2020-01-26, 22:15
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det är helt enkelt så man måste diskutera med er iTards, eftersom ni hela tiden förkastar all seriös vetenskap i kostfrågan. Om någon tror att jorden är platt och beskriver vetenskap som en större religion än kristendomen, och äter rå kött och rå grishjärna, vad ska man kalla personen ifråga om inte iGnorant iDiot? Du kanske tror att jag hittar på, men denna köttätare finns på riktigt, och han kallar sig själv Sv3rige (knappast bra reklam för Sverige, men han är inte etnisk svensk).

Du har inte länkat till någon seriös vetenskap i kostfrågan. Du har bara kallat alla som inte rakt av köper att de vetenskapliga bevisen för vegankostens överlägsenhet är entydiga för idioter. Eller iDioter, vilket bara ser efterblivet ut.

Jag bryr mig inte vad du kallar folk som äter rå grishjärna och jag har väldigt svårt att se hur det relaterar till någonting i mitt inlägg, vilket bara försvagar din argumentation då du framstår som fullständigt oseriös.

Citat:
Som sagt:
There is strong evidence that a plant-based diet is the optimal diet for living a long and healthy life, according to Harvard T.H. Chan School of Public Health nutrition expert Walter Willett.
Vegan diet can benefit both health and the environment:
https://www.hsph.harvard.edu/news/hs...h-environment/
När du säger att veganism inte är bättre för hälsan än en kosthållning som inkluderar kött, ägg, mjölk och ost, då argumenterar du emot den vetenskapliga datan. Så är det bara. Och just därför kallar jag er mainstreamtänkare, iGnoranta iDioter, eftersom ni argumenterar emot verkligheten.

Ok, nu har du postat den här länken till någon intern blänkare om att en av deras professorer har varit med på nyheterna och påstått något om vegankost. Är det vad du avser med all seriös vetenskap i kostfrågan? Du postar den om och om igen som om det vore ditt dräparargument för veganism. Hur menar du att jag ska kritiskt granska det där inlägget och bedöma dess trovärdighet? Du måste i vart fall länka till en populärvetenskaplig tolkning av en artikel om du inte kan länka till den vetenskapliga artikeln direkt. Men som anhängare av vetenskap så länkar du förstås bara direkt till vetenskapliga artiklar på typ pubmed, eller hur? Gärna en randomiserad sådan med tusentals deltagare.
Citera
2020-01-26, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebbabturken
Så fort jag läste soja i ditt svar slutade jag läsa. Soja ökar östrogen i kroppen. Ingen riktig man som tränar vill ha det i sig för det motverkar testorenökning vilket i slutändan slöar på återhämtning, muskelbyggnad, etc.

Att inte ni kvinnor/söjabögar slutar hjärntvätta folk med vegansk kost. Ingen riktig man stoppar i sig soja. Men det hör inte till denna tråden.

I ena punkten säger du att kreatin inte är nödvändigt. Kanske inte men det är bevisat att det ökar återhämtningen och muskelökning. Att det inte är essentiellt kanske jag kan hålla med om, fel formulerat av mig men om vi ser till hur effektivt det är för MMA eller annan prestationssport så går det ej att förneka att mycket av det som finns i kött (om man ej vill äta östrogen framkallande ämnen som soja) inte går finna i annan föda än just från djur.

Detta är redan bevisat och forskat. En enkel googling is your friend.

Enligt filmen så är det du påstår om soja felaktigt.

Game Changers Film “Aha” Moments
These “Aha” moments, in our opinion, are strong evidence that eating more plants is highly beneficial.

1. Soy doesn’t raise estrogen levels.
The Game Changers film explained why soy doesn’t raise estrogen levels. Vilified in the early 2000s by studies showing that soy disrupted male hormones in mice, these effects were never demonstrated in humans.

While still debated, newer studies show that the phytoestrogens in soy actually block estrogen absorption, by taking up their place in our body’s estrogen-receptors.

We also wanted to put it out there that you never even need to eat soy if you don’t want. It’s like a meat-eater avoiding lamb… no big deal. There’s plenty of other plants out there. For us, the Game Changers soy estrogen finding was game-changing.
Citera
2020-01-26, 23:07
Medlem
Det som skrivs i trådstarten är ju inga lögner.
Nate Diaz är exempelvis top tio i världen i hans viktklass.
Ingen annan av hans motståndare är veganer vad jag vet.
Gör det han till nummer ett i hans sport? Nej.
Tror en vegetarisk kost överlag innehåller färre miljögifter än en kost som inkluderar köttprodukter.
Finns nog inga bevis på att du presterar bätte karriärmässigt däremot.
Citera
2020-01-28, 15:48
Medlem
Citat:
Det är helt enkelt så man måste diskutera med er iTards, eftersom ni hela tiden förkastar all seriös vetenskap i kostfrågan. Om någon tror att jorden är platt och beskriver vetenskap som en större religion än kristendomen, och äter rå kött och rå grishjärna, vad ska man kalla personen ifråga om inte iGnorant iDiot? Du kanske tror att jag hittar på, men denna köttätare finns på riktigt, och han kallar sig själv Sv3rige (knappast bra reklam för Sverige, men han är inte etnisk svensk).

Ja, kött är skadligt för både din hälsa och för biosfären/miljön. Påstår du något annat så är du en iGnorant iDiot.

Om det vore så väl. Nej, jag får inte betalt för detta, men jag borde faktiskt få det med tanke på vilket fantastiskt jobb jag gör när jag argumenterar för veganism

Jag brukar rekommendera den utmärkta multivitaminen OmniVegan (får dock inte betalt av Omnisym Pharma, utan jag rekommenderar OmniVegan eftersom den innehåller veganskt D3, metylerade varianter av B9 och B12, icke-hemjärn och organiskt bundna mineraler). Veganer har dessutom högre fritt testosteron:
Abstract
Total testosterone (T), total oestradiol (E2) and sex hormone-binding globulin (SHBG) concentrations were measured in plasma samples from fifty-one male vegans and fifty-seven omnivores of similar age. Free T concentration was estimated by calculation. In comparison with the omnivores, the vegans had 7% higher total T (P = 0.250), 23% higher SHBG (P = 0.001), 3% lower free T (P = 0.580), and 11% higher E2 (P = 0.194). In a subset of eighteen vegans and twenty-two omnivores for whom 4 d diet records were available, there were statistically significant correlations between T and polyunsaturated fatty acids (r 0.37), SHBG and fat (r 0.43 for total fat, 0.46 for saturated fatty acids and 0.33 for polyunsaturated fatty acids), and SHBG and alcohol (r-0.39). It is concluded that a vegan diet causes a substantial increase in SHBG but has little effect on total or free T or on E2.

Källa:
Testosterone, sex hormone-binding globulin, calculated free testosterone, and oestradiol in male vegans and omnivores.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2400756
Samt den här utmärkta artikeln:

Vegan Men: More Testosterone But Less Cancer:
https://nutritionfacts.org/2013/02/1...-testosterone/

Va? Formulera om din mening så att den makar sense.

De flesta elitidrottare går på någon slags doping.

Jag har sammanfattat soja-fytoöstrogener i det här inlägget:

(FB) Fytoöstrogen

Soja-fytoöstrogener är bra skit

Finns ingen bra anledning att inte köra med multivitaminer.

Veganer kan väl beskrivas som passionerade eldsjälar, men den religiösa övertygelsen står ni köttätare för.

Som sagt:
There is strong evidence that a plant-based diet is the optimal diet for living a long and healthy life, according to Harvard T.H. Chan School of Public Health nutrition expert Walter Willett.
Vegan diet can benefit both health and the environment:
https://www.hsph.harvard.edu/news/hs...h-environment/
När du säger att veganism inte är bättre för hälsan än en kosthållning som inkluderar kött, ägg, mjölk och ost, då argumenterar du emot den vetenskapliga datan. Så är det bara. Och just därför kallar jag er mainstreamtänkare, iGnoranta iDioter, eftersom ni argumenterar emot verkligheten.

Veganism är INTE en diet. Veganism betyder inga animaliska ingredienser. Vatten och luft är liksom också "veganska", bara så du förstår.

Det är definitivt en myt idag, att veganer lider av B12-brist, särskilt med tanke på att 39% av alla köttätare har låga eller bristande nivåer av B12. Det är helt enkelt bättre att få i sig B12 från kosttillskott än från kött.

Så kort slutsats är att om en vegan följer dina råd så är denne helt beroende av modern läkemedelsindustri för att få sina fabriksproducerade tillskott? Likaledes är veganen som bor i Sverige helt beroende av moderna transporter på vatten, väg och i luften för att få tillgång till vegansk mat under huvuddelen av året då denna i huvudsak inte går att skörda i närområdet under vinter och vår?
Citera
2020-01-28, 16:15
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Du har inte länkat till någon seriös vetenskap i kostfrågan.
Jo det har jag visst. Att det krävs en mentalitet av kunskapsfientlghet och pro-pseudovetenskap för att äta kött, det är en annan femma. Bara för att du ogillar vetenskap så betyder det inte att seriösa akademiska peer-review studier som kommer fram till att köttätare har sämre hälsa och fler näringsbrister än veganer, inte är vetenskap.

Om 10-20 år när veganism är lika etablerat som att jorden är en sfär, kommer vi att sitta och blicka tillbaka och skratta åt er iGnoranta iDioter, framförallt kommer vi att minnas den köttätande plattjordaren Sv3rige med ett stort leende på läpparna.

Citat:
Ursprungligen postat av albe
Du har bara kallat alla som inte rakt av köper att de vetenskapliga bevisen för vegankostens överlägsenhet är entydiga för idioter. Eller iDioter, vilket bara ser efterblivet ut.
Jag skriver iGnoranta iDioter eftersom ni är iPhonemänniskor. Även om ni inte använder iPhone så måste man ha iPhonementaliteten för att äta kött.

Citat:
Jag bryr mig inte vad du kallar folk som äter rå grishjärna och jag har väldigt svårt att se hur det relaterar till någonting i mitt inlägg, vilket bara försvagar din argumentation då du framstår som fullständigt oseriös.
Jag är givetvis helt seriös, 100%. Det är ingen slump att den ledande köttätaren, Sv3rige, som äter inte bara rå kött utan även rå grishjärna och döda ekorrar (jag skämtar inte, googla), även tror att jorden är platt, att vetenskap är en religion och en större religion än kristendomen, och att hans köttdiet är hälsosam, detta trots att han har åkt på allvarliga bakterier av det råa köttätandet som nästan dödade honom. Att vara en mainstreamtänkare är att förespråka dåliga idéer, produkter och lösningar som om de vore bättre än de överlägsna alternativen, och Sv3rige är en hardcore mainstreamtänkare, samma gäller folk som hellre köper iPhone än Android osv.

I alla fall, du kanske inte vill associeras med en psykiskt sjuk iDiot som Sv3rige, detta är fullt förståeligt, och jag säger inte att du är lika knäpp och verklighetsfrånvänd som han är, men vad du har gemensamt med Sv3rige är att ni äter kött och ni accepterar inte vetenskapen kring veganism, att veganism helt enkelt är bättre för miljön och för vår hälsa, och veganism är inte liiiiiiite bättre, utan MYCKET bättre för miljön och hälsa.

Citat:
Ok, nu har du postat den här länken till någon intern blänkare om att en av deras professorer har varit med på nyheterna och påstått något om vegankost. Är det vad du avser med all seriös vetenskap i kostfrågan? Du postar den om och om igen som om det vore ditt dräparargument för veganism. Hur menar du att jag ska kritiskt granska det där inlägget och bedöma dess trovärdighet? Du måste i vart fall länka till en populärvetenskaplig tolkning av en artikel om du inte kan länka till den vetenskapliga artikeln direkt. Men som anhängare av vetenskap så länkar du förstås bara direkt till vetenskapliga artiklar på typ pubmed, eller hur? Gärna en randomiserad sådan med tusentals deltagare.
Tror du att den här professorn bara talar ur röven eller, och att han bara slänger ur sig påståenden han inte kan backa upp? Tror du att han är den enda snubben med akademisk bakgrund som förstår att veganism är överlägsenhet? Tror du att det är den enda akademiska länken jag har postat under alla mina diskussioner med korkade köttätare här på Flashback?

"Artiklar på typ pubmed" är för övrigt akademiska peer-review studier, ofta meta-analyser av just randomiserade kontrollförsök med tusentals, tiotusentals eller ibland hundratusentals deltagare.

Ni köttätare är sönderpwnade i den här frågan, att ni ogillar vetenskap, det är ert psykiska problem, du vet, som Sv3rige.

Citat:
Ursprungligen postat av Forgenixx
Så kort slutsats är att om en vegan följer dina råd så är denne helt beroende av modern läkemedelsindustri för att få sina fabriksproducerade tillskott? Likaledes är veganen som bor i Sverige helt beroende av moderna transporter på vatten, väg och i luften för att få tillgång till vegansk mat under huvuddelen av året då denna i huvudsak inte går att skörda i närområdet under vinter och vår?
Tillhör verkligen kosttillskottsindustrin, läkemedelsbranschen?

Sedan om du är orolig över transporterad mat, då bör du verkligen undvika köttätandet; om någon kosthållning står för onödiga transporter så är det köttindustrin. Inklusive svensk sådan.

Oavsett vad du och övriga iDioter i tråden tror, så är verkligen det bästa man kan äta idag, en vegansk kost med minimalt processade råvaror och en bra multivitamin (som till exempel OmniVegan). Multivitaminer är dock inte nödvändigt överhuvudtaget, man kan till exempel få i sig B12 och D2 från Alpro Sojachokladmjölk, och A, D och E från veganskt Becelsmör som exempel, om man nu lipar över att multivitaminer skulle vara "onaturliga läkemedel" (appeal to nature är naturautisten Sv3rige's favoritargument, faktum är att han brukar jämföra multivitaminer med läkemedel han också, eftersom han inte kan se någon skillnad mellan multivitaminer och droger).

Det är helt enkelt simplare, billigare och effektivare med en bra multivitamin; man sparar även på kalorier.
Senast redigerad av EliasAlucard 2020-01-28 kl. 16:24.
Citera
2020-01-28, 19:52
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
I alla fall, du kanske inte vill associeras med en psykiskt sjuk iDiot som Sv3rige, detta är fullt förståeligt, och jag säger inte att du är lika knäpp och verklighetsfrånvänd som han är, men vad du har gemensamt med Sv3rige är att ni äter kött och ni accepterar inte vetenskapen kring veganism, att veganism helt enkelt är bättre för miljön och för vår hälsa, och veganism är inte liiiiiiite bättre, utan MYCKET bättre för miljön och hälsa.

Enligt din logik står valet mellan att associeras med vad som verkar vara din främste antagonist, någon figur du hänvisar till som Sv3rige, eller med dig. Känns hugget som stucket då du själv framstår som psykiskt sjuk med dina obegripliga rants och fixering vid denne "Sv3rige". Lycka till med vegankosten, den verkar sannerligen ha gjort underverk för dig. fÖrlÅt, Und3rv3erk, menar jag.
Citera
2020-01-28, 22:14
Medlem
DrOutlaws avatar
Vad spelar det för roll om någon är vegan eller inte när det gäller idrott? Det finns ingenting som gör att man presterar bättre på vegankost, det finns inte heller någonting som gör att man presterar sämre på det heller. Maten bryts ned till molekyler och när det är en molekyl så spelar det ingen roll om den ursprungligen kom från en böna eller en köttbit.
Citera
2020-01-29, 02:54
Medlem
All form av veganhets kan avvisas med en term, biotillgänglighet. Kroppen har upp till 12 gånger svårare att ta protein från icke-kött källor, vilket alltså betyder att veganer måste äta 12 gånger mer av samma sak kontra en kött produkt för att kroppen skall kunna alstra proteinet. De enda studierna som "motbevisat" detta genom att mäta muskeltillväxten hos veganer och icke-veganer, har haft försökspersoner som varit på steroider och tillväxthormon, d.v.s. en skrattretande villfarelse.

Indien är till 70% veganer, majoriteten av befolkningen är korta samt benrangel.
Citera
2020-01-29, 03:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSmithFB
All form av veganhets kan avvisas med en term, biotillgänglighet. Kroppen har upp till 12 gånger svårare att ta protein från icke-kött källor, vilket alltså betyder att veganer måste äta 12 gånger mer av samma sak kontra en kött produkt för att kroppen skall kunna alstra proteinet. De enda studierna som "motbevisat" detta genom att mäta muskeltillväxten hos veganer och icke-veganer, har haft försökspersoner som varit på steroider och tillväxthormon, d.v.s. en skrattretande villfarelse.

Indien är till 70% veganer, majoriteten av befolkningen är korta samt benrangel.

Precis vegansak atleter som trycker anabola steroider. Utan dessa preparat hade de inte lyckats. För övrigt ska "eliasAlucard" vinkalde propaganda ignoreras. Denna haschtomten och hampa torsken visar just hur obalanserad dennes kropp är då vitaminer saknas vilket resulterar i aggressioner pga bla lågt testosteron.
Citera
2020-01-29, 09:18
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Enligt din logik står valet mellan att associeras med vad som verkar vara din främste antagonist, någon figur du hänvisar till som Sv3rige, eller med dig. Känns hugget som stucket då du själv framstår som psykiskt sjuk med dina obegripliga rants och fixering vid denne "Sv3rige". Lycka till med vegankosten, den verkar sannerligen ha gjort underverk för dig. fÖrlÅt, Und3rv3erk, menar jag.
Sv3rige är inte min antagonist överhuvudtaget, faktum är att jag tycker att han är det bästa som har hänt veganism. Sv3rige är ungefär som en muslimsk terrorist är för SD; valarbetare alltså. Sv3rige förstår det inte själv, men han är faktiskt bra för veganism. Vegan Gains har sammanfattat några utmärkta klipp om Sv3rige:

Sv3rige vs VeganGains:
https://www.youtube.com/watch?v=IaEJvtriFns

Sv3rige Worst of the Anti-Vegans:
https://www.youtube.com/watch?v=jJKeobFRVG0

Sv3rige vs Vegan Gains Live Debate:
https://www.youtube.com/watch?v=_9aoUjoaN_g

Sv3rige är faktiskt sjukt underhållande, om något så är jag faktiskt ett stort Sv3rige fan. Han är bokstavligt talat en IRL version av Beavis and Butthead; låter, ser ut och är lika korkad som dessa tecknade karikatyrer. Helt otroligt faktiskt, men jävligt roligt är det i alla fall.

Min poäng hur som helst är att du har några viktiga punkter gemensamt med människokarikatyren Sv3rige:

1) Ni äter kött.

2) Ni argumenterar emot vetenskapen i kostfrågan.

3) Ni är emot multivitaminer av naturautistiska skäl.

4) Ni är båda korkade.

Och tro det eller ej, men Sv3rige håller faktiskt på att bli stor även här på Flashback; har stött på många iDioter under mina kött vs veganism diskussioner här på Flashback som tar Sv3rige på allvar (alltså inte som mig, skrattar åt honom), och tror på fullaste allvar på det Sv3rige säger om kött och veganism.

Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Vad spelar det för roll om någon är vegan eller inte när det gäller idrott?
Det spelar roll eftersom veganer har övertaget pga överlägsen näring (detta erkänner till och med atleter i Game Changers, att de inte vill tipsa andra atleter att börja äta veganskt eftersom de inte vill ge dem det veganska övertaget).

Citat:
Det finns ingenting som gör att man presterar bättre på vegankost, det finns inte heller någonting som gör att man presterar sämre på det heller.
Vegansk kosthållning innebär givetvis ett övertag för alla atleter; det är liksom hela poängen med den utmärkta Game Changers dokumentären.

Citat:
Maten bryts ned till molekyler och när det är en molekyl så spelar det ingen roll om den ursprungligen kom från en böna eller en köttbit.
Det spelar visst roll eftersom det finns molekylära skillnader mellan veganskt protein och animaliskt protein; protein är liksom inte bara protein; det finns långt fler olika proteiner än vad det finns fettsyror och kolhydrater; det finns molekylära skillnader mellan albumin (som kan vara veganskt albumin) och globulin, kasein, lakt-albumin och legumin för att namndroppa några exempel; alla dessa proteiner är olika varandra på molekylär nivå och utövar olika egenskaper på våra kroppar.

Sedan finns det en massa andra ohälsosamma komponenter i kött, ägg, mjölk och ost som det antingen finns rätt lite av eller inget alls på en strikt vegansk kosthållning: dietärt kolesterol, mättat fett, transfett, animaliskt protein, heterocykliska aminer, hem-järn och lite annat som alla är mycket ohälsosamma att få i sig.

Det är egentligen inte veganism som är bra utan snarare animaliska livsmedel som är dåliga.

Poängen hur som helst är att är du en seriös elitidrottare på toppen av din karriär så är det definitivt ännu en fördel att börja äta veganskt.

Citat:
Som näringsexpert kan jag säga dig att du ljuger, hittar på och snackar skit. Nej, veganer måste inte äta 12 gånger mer veganskt protein än vad köttätare behöver äta animaliskt protein, lol, är sj helt efterbliven eller? Lite sinne för proportioner får man väl ändå ha om man ska ljuga? Så en köttätare som har behov av 100 g protein om dagen, och har tänkt bli vegan, måste alltså få i sig 1.2 kg sojaprotein, är det vad du försöker säga?

Sant är dock att animaliskt protein har något högre "biotillgänglighet", men det rör sig om typ, 2-3% skillnad, och som mest 10% eller så skillnad (detta särskilt från t.ex okokta bönor och liknande). Så medan till exempel, ungefär 97% av proteinet från komjölk tas upp enligt PDCAAS och DIAAS standarderna, så tas 95% av allt protein från skalade hampafrön upp (lite lägre från oskalade hampafrön pga en del anti-nutrienter i skalet), och något lägre för sojaprotein från sojabönor (sojaproteinisolat ligger också på runt 95%).

Dessutom är ju detta inte något dåligt, och om något så bidrar detta till att veganskt protein inte är karcinogent medan animaliskt protein definitivt är en karcinogen (inte bara det att animaliskt protein tas upp lättare, det innehåller mycket mer leucin också).

Citat:
Snarare är 70% av alla indier, lakto-vegetarianer (en hel del är säkert också lakto-ovo-vegetarianer). Många indier har veganism som ideal, men särskilt många veganer finns det inte i Indien.

Att majoriteten av indier är korta benrangel beror ju på svält och genetik. Klart folk inte blir långa när de äter 500 kcal om dagen liksom.

Hur som helst så är det en naturlag att köttätare är korkade.
Senast redigerad av EliasAlucard 2020-01-29 kl. 09:23.
Citera
2020-01-29, 09:26
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Silikon-Spaggen
Precis vegansak atleter som trycker anabola steroider. Utan dessa preparat hade de inte lyckats. För övrigt ska "eliasAlucard" vinkalde propaganda ignoreras. Denna haschtomten och hampa torsken visar just hur obalanserad dennes kropp är då vitaminer saknas vilket resulterar i aggressioner pga bla lågt testosteron.

Hmm.
Ni kunde lika väl kunna skriva att Magnum är den godaste glassen. Det är nämligen så lätt för vem som helst att träna och testa att äta veganskt för att se om det stämmer. Räcker med två månader så har man ett bra underlag till erat påstående.

Pinsamt var ordet. Bor ni i Göteborg så ska jag sätta er båda på vegan och skriva erat personliga träningsschema som är 10 gånger bättre än det ni kör idag. Lovar en ökning på 10kg i varje basövning!
Ingen här pallar svagisar så lika bra vi får detta gjort så ni växer upp.
Senast redigerad av MRZnr1 2020-01-29 kl. 09:29.
Citera
2020-01-29, 21:24
Medlem
Citat:

Oavsett vad du och övriga iDioter i tråden tror, så är verkligen det bästa man kan äta idag, en vegansk kost med minimalt processade råvaror och en bra multivitamin (som till exempel OmniVegan). Multivitaminer är dock inte nödvändigt överhuvudtaget, man kan till exempel få i sig B12 och D2 från Alpro Sojachokladmjölk, och A, D och E från veganskt Becelsmör som exempel, om man nu lipar över att multivitaminer skulle vara "onaturliga läkemedel" (appeal to nature är naturautisten Sv3rige's favoritargument, faktum är att han brukar jämföra multivitaminer med läkemedel han också, eftersom han inte kan se någon skillnad mellan multivitaminer och droger).

Det är helt enkelt simplare, billigare och effektivare med en bra multivitamin; man sparar även på kalorier.

Det här är den roligaste tråden just nu. Sojachokladmjölk! Naturligare mat får man leta efter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in