Citat:
Ursprungligen postat av
-modestyblaise-
Äh men lägg av med dina domedagsprofetsior. Man är inte automatiskt smittad bara för att man bor i Kina. Däremot löper man en större risk om man befinner sig i Wuhan. Eller i närheten utav någon som varit där. Och det är ju många turister som varit. Dock är ju alla medvetna om detta och koncentrationen kommer garanterat vara störst i Wuhan och sen lite fall runtom i kina och i resterande världen. Jag är förövrigt säker på att om fler städer i Kina visar tendenser på smittoapridning så kommer även dem sättas i karantän. Kina är stenhårda där. Jag menar att sätta hela massiva storstäder i karantän är verkligen att ta i med hårdhandskarna. Det kommer garanterat stoppa den största spridningen.
Jag är ingen domedagsprofet, har du missat det?
Du har noll koll på vem som är smittad i Kina, dessutom påstod du att kineser inte får åka någonstans, 62 miljoner är satta i karantän.
Jag bemötte med att kineserna är 1,4 miljarder, och att de flesta kineser får åka någonstans.
Ingen kines är automatiskt smittad, däremot är de flesta potentiellt mottagliga för smitta.