Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Det är alltså ett rejält jävla turmål som har ytterst lite med skicklighet att göra vi snackar om här.
Skitsnack. Nog för att det ingår en portion flyt, men det är skickliga aktioner hela vägen också.
Citat:
Passningen hade kunnat slås av vilken allsvensk dussinlirare som helst
Vi har sett allvenska dussinlirare rabonalobba bollar i krysset och allt möjligt. Klart att det händer saker med kvalitet i allsvenskan också. Men det är en bra boll med rätt hårdhet på rätt yta. Inget spektakulärt, men en bra aktion som leder till en målchans.
Citat:
och en bättre försvarare hade hanterat den situationen på ett betydligt skickligare sätt.
Hade van Dijk stått där hade han vunnit duellen, det tror jag med. Men du får det att låta som att det är en ensam försvarare i ytan som är först på bollen helt oattackerad och som schabblar bort bollen. Så är det verkligen inte.
Citat:
Det är allt jag har försökt få in i din skalle.
Jag vill inte ha in strunt i min skalle.
Citat:
Jag förstår inte hur det är möjligt att koppla ihop det där skitmålet med någon enskild spelares skicklighet.
Då förstår du inte mycket om fotboll. Calhanoglu slår en riktigt fin kross (skicklighet) till Zlatan som tagit en smart löpning (skicklighet) och sätter den låt snett inåt bakåt på halvvolley (skicklighet) med rätt fart och i rätt yta (skicklighet), Castillejo vinner duellen med försvararen (skicklighet), Rebic avslutar kliniskt (skicklighet). Tänk så mycket skicklighet det går åt för att göra ett skitmål.
Det var absolut inte ett mål som går till historien som ett av dom snyggare. Det var ingen av aktionerna som var exceptionella. Men det var många bra aktioner från Milan-spelare, inte bara Zlatan, som ledde till målet.