2020-01-28, 13:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Äh men lägg av med dina domedagsprofetsior. Man är inte automatiskt smittad bara för att man bor i Kina. Däremot löper man en större risk om man befinner sig i Wuhan. Eller i närheten utav någon som varit där. Och det är ju många turister som varit. Dock är ju alla medvetna om detta och koncentrationen kommer garanterat vara störst i Wuhan och sen lite fall runtom i kina och i resterande världen. Jag är förövrigt säker på att om fler städer i Kina visar tendenser på smittoapridning så kommer även dem sättas i karantän. Kina är stenhårda där. Jag menar att sätta hela massiva storstäder i karantän är verkligen att ta i med hårdhandskarna. Det kommer garanterat stoppa den största spridningen.

Jag är ingen domedagsprofet, har du missat det?

Du har noll koll på vem som är smittad i Kina, dessutom påstod du att kineser inte får åka någonstans, 62 miljoner är satta i karantän.

Jag bemötte med att kineserna är 1,4 miljarder, och att de flesta kineser får åka någonstans.

Ingen kines är automatiskt smittad, däremot är de flesta potentiellt mottagliga för smitta.
Citera
2020-01-28, 13:59
Medlem
Ett virus som sprids likt förkylning (alltså lätt) är i regel inte särskilt dödligt och varierar kraftigt i symptom. Men det kommer inte gå att stoppa spridningen så det är bara att gilla läget.
Citera
2020-01-28, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Du har noll koll på vem som är smittad i Kina, dessutom påstod du att kineser inte får åka någonstans, 62 miljoner är satta i karantän.

Jag bemötte med att kineserna är 1,4 miljarder, och att de flesta kineser får åka någonstans.

Ingen kines är automatiskt smittad, däremot är de flesta potentiellt mottagliga för smitta.
Nej, som jag skrev tidigare så är Wuhan en jättestor Stad och det räcker gott och väl att denna + grannstad etc är satt i karantän. Jag är säker på att De snabbt kommer sätta fler städer i karantän om det behövs.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Men många flygplatser screenar ankommande från områden med smittorisk.

https://www.washingtonpost.com/health/as-deadly-coronavirus-spreads-us-to-expand-screening-of-passengers-from-china-at-20-airports/2020/01/27/deb0fb78-412e-11ea-aa6a-083d01b3ed18_story.html

USA har gjort det lika länge som tråden funnits, det är t.om. länkat i trådstarten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reduktionisten
Ett virus som sprids likt förkylning (alltså lätt) är i regel inte särskilt dödligt och varierar kraftigt i symptom. Men det kommer inte gå att stoppa spridningen så det är bara att gilla läget.
Detta viruset är inte något som fallar innanför ditt påstående.
Citera
Medlem
mystikernsmystiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
Vanlig information:
* 107 döda
* 4474 smittade
* 4 personer smittade i hela Europa
* Vänta och se, hur följande dag utvecklar sig

Foliehatt information:
* PANDEMI
* NYA SPANSKA SJUKAN
* 1720 1820 1920 2020
* STATISTIKEN SÄGER ATT x KOMMER HÄNDA

Men varför säger vissa då Det har legat döda folk på gatorna i Kina I wihuan? och det är slut på mat.

Samt Om du bara alltså hela Kina i nedstängt nu Man får inte åka taxi inga flyg 52 miljoner människor är satta i karantän i princip hade det här verkligen hänt om det var 107 bara döda? Jag tror fler dör än vad som sägs, och som sagt att alla andra länder säger att det är ingen som har till exempel Thailand och så vidare de skyddade bara sin turism.

Jag vet inte givetvis jag bara spekulera här men man samlar ju upp en massa information från alla , och viss säger att det ligger döda på gator och så vidare och så vidare Och sen är det andra fallet så får man bara läsa till 4000 smittade och 100 döda
Senast redigerad av mystikernsmystik 2020-01-28 kl. 14:03.
Citera
2020-01-28, 14:03
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoKingAl
Verkar som du håller mycket bra koll på läget tackar för det, men det hade varit sjuk schyst om du hade kunnat länka till källot, jag kör på följande:
https://news.qq.com/zt2020/page/feiyan.htm#charts
https://bnonews.com/index.php/2020/01/the-latest-coronavirus-cases/
https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

och de verkar inte ha den informationen, så jag fattas nog något.

Informationen finns i den första länken. Lite knepig att navigera till bara.
Citera
2020-01-28, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystikernsmystik
Men varför säger vissa då Det har legat döda folk på gatorna i Kina I wihuan? och det är slut på mat.

Samt Om du bara alltså hela Kina i nedstängt nu Man får inte åka taxi inga flyg 52 miljoner människor är satta i karantän i princip hade det här verkligen hänt om det var 107 bara döda? Jag tror fler dör imorgon igen säger åka och som sagt att alla andra länder säger att det är ingen som har till exempel Thailand och så vidare de skyddade bara sin turism.

Jag vet inte givetvis jag bara spekulera här men man samlar ju upp en massa information från alla om att det ligger döda på gator och så vidare och så vidare Och sen är det andra fallet så får man bara läsa till 4000 smittade och 100 döda
De gör så för att förhindra spridning. Vad man gör de första veckorna kan påverka utloppet. Därför behöver de begränsa spridningen så gott de kan.
Citera
2020-01-28, 14:04
Medlem
0ldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Men många flygplatser screenar ankommande från områden med smittorisk.

https://www.washingtonpost.com/health/as-deadly-coronavirus-spreads-us-to-expand-screening-of-passengers-from-china-at-20-airports/2020/01/27/deb0fb78-412e-11ea-aa6a-083d01b3ed18_story.html

USA har gjort det lika länge som tråden funnits, det är t.om. länkat i trådstarten.
Synd bara att det inte hjälper så mkt då man även kan smitta fast man inte har symtom.
Citera
2020-01-28, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoKingAl
Detta viruset är inte något som fallar innanför ditt påstående.
¨
Jo. Corona är ett förkylningsvirus. Coronaviruses are an extremely common cause of colds and other upper respiratory infections.

https://www.health.harvard.edu/blog/the-new-coronavirus-what-we-do-and-dont-know-2020012518747
Citera
2020-01-28, 14:05
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Stämmer inte. Hong Kong forskare sa 45 000 smittade. Räkna med 2-5000 döda i Kina.

Och inte bara det. Sen MINST 23 Januari har massor av folk i Wuhan, Hubei, etc letat efter sina anhöriga på sjukhusen - men ingen kan hitta dem.

Vilket stärker min teori är att de avlidit och förbränts i krematorierna som stora sjukhusen aar (rykten från folk i Wuhan säger även att övriga krematorier jobbar nattskift) för att förhindra en spridning av viruset. Det här är inget konstigt, det gjordes även under the big ebola scare.

Vilket skulle förklara de märkliga kullarna av aska runt Wuhan-provinsen. Groteskt, men förmodligen nödvändigt.

Och sen är det så många människor att datasystemet förmodligen pajar och det därmed blir väldigt svårt att lokalisera folk. Såg en film från en sjukhusreception där de hade fullt med papper i plastlådor på disken.

Länkar blir svårt i detta fall.
Googla godlikeproductions där en science student berättar om livet i rural förort till Wuhan. Om anhöriga som letar efter familjemedlemmar på sjukhusen mm.
Jag kan inte längre läsa på den webbsidan eftersom man måste vara inloggad efter 3 sidor.

Kullar av aska - cbc.ca (kanadensisk nyhetssajt) hade en artikel ute ca 22 jan om de märkliga askhögarna utspridda i Kina. Den artikeln är borttagen sen i går minst. De drog väl paralleller.

Filmer - se twitter @liveleak eller @livecrisisnews
Jag tar gärna emot en länk på 45 000 bekräftade fall. Tack!
Citera
2020-01-28, 14:06
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystikernsmystik

Samt Om du bara alltså hela Kina i nedstängt nu Man får inte åka taxi inga flyg 52 miljoner människor är satta i karantän i princip hade det här verkligen hänt om det var 107 bara döda? Jag tror fler dör än vad som sägs, och som sagt att alla andra länder säger att det är ingen som har till exempel Thailand och så vidare de skyddade bara sin turism.

Jag vet inte givetvis jag bara spekulera här men man samlar ju upp en massa information från alla , och viss säger att det ligger döda på gator och så vidare och så vidare Och sen är det andra fallet så får man bara läsa till 4000 smittade och 100 döda

Har du sett några bilder eller filmer på det? Några trovärdiga källor?

Jag var i Thailand på semester för en rad år sedan när det var översvämningar i Bangkok, då fanns det inte en enda rulle toapapper i hyllan på 7-11 och inte en enda konserv kvar i hyllan på Tesco. Det visste hela internet om på grund av alla poster i social media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in