2020-01-28, 20:43
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Här har vi oxå ett sinnessjukt Gretafan som är helt till sig och vill bli hennes vän. Är du oxå lika desperat som personen ifråga och bombar hennes Twitter med massa skit?

https://imgur.com/a/gt5augS
Pratar du om Ban Ki Mon?
2020-01-28, 20:49
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Bakom varje framgångsrik och världsberömd flicka står en man?
...eller en annan kvinna... :-)
2020-01-28, 20:58
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Rätt svenska är: Greta förändrar. Greta gör skillnad. Greta ändrar historien.

Vad har Greta ändrat i historien? Kan du upplysa mig? Senast jag kontrollerade så hade både andra världskriget hänt och kalla kriget, och folkmordet i Rwanda, och valet av Obama till USAs president. T.om. Edward Gibbons verk om Roms nedgång och fall hade samma text som innan Greta föddes. :-)

Det enda hon kan påverka är nutiden.
2020-01-28, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Vad har Greta ändrat i historien? Kan du upplysa mig? Senast jag kontrollerade så hade både andra världskriget hänt och kalla kriget, och folkmordet i Rwanda, och valet av Obama till USAs president. T.om. Edward Gibbons verk om Roms nedgång och fall hade samma text som innan Greta föddes. :-)

Det enda hon kan påverka är nutiden.

Det är liksom ingen ide att diskutera med dessa människor. Något står ju inte rätt till i skallen på dessa människor som helgonförklarar Greta.

Man finner tröst och framtidstro i en sjuk tonåring med ångest...Vad fan säger man?
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-01-28 kl. 21:27.
2020-01-28, 21:27
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Det är liksom ingen ide att diskutera med dessa människor. Något står ju inte rätt till i skallen på dessa människor som helgonförklarar Greta.

Om man finner tröst och framtidstro i en sjuk tonårig tjej...Vad fan säger man?
Vad är det du vill diskutera ang, Greta då?
2020-01-28, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vad är det du vill diskutera ang, Greta då?

Varför kan ni inte se att hon är sjuk? Och vad ska man tro om vuxna människor som helgonförklarar en autistisk, anorektisk och sjuklig 17 åring?
2020-01-28, 21:32
Medlem
Och hur kan man missa kopplingen till George Soros och hela etablisemanget? Varför ringer det inga varningsklockor? Jag pratar inte om klimatet.

Edit: Ähh! Skitsamma! Jag drar mig ur hela diskussionen, har bättre saker för mig iaf.
2020-01-28, 21:32
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Varför kan ni inte se att hon är sjuk? Och vad ska man tro om vuxna människor som helgonförklarar en autistisk, anorektisk och sjuklig 17 åring?
Har du hört och kommit till insikt om vad hon har och säga och gör du något åt det?
2020-01-28, 21:34
Medlem
Citat:
Har du hört och kommit till insikt om vad hon har och säga och gör du något åt det?

Vad ska jag göra menar du? Köpa en Tesla?
2020-01-28, 21:35
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Och hur kan man missa kopplingen till George Soros och hela etablisemanget? Varför ringer det inga varningsklockor? Jag pratar inte om klimatet.
Det finns ingen koppling, det är redan utrett femtioelva ggr, i tråden redan.
2020-01-28, 21:36
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Vad ska jag göra menar du? Köpa en Tesla?
Har du kommit till insikt om klimatkrisens omfattning, och har du lyssnat noga på vad Greta säger?
2020-01-28, 21:46
Medlem
Citat:
Har du kommit till insikt om klimatkrisens omfattning, och har du lyssnat noga på vad Greta säger?

Jodå, jag har lyssnat på vad hon säger och jag frågar dig följande: Var är den empiriska datan som stöder henne i hennes påståenden? Forksarna "Musse Pigg" och "Kalle Anka"?

Det kan jag säga dig i alla fall. Jag har då inte gjort ett jävla skit emot henne, att hon mår som hon gör har hennes föräldrar med att göra. Dessa två ÄR dom "vuxna" som tog hennes framtid ifrån henne.

Och sen då? SKa vi fimpa alla förbränningsmotorer jorden? Det fanns en forskning som visade att vulkanutbrott och djurlivet (människor inkl) står för merparten utav CO2 utsläppet. Är det inte bättre att vi rensar bort 2/3 av allt djuliv (oss inkl) och förbjuder vulkaner?

Det är där allt faller. Så genomruttna förslag till hur vi ska lösa problemet med klimatet. Finns ingen rim och reson.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in