du tror det däremot och det visar vilken zlatanist du är.

Citat:
Då förstår du inte mycket om fotboll. Calhanoglu slår en riktigt fin kross (skicklighet) till Zlatan som tagit en smart löpning (skicklighet) och sätter den låt snett inåt bakåt på halvvolley (skicklighet) med rätt fart och i rätt yta (skicklighet), Castillejo vinner duellen med försvararen (skicklighet), Rebic avslutar kliniskt (skicklighet). Tänk så mycket skicklighet det går åt för att göra ett skitmål.

Det är försvararen som vinner duellen genom att hinna först på bollen men han lyckas ramla ihop som en klubbad säl (det ska inte få hända i ett sådant läge) varpå han berövar sin målvakt på möjligheten att ta hand om bollen och ger Rebic läge att göra mål. Att du vägrar se den stora portion tur som Milan har i den situationen är anmärkningsvärt.
Senast redigerad av MrSkargard 2020-01-26 kl. 00:34.
Citera
2020-01-26, 00:43
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Men nu framställer du återigen passningen som särskilt kvalitativ. Det var den inte. Målet gjordes på grund av taffligt försvarsspel i första hand, inte bajarens passning.

Det var en kombination. Passningen är det visst kvalitet på. Det är inte ett instick vi snackar om nu, utan Zlatan sätter in den rätt hårt men inte för hårt på en farlig yta. Trollar du eller? Du kan fotboll bättre än så här.

Citat:
Jag tror inte att den där bollen var så fantastisk att man måste vara världens bästa mittback för att få stopp på den. Du tror det däremot och det visar vilken zlatanist du är.

Uppenbarligen var den tillräckligt bra för att en medelmåttig Serie A-back inte skulle kunna hantera den i alla fall. Van Dijk var ett exempel på en spelare som jag är säker på hade vunnit duellen emot Castillejo. Jag sa inte att det måste vara just van Dijk. Men du har bestämt dig för att jag är zlatanist och att Zlatan är kass, och då är det vad du kommer se överallt du tittar, oavsett vad som finns där.

Citat:
Det är försvararen som vinner duellen genom att hinna först på bollen men han lyckas ramla ihop som en klubbad säl (det ska inte få hända i ett sådant läge) varpå han berövar sin målvakt på möjligheten att ta hand om bollen och ger Rebic läge att göra mål. Att du vägrar se den stora portion tur som Milan har i den situationen är anmärkningsvärt.

Bollen kommer bakom försvaren, som sträcker ut ett ben och får en tå på den. Han tappar balansen i samma rörelsen, ligger redan ner, och har ingen kraft att slå bort den. Han petar bort den från Kessie men den hamnar hos Rebic istället. Det är klart att det är ett moment av slump inblandat där, men att det är rent tur är bara bullshit. Det är fjantigt hur du beter dig.
Citera
2020-01-26, 00:44
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:

Kan vi inte enas om att du hatar bajaren lite mer än vad trollet älskar zlatte? Då tror jag vi hamnar rätt.
Citera
2020-01-26, 01:01
Medlem
Ovcharkas avatar
Herre Gud, Zlatan slog in en boll på slump i målgården. Spelare krigar om den och till slut slås den i mål.

En kvart efter att Zlatan rört den.

Det var bra gjort av Zlatan att få in bollen i det området.

Det var inte genialiskt.

Det fanns ingen tanke bakom.

Det blev mål; Grattis.

Milan är förfärliga.

Hur många poäng har Zlatan gjort i ett horribelt Milan? 1?
Citera
2020-01-26, 03:53
Medlem
Brutal miss mot Brescia.
Citera
2020-01-28, 22:38
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Piatek fick starta, Zlatan blev inbytt och... stod för ÄNNU en dundermiss

https://streamable.com/8xewm
Senast redigerad av Tintin.i.Kongo 2020-01-28 kl. 23:06.
Citera
2020-01-28, 23:24
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo

Äsch, han gjorde ju ett mål senare så zlatanisterna kommer att fokusera på det. Jag kan tänka mig att en viss användare kommer att framställa det där ganska enkla målet mot ett tröttkört Torino-försvar som utomordentligt fantastiskt.
Citera
2020-01-28, 23:26
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo

Dundermiss? Nja, det är en volley med bakåtbalans som han får sträcka sig efter. Det är svårt att få den på mål. Förväntar man sig mer? Ja, men ta inte i så att du skiter på dig.
Citera
2020-01-28, 23:39
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Äsch, han gjorde ju ett mål senare så zlatanisterna kommer att fokusera på det. Jag kan tänka mig att en viss användare kommer att framställa det där ganska enkla målet mot ett tröttkört Torino-försvar som utomordentligt fantastiskt.

Tröttkört försvar + inhoppande Zlatan. Långt in på andra förlängningshalvlek.

Zlatanisten har visst redan dykt upp och försöker bortförklara missen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in